همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

به باور مردم در گرداگرد جهان، بسياري از ما با پند و اندرزها و نصيحت هاي گوناگوني آشنا هستيم كه از مادران يا حتي مادربزرگ هايمان به ما به ارث رسيده است. از روزي صد بار شانه كردن موها گرفته تا پارچ آبي كه بايد در طول روز بنوشيم تا زيبا و جوان باقي بمانيم. به طور كلي تمامي اين توصيه ها، تجربيات متفاوتي هستند كه از افراد گوناگون به خصوص خانمها در سراسر جهان و البته با فرهنگ هاي مختلف به اشتراك گذاشته شده است. در حقيقت اغلب خانمها باور دارند شما مي توانيد با رعايت دستورالعمل هاي ساده به شكل طبيعي، زيبايي و جواني خود را حفظ كنيد، بدون اينكه مجبور باشيد خطر كنيد و خودتان را زير تيغ جراحي و عمل هاي مختلف زيبايي بسپاريد يا موظف به استفاده مادام العمر از كرم هاي زيبايي باشيد.خوشبختانه در فرهنگ هاي مختلف استفاده از مواد طبيعي رواج زيادي دارد و حتي بسياري از متخصصان پوست و زيبايي با استفاده از همين فرمول ها به درمان و برطرف كردن مشكلات پوستي مي پردازند. در مجله ي سلامتي راستينه با موثرترين روش هاي مورد استفاده در چند كشور مختلف آشنا خواهيد شد تا زيبايي و طراوت پوست خود را به بهترين شكل ممكن حفظ كنيد.

چاي سفيد

چين

بسياري پانسمان زخم از چاي ها داراي خواص ضد پيري هستند كه به زيبا ماندن و درخشش پوست ما كمك شاياني مي كنند. براي مثال چاي سفيد و چاي سبز سرشار از نوع به خصوصي آنتي اكسيدان هستند كه به نام EGCG شناخته مي شود. اين نوع آنتي اكسيدان با افزايش و بازگرداندن عملكرد و بازده سلول هاي پوستي به شرايط اوليه، به رفع چين و چروك ها كمك چشمگيري مي كند. علاوه بر اين، چيني ها براي بالا بردن بازدهي و تاثير بيشتر چاي، پودر چاي سبز را به چاي سفيد دمكرده اضافه مي كنند تا ماسكي بي نظير براي پوست خود بسازند. شما نيز مي توانيد طبق دستورالعمل ذكر شده عمل كنيد و با تهيه اين ماسك ساده، معجزه گر و مملو از آنتي اكسيدان به جنگ خطوط مزاحم و چين و چروك هاي روي صورت خود برويد و زيباييتان را چند برابر كنيد.

چاي زنجبيل

هند

توصيه پماد آلفا براي جوش مي كنيم شما هم مانند خانم هاي هندي، روز خود را با نوشيدن يك فنجان چاي زنجبيل آغاز كنيد. براي تهيه اين چاي مقداري زنجبيل تازه را خرد و با عسل و آب جوش مخلوط كنيد. خوب است بدانيد يك فنجان از اين چاي سرشار از فوايد گوناگون ضد پيري است. عسل به طور طبيعي داراي خاصيت ضدباكتريايي است كه به كاهش تورم و التهاب پوست و به طور كلي بدن كمك موثري مي كند. علاوه بر اين، زنجبيل هم حاوي آنتي اكسيداني به نام gingerol است. اين آنتي اكسيدان مفيد مانع از بين رفتن كلاژن ها مي شود.

 آب ليموي تازه

مكزيك پماد آلفا براي آفتاب سوختگي

دست هاي ما يكي از بارزترين ترين نقاط از بدن ما در شناسايي و مشخص كردن سن و سال ما هستند. معمولا پوست دست ها خيلي سريع تر از ساير قسمت ها انعطاف پذيري خود را از دست مي دهند و رفته رفته پير مي شوند، اما در مكزيك، خانم ها راه حل موثري براي پيشگيري از اين معضل زيبايي ابداع كرده اند. كافي است كمي شكر را با مقداري آب ليموي تازه مخلوط كنيد و يك اسكراب طبيعي و صد البته مفيد براي پوست دستان خود بسازيد. كريستال هاي موجود در شكر سلول هاي پوستي مرده روي دست هاي شما را از بين مي برد و به اين ترتيب سلولهاي تازه و جوان جايگزين آنها مي شود. صرف نظر از شكر، آب ليمو هم حاوي آلفاهيدروكسي اسيد است كه امروزه اين نوع اسيد در تركيب اصلي بسياري از محصولات مراقبت از پوست و ضد پيري مورد استفاده قرار مي گيرد. پماد سوختگي آلفاهيدروكسي اسيد لايه مرده پوست را از بين مي برد و پوست تان مي تواند كرم هاي مرطوب كننده را به شكل بهتري جذب كند.

عصاره هسته انگور

فرانسه

تحقيقات گوناگون حاكي از آن است كه عصاره هسته انگور و مكمل هاي تهيه شده از آن مي توانند نقش بسزايي در بالا بردن ميزان آنتي اكسيدان هاي مفيد در خون داشته باشند. اين ماده طبيعي به خوبي از كلاژنها و الاستين كه نوعي پروتئين مفيد براي حفظ انعطاف پذيري و استحكام پوست است، محافظت مي كند. خوشبختانه در فرانسه استفاده از مكمل هاي عصاره هسته انگور بسيار پرطرفدار است و در حقيقت همين موضوع راز زيبايي بسياري از خانم هاي جذاب پماد زخم فرانسوي است. براي حاصل شدن نتيجه مطلوب و مورد نظرتان بايد مقدار زيادي انگور مصرف كنيد، در حالي كه مي توانيد با استفاده از ۵۰ گرم از مكمل هاي جايگزين آن از مزاياي كاملا مشابهي بهره مند شويد.

مقاله مرتبط : آيا تمرينات صورت واقعا مي توانند به شما كمك كنند جوان تر به نظر برسيد ؟



منبع

تظرات ارسال شده