همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

۹ نمونه از بهترين شير خشك هاي چاق كننده نوزاد

شير

خشك‌هاي تروويتال، سيميلاك، نيدو، گيگوز و آپتاميل از بهترين شير خشك هاي چاق كننده نوزاد موجود در بازار هستند. البته پيش از استفاده از اين شيرخشك‌ها حتما بايد با پزشك مشورت كنيد تا بهترين گزينه را براي فرزند خود انتخاب نماييد.

۹ نمونه از بهترين شير خشك هاي چاق كننده نوزاد

دكتر زخم| سرويس مادر و كودك - از چه شير خشكي براي وزن گرفتن نوزاد استفاده كنم؟ اين سوال اغلب مادران است. تمام مادران تمايل دارند فرزندشان وزن بگيرد تا به اين ترتيب مطمئن شوند كه او تغذيه كافي دريافت مي‌كند. گاهي شير مادر براي نوزاد كافي نيست، از اين‌رو بايد از شير خشك نيز استفاده كرد. براي اين منظور سعي كنيد از بهترين نوع شير خشك براي نوزاد استفاده كنيد. در ادامه ۹ تا از بهترين شير خشك‌هاي چاق كننده نوزاد را معرفي مي‌كنيم. شما با مشورت پزشك مي‌توانيد بهترين گزينه را از ميان آن‌ها انتخاب كنيد.

بهترين شير خشك هاي چاق كننده نوزاد

۱. شير خشك نان

شير خشك نان به صورت پودر است و با تامين مواد مغذي مورد نياز بدن نوزادان، به رشد جسم و ذهن آن‌ها كمك مي‌كند. اين شير خشك داراي باكتري‌هاي مفيد «بيفيدوس» و انواع تركيبات پروتئيني است كه به رشد اعضاي تكامل نيافته و وزن گيري نوزاد اسميت اند نفيو كمك مي‌كند. شير خشك NAN محصول شركت سوئيسي نستله است و با ۲۵ ماده مغذي، فاكتورهاي مورد نياز براي رشد كودك را تامين مي‌كند.
بهترين شير خشك هاي چاق كننده نوزاد - شير خشك نان

۲. شير خشك آپتاميل يك (Aptamil1)

شير خشك آپتاميل، شامل تركيبات ايمونوفورتيس است. ايمونوفورتيس تركيبي از پره‌بيوتيك محسوب مي‌شود كه رفتار اوليگوساكاريد‌هاي شير مادر را شبيه‌سازي مي‌كند و موجب تقويت سيستم ايمني نوزاد مي‌گردد. اين شير خشك علاوه بر كاهش خطر ابتلاي نوزاد به بيماري‌ها، با تامين پروتئين و كربوهيدرات، موجب افزايش وزن فرزند شما مي‌شود.
بهترين شير خشك هاي چاق كننده نوزاد - شير خشك آپتاميل

۳. شير خشك ببلاك (Bebelac)

شير خشك ببلاك يكي ديگر از بهترين شير خشك هاي چاق كننده نوزاد است كه نياز‌هاي فرزند شما را بعد از ۶ ماهگي تامين مي‌كند. به علاوه مي‌توانيد از اين شير خشك به عنوان مكمل غذايي همراه با شير مادر نيز براي فرزندتان استفاده كنيد. اين شير خشك با آهن، انواع ويتامين‌ها و مواد معدني غني شده است و به سادگي هضم مي‌شود. اين محصول حاوي انواع ويتامين از جمله ويتامين آ، تيامين، ريبوفلاوين، نياسين، پيريدوكسين و بسياري مواد ضروري ديگر است.
شير خشك ببلاك براي چاق شدن نوزادان

۴. شير خشك بيوميل (Biomil)

شير خشك بيوميل يكي ديگر از بهترين شير خشك هاي چاق كننده نوزاد است. در روند توليد اين شير خشك پروتئين و اسيد‌هاي آمينه‌ تنها يكبار خشك مي‌شوند. اين محصول با اسيدهاي چرب DHA و AA تقويت شده است، بنابراين علاوه بر كمك به رشد فيزيكي نوزاد، به تقويت ضريب هوشي و همچنين تقويت بينايي نيز كمك مي‌كند.
شير خشك بيوميل براي چاق شدن نوزاد

۵. شير خشك گيگوز (Guigoz)

اين محصول با تامين تمامي مواد مغذي مورد نياز بدن نوزادان به رشد جسمي و ذهني آنان كمك مي‌كند و تا سن ۶ ماهگي براي آن‌ها كافيست. شير خشك گيگوز غني شده از انواع ويتامين‌هاي و مواد معدني از جمله آهن و روي است. علاوه بر آن اين محصول حاوي يك ماده پروبيوتيك نيز است به هضم مواد غذايي در روده‌ها و ايمني بدن كودك كمك مي‌نمايد.
بهترين شير خشك هاي چاق كننده نوزاد - شير خشك گيگوز (Guigoz)

۶. شير خشك نيدو (Nido)

شير خشك نيدو غني شده از ويتامين‌ پيچش بيضه دي، ويتامين آ و كلسيم است. در تركيبات اين شير خشك مقداري عسل وجود دارد، از اين‌رو تنها براي كودكان يك الي ۳ سال مناسب است و براي نوزادان تا پيش از يك سال نبايد مصرف شود. اين شير خشك چاق كننده نوزاد به رشد و سلامت استخوان‌ها و دندان‌هاي فرزند شما كمك مي‌كند و مي‌تواند به عنوان مكمل غذايي نيز مصرف شود.
شير خشك نيدو (Nido) براي چاق شدن نوزاد

۷. شير خشك سيميلاك اي كيو پلاس (Similac IQ Plus)

شير خشك سيميلاك در كشور ايرلند توليد مي‌‌شود و با انواع ويتامين‌ها از جمله ويتامينA ،B ،C ،K و E و همچنين امگا ۳ و ۶ غني شده است. اين شير خشك به رشد ذهني و جسمي كودك كمك بسياري مي‌كند و با تامين آهن فراوان گردش اكسيژن در بدن را بهبود مي‌بخشد. شير خشك سيميلاك براي نوزادان تا شش ماهگي مناسب است. البته در نظر داشته باشيد كه چند نوع مختلف از شير خشك سيميلاك در بازار موجود است، از اين‌رو براي پي بردن به اين موضوع كه شير خشك مناسب سن فرزند شما هست يا خير؟ حتما روي قوطي را بخوانيد.
10 نمونه از بهترين شير خشك‌هاي چاق كننده كودك

۸. شير خشك سوپراميل يك (Supramil1)

شير خشك سوپراميل حاوي لاكتوز، روغن‌هاي گياهي، شير چربي گرفته شده، انواع پروتئين با كيفيت، مواد معدني و انواع ويتامين‌ها است. اين سيكاكر شير خشك را مي‌توانيد از ابتداي تولد براي نوزادان استفاده كنيد و اين روند را تا شش ماهگي ادامه دهيد. پروتئين و چربي موجود در اين پودر شير موجب وزن گيري كودك شما مي‌شود.
10 نمونه از بهترين شير خشك‌هاي چاق كننده كودك

۹. شيرخشك تروويتال (Truevital)

شير خشك تروويتال بر اساس استاندارد‌هاي جهاني از پروتئين‌ها و ويتامين‌هاي تازه ساخته شده است. اين پروتئين‌ها و ويتامين‌هاي با كيفيت، به رشد ذهني و جسمي كودك كمك مي‌كنند و با تامين آهن بدن گردش خون و اكسيژن رساني را تقويت مي‌نمايد.
شير خشك تروويتال براي چاق شدن نوزاد
بيشتر بخوانيد: ۲۲ ماده غذايي براي تقويت شير ماده + ۱۰ توصيه پزشكي


جمع بندي

توجه داشته باشيد كه اگرچه تمامي اين محصولات طبق استاندارد‌هاي بهداشت و سلامت توليد مي‌شوند، اما هرگز نمي‌توانند انتخاب اول شما در تغذيه‌ كودك باشند. معمولا شير خشك هاي چاق كننده‌ نوزاد به عنوان مكمل شير مادر توصيه مي‌شوند تا ويتامين‌ها و مواد مورد نياز كودك را تامين كنند يا كمبود شير مادر جبران شود. بهترين تغذيه براي نوزادان، شير مادر است، براي كسب اطلاعات بيشتر در اين رابطه توصيه مي‌كنيم مطلب اسپري اوپسايت ۱۱ مزيت تغذيه با شير مادر براي نوزاد و مادر را مطالعه كنيد. به ياد داشته باشيد كه پيش از آنكه هر نوع شير خشكي را براي نوزاد استفاده نماييد، حتما بايد با پزشك مشورت كنيد.

تظرات ارسال شده