همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
آسيب‌رسان‌ترين تومورها را بشناسيد

صورت براي كمك به بيماراني كه دچار آسيب شده‌اند، وجود دارد.

به گزارش محسن عباسي دبير اجرايي هفدهمين كنگره بين‌المللي جراحان دهان، فك و صورت در آستانه برگزاري هفدهمين دوره اين كنگره در ارتباط با تومور‌هاي سر و گردن اظهار كرد: اين مسئله از طريق خود مراقبتي به ميزان بسيار زياد سوپرازورب h قابل پيشگيري است و هر چه افراد نسبت به مشكلات غير عادي در بدن خود حساس باشند و زودتر به پزشك مراجعه كنند درمان آن‌ها با موفقيت بيشتري همراه خواهد بود.

دبير اجرايي هفدهمين كنگره جراحان دهان، فك و صورت گفت: آنقدر كه تومور‌هاي سر و گردن مي‌تواند فرد را دچار آسيب كند و درگير سازد، تومور‌هاي ساير قسمت‌هاي بدن شايد چنين شرايطي را براي فرد ايجاد نكنند به طور مثال فردي كه دچار سرطان استخوان در پا شده، در صورت قطع پا مي‌تواند سوپرازورب p با استفاده از پروتز به راه رفتن خود ادامه دهد، اما فردي كه در اثر سرطان فك، قسمت يا تمامي استخوان فك خود را از دست مي‌دهد، دچار مشكلات عديده‌اي در ظاهر، جويدن و تكلم مي‌شود كه منجر به افت كيفيت زندگي مي‌شود.
وي به موضوع بازسازي سه بعدي جهت كمك به بيماران دچار تومور‌هاي سر و گردن اشاره كرد و گفت: اين موضوع يك تكنولوژي جديد است كه خوشبختانه طي سال‌هاي گذشته به كشور ما وارد شده و به كمك بيماران آمده لوهمن روشه است.
عباسي به ذكر مثالي اشاره كرد و گفت: اگر فردي در تصادف رانندگي گونه سمت چپ خود را از دست داده باشد با استفاده از تكنولوژي جديد از روي گونه سمت سالم يك گونه قرينه و دقيق با استفاده از تيتانيوم ساخته شده و در ناحيه آسيب ديده قرار داده مي‌شود.
دبيراجرايي هفدهمين كنگره جراحان دهان، فك و صورت بيان كرد: همه اين مباحث سوپرازورب c و دستاورد‌هاي نوين در كنگره امسال در قالب ده‌ها سخنراني و گارگاه آموزشي ... با حضور اساتيد و صاحب‌نظران مورد بحث و گفتگو قرار مي‌گيرد.
عباسي افزود: در بخش جنبي كنگره امسال بزرگترين نمايشگاه عرضه محصولات مرتبط با جراحي فك و صورت بر پا خواهد شد.
هفدهمين كنگره بين المللي جراحان دهان فك و صورت ايران همزمان با پانسمان phmb نهمين همايش بين المللي ايمپنت خليج فارس همزمان و هفتمين سموزيوم پژوهشي محققين جوان ۳۰ بهمن ماه تا ۳ اسفند ماه سال جاري در هتل المپيك تهران برگزار مي‌شود.
منبع: باشگاه خبرنگاران


منبع

تظرات ارسال شده