همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چطور براي هميشه از شر درد لگن خلاص شويم؟

از ساييدگي مفصل ران است كه مي‌تواند يك فرد زمين‌گير شده را دوباره به يك زندگي فعال و با نشاط بازگرداند.

به گزارش : درد مانند بينايي يك حس است. همان‌طور كه بينايي لازمه زندگي است بدون حس درد هم زندگي ادامه نمي‌يابد. درد مي‌گويد مشكلي در بدن وجود دارد كه بايد محصولات مدي هاني به آن توجه كرد. ولي درد همان اندازه كه براي سلامتي لازم است دردناك هم است.

هر دردي كه داشته باشيم فكر مي‌كنيم بدترين درد دنيا است. ولي باور بكنيد يا نكنيد درد لگن بدترين درد است. راه رفتن را از شخص مي‌گيرد و او را زمين‌گير مي‌كند.

درد لگن علت‌هاي زيادي دارد ولي در بسياري اوقات به علت آرتروز و ساييدگي مفصل ران ايجاد مي‌شود. در كشور ايران، علت‌هاي ديگري مانند سياه شدن سر استخوان ران، دررفتگي مادرزادي مفصل ران كرم محافظ مدي هاني يا روماتيسم هم مي‌تواند موجب درد لگن شود.

در صورتي‌كه فردي دچار درد لگن شده است در اولين زمان ممكن بايد به جراح ارتوپد مراجعه كند. هيچوقت نبايد فكر كرد اين درد گذرا است و حالا اگر مدتي گذشت و خوب نشد بعدا مي‌توان به پزشك مراجعه كرد. خيلي از علل دردهاي لگن بايد زود درمان شوند و تاخير در درمان مي‌تواند عواقب جبران‌ناپذيري را به دنبال داشته باشد.

تا همين چند سال قبل خرابي مفصل لگن و ران مساوي با ژل medihoney خانه نشيني فرد بود و نهايت درماني كه پزشك مي‌توانست انجام دهد استفاده از مسكن بود. امروز اوضاع به كلي فرق كرده است.

پيشرفت‌هاي زيادي كه در سال‌هاي اخير در طراحي و كارگذاري مفصل مصنوعي به دست آمده اين توانايي را مي‌دهد كه با كمك عمل جراحي تعويض مفصل ران درد لگن ناشي از ساييدگي و آرتروز آن را با ضريب اطمينان بالاي ۹۵ درصد از بين برد و اين فوق العاده است.

در اين عمل جراحي سر آسيب ديده استخوان ران خارج شده و يك سر مصنوعي عسل پزشكي به جاي آن قرار مي‌گيرد و كاسه لگن هم با يك كاسه مصنوعي جايگرين مي‌شود. تعويض مفصل ران يكي از موفقيت آميزترين اعمال جراحي در انسان است.

با تعويض مفصل لگن بيمار از دردي مزمن كه مدت‌ها مانع يك فعاليت بدني طبيعي شده است رها مي‌شود. اين جراحي در كنار از بين بردن درد موجب اصلاح لنگش و كوتاهي پا هم مي‌شود.

براي مطالعه بيشتر در مورد جراحي تعويض مفصل ران مي‌توان به مقاله دكتر مهرداد منصوري در سايت ايران ارتوپد مراجعه كرد.

مثل قيمت كرم مدي هاني هر كار ديگري براي موفق شدن اول بايد مطالعه كرد. ياد گرفت و با چشم‌هاي باز عمل كرد. سايت ايران ارتوپد بزرگترين مرجع آموزش ارتوپدي به زبان فارسي ساده و براي استفاده عموم مردم است. با بيش از پنج هزار مقاله و صدها فيلم آموزشي و مطالب ديگر. خود را به سلاح علم مجهز كرد.

منبع: عصرايران



منبع

تظرات ارسال شده