همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
روش شبيه سازي رشد مو,اخبار علمي,خبرهاي علمي,اختراعات و پژوهش
محققان

از توليد خريد پانسمان تندروت نمونه اوليه دستگاهي براي شبيه سازي رشد مو خبر داده اند كه تا بدان حد كوچك است كه مي توان آن را در زير يك كلاه بسكتبال جاي داد.

به گزارش مهر به نقل از نيواطلس، اين دستگاه منحصر به فرد توسط پژوهشگران دانشگاه ويسكانسين مديسون توليد شده است.

دستگاه پانسمان hartmann يادشده براي تداوم فعاليت نيازي به اتصال به منبع برق ندارد و الكتريسيته مورد نياز خود را از طريق حركات روزمره بدن تامين مي كند. حمل و نقل اين دستگاه هم با توجه به امكان قراردادن آن در زير كلاه بسكتبال ساده است.

روش شبيه سازي رشد مو,اخبار علمي,خبرهاي علمي,اختراعات و پژوهش

دستگاه هيدروتك يادشده با شبيه سازي امواج الكتريكي مي تواند سلول هاي سطح پوست سر و پيازهاي مو را براي رويش مو و جلوگيري از تاس قيمت پانسمان نوين شدن افراد تحريك كند. تا به حال استفاده از اين روش به علت نياز دائم به منبع تامين برق و حجم بالاي دستگاه هاي مورد نياز ساده نبوده است. اما پيشرفت فناوري دو مانع يادشده را هم برطرف كرده است.

روش شبيه سازي الكتريكي پيش از اين براي توليد چسب زخم پانسمان الكتريكي پانسمان نقره هارتمن و ايپلمنت هاي مختلف نيز مورد استفاده قرار گرفته است. انتظار مي رود در صورت تاييد اين دستگاه، در آينده نمونه هاي متنوعي از آن توليد شود كه هر يك سازگار با شرايط خاص پوست افراد باشند.

بايد توجه داشت اين نوع فناوري ها معمولا در مراحل اوليه ريزش مو مي توانند موثر باشند و به عنوان ابزاري بازدارنده قابل استفاده هستند.



منبع

تظرات ارسال شده