همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

درمان زخم بستر با طب سنتي


امروزه بهره گيري از فوايد و مزاياي طب سنتي با توجه به اقبال عمومي به سرعت در حال گسترش است و اين شيوه درماني به كمك بيماران و دردمندان آمده تا از رنج و مشكلات آنها به ويژه در زمينه زخم بستر و مزمن بكاهد.

ادامه مطلب

علل عفونت‌ زخم عمل‌ جراحي‌ و درمان آن


عفونت‌ زخم‌ جراحي‌ عبارت‌ است‌ از عفونت‌ حاصل‌ از آلودگي‌ باكتريايي،‌ در حين‌ يا پس‌ از عمل‌ جراحي‌. عفونت‌هاي بعد از عمل جراحي ممكن است سبب مشكلات شديد، از جمله نقص در فرآيند ترميم محل جراحي، سپسيس (عفونت خون)، آسيب عضوي و حتي مرگ شود.

ادامه مطلب

مراقبت از زخم



هدف از پانسمان و مراقبت كردن از زخم، بهبود سريع تر آن و جلوگيري از بروز عفونت مي باشد. خوشبختانه بسياري از زخم هاي ايجادشده روي پوست، سطحي هستند و پس از مراقبت لازم،‌ بهبودي كامل پيدا مي كنند. اما اگر زخمي شديد بود، بايد به پزشك مراجعه كرد.



ادامه مطلب

چگونكي مراقبت از زخم محل جراحي



بعد از عمل جراحي، بايستي از محل بريدگي آن مراقبت نماييد تا بهبود پيدا كند. مراقبت دقيق و صحيح از زخم جراحي، اثر بجامانده از آن (اسكار)، درد و ناراحتي آن و خطر بروز مشكلاتي مانند عفونت زخم را كم مي كند.



پزشك جراح براي بستن محل برش جراحي از بخيه، گيره فلزي، چسب مايع بافتي (مخصوص بدن) و يا نوار چسب جراحي استفاده مي كند (تصوير روبرو).

شما نيز بايد محل جراحي را تميز نگه داريد و مراقب باشيد تا چرك نكند و طبق دستور پزشك، پانسمان آن را عوض كنيد.

ادامه مطلب

آشنايي با زخم بستر و علائم آن


زخم بستر يا بد سور Bedsore يا زخم فشاري Pressure sore ضايعه اي است كه در پوست و بافت هاي زير پوستي و بر اثر فشار ممتد و طولاني مدت بر پوست ايجاد ميشود. زخم بستر اغلب در نقاطي از بدن ايجاد ميشود كه پوست روي يك برجستگي استخواني قرار گرفته و در بين آنها عضله اي وجود ندارد مانند پاشنه و بين باسن ها.

زخم بستر بيشتر در كساني ايجاد ميشوند كه مجبورند براي مدت طولاني در يك وضعيت ثابت بخوابند و توانايي تغيير وضعيت خود در بستر را ندارند. اين بيماري از عوارض شناخته شده و مهم بعضي شكستگي ها است. بد سور بسرعت ايجاد ميشود و درمان آن مشكل است.

ادامه مطلب