همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 با اين اختراع ديگر نيازي به استفاده از قطره‌هاي موضعي چشم نداريد+ تصاوير

چشمي با سوزن‌هاي سايز ميكرو مي‌تواند دارو‌هاي چشمي را به مقدار لازم و بدون هيچ دردي به چشم رسانده و براي درمان انواع بيماري‌هاي چشمي استفاده شود.

به گزارش ريختن قطره‌هاي چشمي براي عده زيادي از بيماران با دردسر همراه است، بخش زيادي از دارو از چشم خارج مي‌شود، تنها حدود ۵ درصد دارو دراين حالت جذب چشم مي‌شود و دربرخي موارد فرد ميزان كم يا بيش از اندازه مجاز دارو را مصرف مي‌كند كه مي‌تواند سبب ايجاد عارضه‌هاي جانبي لوهمن روشه مختلف در فرد شود.

در اين حال به تازگي كارشناسان به تازگي نوعي پچ چشمي، با سوزن‌هاي به سايزميكرو (Microneedles) ساخته‌اند كه ابعادي بسيار كوچك دارد و مي‌تواند دارو را به آرامي و به‌صورت مستقيم به قرنيه چشم منتقل كند.

به گفته كارشناسان استفاده از اين پچ دارويياز تجويز قرص، تزريق آمپول‌هاي دردناك به چشم يا ريختن قطره به درون چشم بيشتر تاثير گذار خواهد بود و سبب احساس درد يا آسيب به چشم شركت كنندگان نمي‌شود.


فرد سوپرازورب p بيمار مي‌تواند با قراردادن اين پچ چشمي در لنز‌هاي تماسي و گذاشتن آن درچشم از مصرف دارو يا استفاده از قطره‌هاي موضعي چشمي بي نياز شود.

پچ چشمي به وسيله سوزن‌هاي سايز ميكرو كه درمحيط چشم حل نمي‌شوند دارو‌ را به آرامي درچشم آزاد كرده و تحولي در درمان بيماري‌هاي مختلف چشمي خواهد بود.

از اين پچ چشمي مي‌توان براي درمان بيماري‌هاي مختلف ازجمله آب سياه تا حتي دژنراسيون ماكولا استفاده كرد.

ساخت سوپرازورب h پچ چشمي به وسيله دانشمندان دانشگاه فناوري نان يانگ دركشور سنگاپور انجام شده است و نتيجه اين تحقيق درمجله (Nature Communication) منتشر شده است.

پچ چشمي انعطاف پذيري بالا داشته و به آساني قابل شست و شو است و با اندكي فشار برروي سطح چشم ثابت باقي خواهد ماند.

زماني كه پچ چشمي برروي سطح چشم ثابت شد دارو از لايه‌هاي بيروني سوزن‌هاي ميكرو خارج و برسطح چشم حل شده و دوز اوليه دارو به تدريج به اتمام مي‌رسد.


كارشناسان جراحي پوست اثربخشي اين شيوه جديد درماني را برروي موش‌هاي آزمايشگاهي كه دچار عفونت چشمي شده اند، آزمايش كرده اند.

آمار‌ها نشان مي‌دهند ابتلا به بيماري‌هاي چشمي، چون گلوكوم، رتينوپاتي ديابتي و دژنراسيون ماكولا به ميزان زياد درجهان افزايش يافته است كه ازجمله دلايل آن مي‌توان مصرف مواد خوراكي با ميزان بالاي چربي وقند، مراجعه دير هنگام به پزشكان متخصص چشم پزشك، بالا بودن فشارخون و مواردي ازاين دست را نام برد.

كارشناسان سازنده پچ چشمي اميدوار هستند درآينده پانسمان phmb با توسعه محصول درماني خود افراد از ريختن قطره موضعي چشمي و مواردي از اين دست بي نياز شوند و روند درمان بيماري‌ها با سرعت بيشتري انجام شود.

منبع:Dailymail

باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده