همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 ۶ راه افزايش صبر در زندگي

زيباي زندگي، به وجد نخواهيدآمد. اگر مي‌خواهيد عادت بد بي‌صبري را از وجودتان پاك كنيد، براي صرف غذا به فست فودها نرويد بلكه رستوران‌هايي را انتخاب كنيد كه بتوانيد در كمال آرامش غذاي خود را ميل كنيد و از هر لقمه آن لذت ببريد.

به گزارش :


۱. كارها و وظايفتان را تعديل دهيد


به محض اين‌كه وقت آزادي به دست آورديد، خودتان را ملزم كنيد كه فقط يك كار واحد را انجام لوزالمعده دهيد و براي آن از جان و دل مايه بگذاريد. روانشناسان معتقدند كه انجام همزمان چند كار (به عنوان مثال آشپزي در حين صحبت با تلفن و تماشاي تلويزيون)، ما را عصبي و كم صبر مي‌كند چون تقريبا همگي ما عادت داريم كه بيشترين نتيجه را در كمترين زمان ممكن بگيريم!

۲. با تمام وجود به استقبال آينده برويد


اقتصاددانان معتقدند كه بشر ذاتا با فرهنگ صرفه‌جويي بيگانه است و باز هم ذاتا تمايل به اين دارد كه داشته‌هايش را مصرف كند چون قادر نيست كه خويش را در زمان آينده تصور كند. با اين حال، استقبال از آينده و رفتن به قعر آن، به ما اين امكان را مي‌دهد تا كم كم صرفه‌جويي را بياموزيم. شما مي‌توانيد اين عادت را در موقعيت‌هاي ديگر نيز تعميم دهيد، به عنوان مثال وقتي هيدروژل با يكي از اطرافيانتان بحث مي‌كنيد، به عواقب اين مشاجره نيز فكرخواهيد كرد، يا زماني‌ كه وظايف كاري‌تان را به خوبي انجام مي‌دهيد، حتما به آينده كاري خويش مي‌انديشيد. به اين ترتيب ديگر ايستادن در صف يك سوپرماركت برايتان آزاردهنده نخواهد بود. بنابراين هميشه و در تمام كارها نتيجه ارزشمند صبر را مدنظر داشته باشيد.



۳. سرگرمي‌هايي خلاقانه براي خود دست و پا كنيد


بافتني، چهل تكه دوزي، ساختن ماكت و يا ساختن پازل‌هاي بزرگ و پيچيده، همگي سرگرمي‌هايي مفيد محسوب مي‌شوند. تمام اين فعاليت‌ها به مرور زمان به شما كمك مي‌كند كه صبر و استقامت را در خود تقويت كنيد. يادتان باشد كه اگر خريد قطره فروزومال سرگرمي مورد علاقه خود را در زندگي بيابيد، از انجام آن، آنچنان حس خوب و نابي خواهيد داشت كه اين حس را با تمام دنيا نيز عوض نخواهيد كرد!

۴. دور مغازه‌هاي فست فودها را خط بكشيد


فست‌فودها شما را كم صبر و طاقت مي‌كنند، طوري‌ كه ديگر از تماشاي مناظر زيبا و لذت بردن از موقعيت‌هاي زيباي زندگي، به وجد نخواهيد آمد. اگر مي‌خواهيد عادت بد بي‌صبري را از وجودتان پاك كنيد، براي صرف غذا به فست‌فودها نرويد بلكه رستوران‌هايي را انتخاب كنيد كه بتوانيد در كمال آرامش غذاي خود را ميل كنيد و از هر لقمه آن لذت ببريد.

۵. هميشه مقداري از درآمدتان را كنار بگذاريد


براساس تحقيقات دانشمندان دانشگاه Nottingam در بريتانيا، پانسمان زخم افرادي كه موفق مي‌شوند تا مقداري از پول‌هاي خود را پس‌انداز كنند، افراد شادتر و صبورتري هستند. اين افراد به استقبال آينده و اتفاق‌هاي آن مي‌روند و به همين دليل اميدوارتر و صبورتر هستند.

۶. صبر و شكيبايي را از كودكي به بچه‌ها بياموزيد


اگر فرزندتان شما را در وضعيتي ببيند كه مدام كانال‌هاي تلويزيون را عوض مي‌كنيد چون نمي‌توانيد تا پايان تبليغات بازرگاني صبر كنيد، به طور اتوماتيك اين رفتار شما را ياد مي‌گيرد، در آينده او نيز اين شكل رفتاري را در تمام كارها تكرار مي‌كند و بالطبع تبديل به فردي كم صبر و طاقت مي‌شود. توصيه ما به شما اين است كه از زمان تبليغات كه يك زمان مرده محسوب مي‌شود، نهايت استفاده را بكنيد مثلا با فرزندتان پماد سوختگي در مورد آگهي‌ها صحبت كنيد. اين روش را حتما امتحان نماييد، هم جالب است و هم مفيد و سازنده! شما با اين كار تبديل به الگويي براي فرزندتان مي‌شويد و درواقع در عمل به او مي‌آموزيد كه در زندگي قرار نيست تا يك شبه به تمام خواسته‌هايش برسد!

منبع: سلامتيسم



منبع

تظرات ارسال شده