همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
شستن مو با آب سرد بهتر است يا آب داغ؟

بروند، بلكه پوست سر را در شرايطي قرار مي‌دهد كه چربي بيشتري توليد كند.

به گزارش : موارد زيادي در زندگي هر كدام اعصاب از ما انسان‌ها وجود دارند كه مي‌توانند روي استحكام تارهاي مو تاثير منفي بگذارند؛ از چيزهايي كه مي‌خوريم تا نحوه آرايش كردن و حالت دادن به موها. خوشبختانه براي داشتن موهاي ضخيم لازم نيست كه كارهاي عجيب‌وغريبي كنيد، فقط كافي است تا چند تغيير كوچك در سبك زندگي‌تان ايجاد كنيد و از بعضي ترفندها نمايندگي اسميت اند نفيو استفاده كنيد.

دوش گرفتن با آب داغ باعث مي‌شود كه هيدراسيون موها از حالت تعادل خارج شود و همين اتفاق موها را خشك و شكننده مي‌كند. وقتي كه موها شكننده و خشك شوند، بيشتر احتمال دارد كه با هر ضربه ناگهاني و محكمي بشكنند و بريزند.

شستن موها با آب پانسمان نقره براي سوختگي داغ، نه‌تنها باعث مي‌شود چربي‌هاي محافظ موها از بين بروند، بلكه پوست سر را در شرايطي قرار مي‌دهد كه چربي بيشتري توليد كند. همين وضعيت است كه مي‌تواند به ريشه موها آسيب برساند و در نهايت ريزش موها را بيشتر و بيشتر كند. به همين دليل هميشه درجه حرارت آب را پانسمان كلاژن در حد متعادل نگه داريد و زماني كه مي‌خواهيد موها را آب‌كشي كنيد، تا جايي كه ممكن است حرارت آب را پايين بياوريد.

موهاي انسان‌ها هيچ وقت شكننده‌تر از آن موقعي نيستند كه با H۲O اشباع شده‌اند و كوتيكول محافظت‌كننده از موها در پايين‌ترين سطح اثرگذاري خود قرار دارد. پانسمان suprasorb ضمن اين‌كه شانه كردن يا بورس كشيدن روي موها در حمام، خشك كردن موهاي خيس با حوله زبر و با شدت زياد، از كارهاي اشتباهي هستند كه به موها آسيب مي‌رسانند. در واقع، بايد براي شانه كردن موها صبر كنيد تا حدود زيادي خشك شوند و براي خشك كردن موها از حوله نرم استفاده كنيد و به‌آرامي روي موها بكشيد.

منبع: سلام دكتر



منبع

تظرات ارسال شده