همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 تاثيرات فوق العاده گياه تنباكو در درمان چند بيماري رايج

داراي يك پروتئين ضدالتهابي است كه مي تواند قدرت درماني قوي اي در درمان مشكلاتي نظير ديابت نوع۲، اسپري linovera سكته، زوال عقل و آرتروز داشته باشد.

به گزارش به نقل از مهر، تيمي از محققان دانشگاه وسترن اونتاريو كانادا از گياه تنباكو براي نمايندگي b braun توليد مقدار زيادي پروتئين انساني موسوم به Interleukin ۳۷ (IL-۳۷) استفاده كردند؛ اين پروتئين به طورطبيعي در كليه انسان در مقادير كم توليد مي شود.

«توني جونيكار»، عضو تيم تحقيق، در اين باره مي گويد: «اين پروتئين يك تنظيم كننده عالي چشم درد التهاب در بدن است و در مدل هاي كلينيكي مشخص شده كه در درمان بيماري هاي التهابي و خودايمني موثر است.»

وي در ادامه مي افزايد: «كليه انسان پروتئين IL-۳۷ را توليد مي كند، اما آنقدر كافي نيست كه ما را از مشكلات التهابي در ژل ايكس امان نگه دارد.»

درحاليك مشخص شده است پروتئين IL-۳۷ در مدل هاي حيواني موفق بوده است، اما استفاده باليني آن محدود است چراكه توليد آن در مقادير زياد پرهزينه است. در حال حاضر اين پروتئين به مقدار بسيار كم با استفاده از باكتري بي براوون E. coli توليد مي شود و بسيار هم پرهزينه است.

اما طبق نتايج اين مطالعات، توليد اين پروتئين از گياه تنباكو مي تواند بسيار مقرون بصرفه باشد. به گفته محققان، مي توان به آساني با ايجاد تغييراتي در تنباكو به توليد پروتئين موردنظر در مدت دو هفته رسيد.



منبع

تظرات ارسال شده