همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

معرفي ۲۰ نوع غذا براي پيك نيك؛ غذا‌هايي ساده، اما پرطرفدار!

غذا براي پيك نيك، بايد غذايي قابل حمل، جمع و جور و البته پرطرفدار باشد؛ غذاهايي كه در يك روز به يادماندني، همه افراد جمع از خوردن آن لذت برده و شاد باشند.

غذا براي پيك نيك
دكتر زخم| سرويس آشپزي - رفتن به پيك نيك و دورهمي‌هاي تعطيلات آخر هفته از جمله تفريحات ايرانيان است و مهم‌ترين دغدغه افراد در اين دورهمي‌ها، تهيه غذاهاي مناسب، خوشمزه و سالمي است كه به راحتي قابل حمل بوده و براي سرو نياز به استفاده از ظروف زيادي نداشته باشد. شايد بتوان گفت در ميان انبوهي از پيشنهادات خوشمزه، انواع ساندويچ سرد، كوكو، كتلت و انواع سالاد، بهترين گزينه‌هاي غذايي براي پيك نيك هستند كه از ويژگي‌هاي فوق برخوردارند. در اين قصد داريم، با معرفي چند نوع غذا براي پيك نيك با شما عزيزان باشيم.

۲۰ نوع غذا براي پيك نيك

۱. ساندويچ با نان پيتا

انواع ساندويچ با نان پيتا، نوعي غذا براي پيك نيك محسوب مي‌شوند كه به صورت ساندويچ مرغ و قارچ، ساندويچ مرغ كباب شده و ساندويچ گوشت و لوبيا درست مي‌شود و به عنوان ميان‌وعده يا غذاي اصلي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. اين ساندويچ‌هاي خوشمزه از تركيب گوشت چرخ كرده يا گوشت مرغ با انواع سبزيجات پخته تهيه شده و همراه با سس مخصوصي سرو مي‌شوند. ضمنا استفاده خيارشور خانگي ترد و خوشمزه در اين ساندويچ‌ها فراموش نكنيد!
غذا براي پيك نيك
حتما ببينيد: طرز تهيه نان پيتا با ۲ دستور


۲. ساندويچ رست بيف

ساندويچ رست بيف نيز نوعي غذاي جذاب براي پيك نيك است كه از گوشت گوساله بدون چربي، قارچ، فلفل دلمه‌اي، پياز، سير، فلفل و پودر پاپريكا درست مي‌شود و همراه با خيارشور، كاهو و گوجه فرنگي، در نان باگت قرار مي‌گيرد. اين ساندويچ همراه با سس كچاپ يا سس مايونز و پنير پيتزا، غذايي پركالري بوده و نسبت به ساندويچ‌هاي تهيه شده از گوشت‌هاي فرآوري شده، سالم‌تر است.
ساندويچ رست بيف

۳. ساندويچ زبان

ساندويچ زبان مي‌تواند غذايي مناسب براي افراد علاقمند به خوردن غذاهاي گوشتي باشد كه البته بسيار پركالري است. اين غذا نوعي فست فود به حساب مي‌آيد كه به دليل چربي و كالري بالا، در خوردن آن نبايد زياده‌روي كرد، اما ژل ايكس پرونتوسان به دليل سهولت تهيه و بيرون بردن از خانه، نوعي غذا براي پيك نيك محسوب مي‌شود. ساندويچ زبان بسته به ذائقه افراد، با زبان گوساله يا گوسفند تهيه مي‌شود و براي مزه دار كردن آن فلفل، زنجبيل و سير بكار مي‌رود. سپس گوشت پخته زبان، همراه با قارچ تفت داده شده و با پنير پيتزا در نان باگت قرار گرفته و همراه با خيارشور، گوجه فرنگي و چند برگ كاهوي تازه سرو مي‌شود.
ساندويچ زبان


۴. ساندويچ مرغ ريش شده

ساندويچ مرغ ريش شده، يكي ديگر از غذاهاي دوست‌داشتني براي پيك نيك است كه با سينه مرغ پخته و ريش شده، قارچ، پياز و فلفل دلمه‌اي تفت داده شده، تهيه شده و همراه با نان باگت، گوجه فرنگي، خيارشور، كاهو و جعفري ساطوري سرو مي‌شود. ادويه اصلي مورد استفاده در تهيه اين غذا، زعفران و فلفل سياه بوده و براي گرفتن بوي مرغ از هويج، سير و پياز استفاده مي‌شود.
ساندويچ مرغ ريش شده

۵. ساندويچ سوسيس بندري

سوسيس بندري نوعي غذاي پرطرفدار و خوشمزه براي پيك نيك است كه از تركيب سوسيس، سيب زميني و پياز سرخ شده تهيه مي‌شود و با سس مخصوص تهيه شده از گوجه فرنگي مزه دار مي‌شود. اين فست فود پرطرفدار را معمولا با فلفل فراوان درست مي‌كنند، ولي افراد بسته به ذائقه خود مي‌توانند مقدار فلفل آن را كم و زياد كنند. از آنجا كه سوسيس حاوي ادويه‌هاي مختلف است، به اين ساندويچ ادويه خاصي افزوده نمي‌شود و تنها با افزودن كمي نمك و فلفل مي‌توان خوراكي خوشمزه تهيه كرد.
صبر كنيد؛ دكتر زخمبه شما توصيه مي‌كند كه سوسيس بندري را با سوسيس سالم و خوشمزه خانگي تهيه كنيد!

از اينجا آموزش ببينيد: طرز تهيه سوسيس خانگي
ساندويچ سوسيس بندري

۶. سالاد مكزيكي

سالاد مكزيكي بر پايه كلم و سسي با طعم شيرين تهيه مي‌شود كه علاوه بر خوشمزه بودن، بسيار راحت و سريع آماده مي‌شود و مي‌تواند به عنوان غذا براي پيك نيك مورد استفاده قرار گيرد. نوعي از سالاد مكزيكي از تركيب كلم پيچ سفيد و بنفش با كالباس يا مرغ پخته و ريش ريش شده، كنسرو نخود فرنگي، هويج پخته و كنسرو ذرت درست شده و با سس تهيه شده از تركيب سس مايونز، سركه، ماست، نمك و فلفل مزه‌دار مي‌شود.
سالاد مكزيكي

۷. سالاد اسپانيايي

سالاد اسپانيايي، مخلوطي اسپري پرونتوسان از سبزيجات و مواد پروتئيني است كه مي‌تواند به عنوان يك وعده غذايي كامل در پيك نيك مورد استفاده قرار گيرد. اين سالاد داراي تنوع بالايي بوده و در آن از سبزيجات مختلفي همچون سيب زميني، خيار، گوجه فرنگي، زيتون، پياز، سيب زميني، شويد، جعفري، كاهو، كلم بروكلي، فلفل دلمه‌اي، اسفناج، انواع گوشت نظير مرغ و تن ماهي، انواع لبنيات چون پنير پارمزان، پنير صبحانه و ماست استفاده مي‌شود. اين سالاد بي‌نظير، با چاشني‌هاي متنوعي همچون آبليمو، سركه، سس مايونز و نمك و فلفل مزه‌دار مي‌شود.
سالاد اسپانيايي

۸. سالاد ماكاروني

سالاد ماكاروني، همچون سالاد فارفاله، از تركيب ماكاروني با سبزيجات مختلف و نوعي سس تهيه مي‌شود و به دليل سادگي در تهيه و حمل، به عنوان يك غذاي پرطرفدار براي پيك نيك مورد استفاده قرار مي‌گيرد. مخلوط ماكاروني با فلفل دلمه‌اي، خيارشور، گوجه فرنگي و كالباس خانگي، همراه با سس فرانسوي غذايي كامل است كه مي‌تواند به عنوان شام يا نهار استفاده شود.
سالاد فارفاله
بيشتر بدانيد: طرز تهيه سالاد ماكاروني ساده با طعمي بي نظير

۹. سالاد سزار

اخيرا سالاد سزار با مرغ سوخاري پنيري يا ناگت مرغ و تركيبي از سبزيجات نيز تهيه مي‌شود كه به عنوان يك غذاي سبك براي پيك نيك كاربرد دارد. اين سالاد خوشمزه و پرطرفدار از تركيب ناگت مرغ پنيري با نان تست تفت داده شده در روغن زيتون، پنير پارمزان رنده شده و كاهو درست مي‌شود. همچنين سالاد سزار، با سس مخصوص تهيه شده با زرده تخم مرغ، آبليمو يا سركه، روغن زيتون، نمك و فلفل مزه دار مي‌شود.
سالاد سزار

۱۰. كتلت فلفل قرمز با سيب زميني و گوشت چرخ كرده

اين كتلت كه از تركيب سيب زميني، هويج، پياز، سير و فلفل قرمز رنده شده با گوشت چرخ كرده، جعفري ساطوري و تخم مرغ درست مي شود، نوعي غذاي خوشمزه براي پيك نيك است و چاشني‌هاي طعم‌دهنده مورد استفاده در آن، پودر پاپريكا، پودر تخم گشنيز، زردچوبه و فلفل سياه است. اين كتلت همراه با نان باگت و سبزيجات خرد شده غذايي كامل براي نهار يا شام است و مي‌تواند به عنوان غذا براي بيرون بردن مورد استفاده قرار گيرد.
غذا براي پيك نيك
از اينجا ببينيد: كتلت فلفل قرمز با سيب زميني و گوشت چرخ كرده

۱۱. كتلت ماهي

كتلت ماهي نوعي كتلت با طعمي متفاوت است كه هم لذيذ و خوشمزه بوده و هم در زمان كوتاهي آماده مي‌شود. براي تهيه اين كتلت، ماهي در دو مرحله بوگيري شده و به همين دليل حتي افرادي كه به خوردن غذاهاي دريايي علاقه اي ندارند، از خوردن آن لذت مي‌برند. كتلت ماهي با فيله ماهي بدون استخوان، سيب زميني، شير، پياز، سير، جعفري و آرد تهيه مي‌شود و چاشني مورد استفاه در تهيه آن آبليمو است.
كتلت ماهي

۱۲. كتلت ميگو

كتلت ميگو يكي از غذاهاي دريايي سالم بوده كه در آن ادويه‌هاي متنوعي به كار رفته و مي‌تواند به عنوان غذايي لذيذ، در پيك نيك مصرف شود. اين كتلت تركيبي از ميگوي پاك شده، سيب زميني، پياز، آرد و نان اسنك است كه با طعم‌دهنده‌هايي همچون گشنيز ساطوري، زنجبيل، سير، فلفل سبز، آبليمو، پودر زيره سبز و پودر چيلي مزه‌دار مي‌شود.
كتلت ميگو


۱۳. كتلت مرغ ايتاليايي

كتلت مرغ ايتاليايي، غذايي سالم و خوشمزه است كه از تركيب فيله مرغ با ادويه‌هاي معطري همچون پودر پونه و پودر سير تهيه شده و استفاده از پنير موزارلا و پنير پارمزان، به آن طعمي فوق‌العاده مي‌بخشد. اين كتلت با سس مخصوصي سرو مي‌شود.
كتلت مرغ ايتاليايي

۱۴. كوكو اسفناج

كوكو اسفناج، از ديگر غذاهاي خوشمزه براي پيك نيك است كه علاوه بر خوشمزگي و سادگي به راحتي قابل حمل بوده و ساندويچ آن به عنوان نوعي غذا براي بيرون بردن مناسب است. كوكو اسفناج به دو صورت ساده و با سيب زميني درست مي‌شود و مواد اصلي مورد استفاده در تهيه آن، اسفناج خرد شده، تخم مرغ و آرد بوده است. استفاده از سبزيجاتي همچون پيازچه، پياز و سيب زميني و موادي چون زرشك و گردو باعث ايجاد تنوع در اين كوكو مي‌شود.
غذاي ساده براي پيك نيك

۱۵. كوكو نخود فرنگي

كوكو نخود فرنگي، غذايي ساده است و در مواقعي كه وقت كافي براي آشپزي نداريد، مي‌تواند به عنوان غذايي ساده براي پيك نيك تهيه شود. اين كوكو از تركيب نخود فرنگي، آرد، تخم مرغ، شير، بيكينگ پودر و پنير پارمزان رنده شده تهيه شده و همراه با نان و ترشي سرو مي‌شود.
غذاي مناسب براي پيك نيك

۱۶. كوكو لوبيا سبز

كوكو لوبيا سبز كه به روش‌هاي مختلف و با مواد اوليه متنوعي درست مي‌شود، به دليل سادگي و سهولت حمل و نقل، نوعي غذا براي پيك نيك به حساب مي‌آيد. اين كوكو را مي‌توان به صورت ساده از تركيب لوبيا سبز، هويج، سيب زميني، تخم مرغ، فلفل دلمه‌اي و قارچ تهيه كرد، يا در آن از گوشت چرخ كرده، پياز و زرشك نيز استفاده كرده و به آن تنوع بخشيد.
كوكو لوبيا سبز

۱۷. كوكو كدو سبز

كوكو كدو سبز نيز، كه با مواد مختلفي درست شده و با ادويه هاي متنوعي مزه دار مي‌شود، به عنوان غذا براي پيك نيك مورد توجه قرار گرفته است. اين غذا را مي‌توان در فر و به صورت رژيمي تهيه كرد و در تركيب آن از سبزيجات ديگري نظير سيب زميني، پيازچه، پياز، جعفري، شويد و هويج استفاده كرده يا تركيبي از انواع پنير را به كار برد.
كوكو كدو سبز

۱۸. فلافل

فلافل بندري، نوعي غذاي همه پسند براي پيك نيك است كه از تركيب پوره نخود و ادويه مخصوص، با سبزيجاتي همچون سير، جعفري و سيب زميني تهيه شده و اغلب همراه با سبزيجاتي مانند پياز، كاهو، كلم، گوجه فرنگي و خيارشور به صورت ساندويچ سرو مي‌شود.

فلافل خوشمزه


۱۹. جوجه كباب

جوجه كباب نوعي غذاي رايج در پيك نيك است كه از مرينيت كردن گوشت مرغ در مخلوطي از ماست، زعفران، پياز، آبليمو، نمك و فلفل و پختن آن روي آتش زغال تهيه مي‌شود. اين غذا همراه با گوجه فرنگي و فلفل كبابي غذايي بي‌نظير است و به دليل قيمت مناسب گوشت مرغ و طبخ سريع آن، مورد توجه بسياري از افراد قرار مي‌گيرد.

غذا براي پيك نيك و دورهمي
۲۰. كباب چنجه

كباب چنجه، با گوشت سردست بدون استخوان گوسفندي تهيه مي‌شود. اين كباب از غذا‌هاي گوشتي محبوب در خاورميانه است كه از خواباندن گوشت بره در تركيبي از روغن زيتون، فلفل، آبليمو و طبخ آن روي آتش زغال تهيه مي‌شود. اين كباب را در سيخ يا توري منقل درست كرده و همراه با نان يا برنج سرو كنيد.

كباب گوشت براي پيك نيك
سخن آخر

در اين مقاله سعي كرديم ساده‌ترين غذا‌ها براي پيك نيك را معرفي كنيم كه در زمان كوتاهي آماده شوند. شما نيز محلول پرونتوسان چيست مي‌توانيد در پايين همين صفحه، غذا‌هاي ساده‌اي كه براي پيك نيك مناسب هستند را معرفي كنيد و با ديگر مخاطبان سايت به اشتراك بگذاريد.
در انتها پيشنهاد مي‌كنيم با انواع غذا براي بيرون بردن نيز در دكتر زخمآشنا شويد.

تظرات ارسال شده