همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ضرورت انجام روش مراقبت تسكيني براي همه بيماران

روش مراقبت تسكيني به شكل روتين براي همه بيماران ضرورت دارد و بدين ترتيب سطح خدمات خارج بيمارستاني براي بيماران ارتقاء پيدا مي‌كند.

به گزارش ، محسن شهرياري ظهر سه شنبه در سمينار ملي طب تسكيني با رويكرد بين حرفه‌اي اظهار داشت: در حال بي براوون حاضر مراقبت تسكيني به صورت روتين براي همه بيماران اجرايي نمي‌شود و براي انجام آن نياز به ايجاد يك سيستم كارآمد و اثربخش با حضور تمام عوامل و دست‌اندركاران ارائه خدمات و مراقبت در خارج از بيمارستان است.

وي بيان داشت: در رويكرد طب تسكيني علاوه بر توجه به نيازهاي جسمي، رواني، اجتماعي، فرهنگي و معنوي بيمار به خانواده وي هم توجه خواهد شد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان با اشاره به اينكه با مراقبت تسكيني به دنبال اين هستيم كه خدمات خارج از بيمارستان را براي بيماران ارتقا دهيم، ژل ايكس افزود: در بسياري از درمان‌هاي مراقبت‌هاي تسكيني نياز به بستري شدن نيست و خدماتي در راستاي فراهم ساختن زندگي با بهترين كيفيت ارائه مي‌شود.

وي گفت: مراقبت تسكيني براي بيماري‌هاي مزمن پيش‌رونده، افراد مبتلا به سرطان پيشرفته، مبتلايان به نارسايي شديد كليه و ساير بيمارهاي پيشرفته قابل اجرا است.

مركز مراقبت تسكيني از سوي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان راه اندازي مي‌شود
شهرياري اعلام كرد: به زودي يك مركز مراقبت تسكيني توسط دانشگاه علوم پزشكي اصفهان براي چشم درد مبتلايان به بيماري‌هاي پيشرفته مزمن و نيازمند به دريافت مراقبت‌هاي تسكيني راه اندازي خواهد شد.وي گفت: به منظور تدوين برنامه‌هاي جامع و كل‌نگر و انسجام بخشي به فعاليت‌هاي علمي و عملي براي محقق ساختن خدمات مراقبت تسكيني و مراقبت در منزل، كارگروه‌هايي با حضور اعضاي هيئت علمي دانشگاه، شكل گرفته است.

عضو هيئت علمي دانشگاه نيز از برگزاري يك دوره آموزشي مراقبت تسكيني براي پرستاران طي سالهاي ۹۰ و ۹۱ با رويكرد بين حرفه‌اي خبر داد و گفت: در تيم مراقبت تسكيني بايد تخصص‌هاي اسپري linovera مختلفي از جمله پزشك و پرستار، روانشناس، توان بخش و فيزيوتراپ، داروساز، متخصص مراقبت معنوي و مددكار اجتماعي حضور داشته باشند.

وي از برگزاري سمينار ملي- بين‌المللي مراقبت تسكيني با رويكرد بين حرفه‌اي با همكاري معاونت پرستاري وزارت بهداشت و مؤسسه ساساكاوا ژاپن كه يك بنياد خيريه‌اي در اين كشور است، خبر داد و گفت: اين سمينار بر محورهاي همچون اجزا و مدل‌هاي مراقبت تسكيني، چالش‌هاي ارائه مراقبت تسكيني و راهكارها، تسكين علائم و بازتواني در مراقبت تسكين و مراقبت معنوي در ژل زخم پرونتوسان مراقبت تسكيني و حمايت روانشناختي در مراقبت تسكيني از امروز آغاز و به مدت دو روز ادامه دارد.

منبع: مهر



منبع

تظرات ارسال شده