همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
موثرترين راهكار‌هاي خانگي براي رفع شوره سر

بسزايي در رفع شوره سر دارند.

به گزارش : شوره سر به پوست مرده سر گفته مي‌شود كه مرتب ريزش مي‌كند. شوره سر ميان مو جمع مي‌شود و بر روي شانه ها، صورت، ابرو و لباس مي‌ريزد. در اين مطلب درمان‌هاي خانگي را معرفي مي‌كنيم كه تاثير بسزايي اسميت اند نفيو در رفع شوره سر دارند.
سركه سيب
براي از بين بردن شوره سر بايد سركه سيب و آب گرم را به طور مساوي مخلوط كنيد. سپس آن را بر روي مو‌هاي خشك خود بريزيد و موهايتان را ماساژ دهيد. اين محلول بايد پوست سر شما را به طور كامل بپوشاند. پس از چند دقيقه موي خود را با آب بشوييد. اين كار را هفته‌اي ۲ بار انجام دهيد.
جوش شيرين
براي رفع شوره سر بايد يك قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را با يك فنجان آب مخلوط كنيد و موهايتان را با اين محلول شستشو دهيد.
همچنين اسپري اوپسايت مي‌توانيد پس از مرطوب كردن مو، مقداري جوش‌شيرين به موهايتان بزنيد سپس مو‌هاي خود را با آب بشوييد. ممكن است در روز‌هاي نخست استفاده از جوش‌شيرين مو‌ها خشك شوند، اما پس از چند هفته، پوست سر شروع به توليد روغن طبيعي مي‌كند.
شنبليله
۲ قاشق غذاخوري از دانه‌هاي شنبليله را در آب به مدت يك شب خيس سپس دانه‌ها را از آب جدا و آسياب كنيد، ماده خميري به دست آمده را به مو‌هاي سر خود بزنيد و پس از گذشت ۴۵ دقيقه موهايتان را با شامپو بشوييد.
آسپيرين
آسپرين حاوي ماده‌اي به نام «اسيد ساليسيليك» است كه در اغلب شامپو‌هاي ضدشوره پانسمان لوهمن روشه وجود دارد. براي كنترل شوره سر ۲ عدد آسپرين پودر شده را به شامپوي خود اضافه كنيد و موهايتان را با استفاده از اين تركيب ماساژ دهيد. پس از گذشت ۲ دقيقه مو‌هاي خود را با آب بشوييد.
آلوئه ورا
خاصيت خنك كننده آلوئه ورا، خارش پوست سر را از بين مي‌برد. قبل از شامپو كردن مقداري آلوئه ورا به مو‌هاي خود بماليد.
سير
براي رفع شوره سر، چند حبه سير را له كنيد و به پوست سر خود بزنيد. براي پيشگيري از بوي تند، سير له شده را با كمي عسل مخلوط كنيد و سپس به موهايتان بزنيد.
ماسك سيكاكر ماست، عسل و ليمو
ماست، ليمو و عسل را با هم مخلوط كنيد. ماسك حاصل شده را به موهايتان بزنيد و پس از گذشت ۱۵ تا ۲۰ دقيقه مو‌هاي خود را با آب ولرم آبكشي كنيد.
ماسك روغن كرچك و زيتون
روغن كرچك و زيتون را با هم مخلوط كنيد. موهايتان را با استفاده از اين تركيب ماساژ دهيد و پس از گذشت ۱۵ دقيقه مو‌هاي خود را بشوييد. هفته‌اي ۲ بار از اين ماسك ضد شوره استفاده كنيد تا شوره موهايتان از بين برود.
ماسك چاي سبز و سركه سفيد
يك فنجان چاي سبز را با پنج پيچش بيضه قطره روغن نعناع و يك قاشق چاي‌خوري سركه سفيد با هم مخلوط كنيد. اين ماسك را به موهايتان بزنيد و پس از گذشت ۵ دقيقه مو‌هاي خود را آبكشي كنيد. سپس موهايتان را با شامپو بشوييد.
خبرنگاران جوان


منبع

تظرات ارسال شده