همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
9ترفند طلايي براي پرپشت كردن مو

روشهاي موثر براي پرپشت كردن مو

_ براي داشتن موهاي سالم و پرپشت ، گاهي بايد آنها را كوتاه كنيد. بهتر است اين كار متناسب با نوع و اندازۀ موهايتان صورت گيرد تا زيبايي چهرۀ شما را برجسته تر سازد.

_ توصيه مي كنيم كه هميشه موهاي خود را در رنگ هاي معقول و متعارف رنگ كنيد و هميشه از كنتراست شديد جلوگيري كنيد. به عنوان مثال، اگر رنگ كل موهاي شما سوختگي با آب جوش قهوه اي باشد، نبايد هايلايت رنگ هاي بور داشته باشيد. هميشه توصيه مي شود بخشي از موها به ميزان يك يا دو درجه روشن شود و بقيه به رنگ اصلي خود باقي بمانند تا نتيجه طبيعي باشد.

_ شانه زدن موها براي تميز كردن مو از رسوبات چربي و ذرات ريز بسيار ضروري است. شانه زدن موها همچنين كمك مي كند تا جريان هوا به ميان موها راه يافته و نيز حجم آنها افزايش يابد. سعي كنيد هر روز صبح و عصر موهايتان را از بالا به پايين و بالعكس شانه كنيد تا جريان خون در پوست سر و تغذيۀ موها به خوبي انجام شود.

_ همانطور كه پوست براي خلاص شدن از سموم انباشته شده در سطح خود نيازمند لايه برداري است، مو پماد آلفا براي جوش صورت نيز به چنين چيزي براي رهايي از رسوبات چربي و ذرات معلق در هوا و عرق دارد. براي انجام اين كار كافي است موهايتان را با كمي لوسيون مخصوص ماساژ دهيد و سپس آنها را با شامپو بشوييد.

_ ماهيت موهايتان را حفظ كنيد. اگر موهاي شما فر يا موج دار است، به جاي اينكه براي تغيير حالتش تلاش كنيد، آن را به همين حال بگذاريد. در عوض مي توانيد زيبايي طبيعي موهاي موج دارتان را با استفاده از محصولات مرتبط، كنترل كنيد.

_ براي پرپشت شدن مو هر روز آنها را نشوييد، اين براي حفظ سلامتي موهايتان ضروري است. همچنين مي توانيد شامپويتان را در طول هفته تغيير دهيد. مثلاً از نمونه هاي سبك تري مثل مري انسان فرمولاسيون هاي فاقد پارابن و سيليكون استفاده كنيد.

_ براي پرپشت كردن مو هايتان از كرم موي روزانه استفاده كنيد؛ اين راز موهاي نرم و براق است. پس از شستن موهايتان، آنها را با مقداري نرم كننده ماساژ داده و با سشوار خشك كنيد.

_ براي پرپشت شده مو هايتان از خوردن سيب غافل نشويد. شايد راه حل هاي بسياري را براي جلوگيري از ريزش مو آزموده باشيد؛ ولي ممكن است ندانيد يكي از بهترين راه هاي درمان اين عارضه، خوردن سيب است. پژوهشگران ژاپني بيش از ۱۰۰۰ عصاره گياهي را مطالعه كرده اند تا ببينند بهترين نتيجه در مبارزه با ريزش مو و رشد آن چيست. آنها دريافتند كه پلي فنول هاي موجود در سيب، به ويژه بروسايانيدين كرم اسكار رژودرم B۲، بهترين درمان ريزش مو هستند.

_ عنصر روي مهم در پرپشت شدن مو. عنصر روي نقش مهمي در بازسازي سلولهاي مو و رشد و سلامت آنها دارد. دانشمندان نقش روي در مبارزه با ريزش مو را آزمايش كرده اند كه نشان مي دهد روي بيشترين اثر را در رشد مو دارد. براي استفاده از مكمل هاي مناسب روي، با پزشك خود مشورت كنيد.

_ اثر روغن هاي معطر در پرپشت شدن مو، از روغن هاي معطر غافل نشويد. همۀ ما مي دانيم كه برخي از انواع روغن هاي گياهيي خوشبو، گردش خون را تحريك كرده و رشد مو را تسريع مي كنند. فقط كافي است تركيب مناسبي از اين روغن ها را براي ماساژ موهايتان بيابيد. تركيب روغن هاي گياهي رومارن، جوجوبا و رزماري خريد قطره آهن فروزومال مي تواند براي يك ماساژ دو دقيقه اي شبانه مناسب باشد.

توصيۀ نهايي اين است كه با متخصص پوست و مو در تماس باشيد. اگر از روش هاي گياهي و بهداشتي جواب نگرفتيد، در اولين فرصت به پزشك متخصص مراجعه كنيد تا مطمئن شويد مشكل هورموني و كمبود ويتامين نداريد.

منبع: بيتوته



منبع

تظرات ارسال شده