همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
نانو ذره‌ براي حذف همزمان آلودگي‌هاي ميكروبي و شيميايي,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
پژوهشگران

دانشگاه علوم پزشكي شيراز با حمايت صندوق حمايت از محققان و فناوران معاونت پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل علمي و فناوري رياست جمهوري موفق به ساخت نانو ذره اي تازه با خصوصيت هاي منحصر به فرد شدند كه قادر به حذف آلودگي هاي شيميايي و ميكروبي است.

به گزارش مركز ارتباطات و اطلاع رساني معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري،« ارائه شيوه هاي جديد و آسان شده در طراحي و ساخت نانوساختارها» عنوان پروژه اي است كه به وسيله پژوهشگران دانشگاه علوم پزشكي شيراز انجام گرديده است.

نانو لوهمن روشه ساختارها به علت دارا بودن خصوصيت هاي فيزيكي و شيميايي ويژه در صنايع مختلف مورد توجه و استفاده قرار دارند، بگونه اي كه توانسته اند بسياري از موانع موجود در صنايع را برطرف كنند. ولي يك مشكل در ساخت آنها استفاده ازطريق هاي شيميايي و فيزيكي است كه علاوه بر هزينه بالا، سبب ورود ماده هاي زهرآگين به طبيعت ميشود ، بدين ترتيب پژوهشگران به دنبال تعويض كردن شيوه هاي بيولوژيك با اين روش هاي قديمي هستند.

در اين سوپرازورب سي پروژه هم اول پژوهشگران يك نانو ذره با خصوصيت تازه ساختند. اين نانو ذره با هسته نقره و روكشي از آهن داراي خصوصيت هاي خاصي است و ميتواند آلودگي هاي شيميايي و ميكروبي را از محيط هم زمان حذف كند، بدين ترتيب پژوهشگران موفق به احداث كرد اين نانو ذره با شيوه سنتز بيولوژيك و استفاده از آن براي پاك سازي فاضلاب شدند.

بر اساس اين گزارش، نانوفناوري يكي از زمينه هاي پژوهشي بسيار دست نخورده و تازه در پانسمان زخم حفره اي علوم جديد است. دانش نانوفناوري راهگشايي اميد بخش در مسير حل سختي هاي موجود در راه توليد نانوساختارها است. دستيابي به فناوري ساخت نانوساختارها ميتواند قابليت كشور را در حيطه توليد محصولات براساس نانوفناوري به صورت چشمگيري افزايش دهد.

به هر تقدير پيش از انجام هر پژوهش كاربردي در زمينه نانوفناوري يا توليد محصول بر پايه نانوفناوري احتياج است تا نانوساختارهاي مورد نياز جراحي پوست به نحوي اقتصادي و سهل الحصول تهيه شود، بدين ترتيب دستيابي به دانش ساخت نانوساختارها زيربناي توسعه دانش نانوفناوري و پيشرفت كشور در اين حوزه‌ است، باتوجه به گرايش روبه افزايش صنايع جهت بهره گيري از فن آوري نانو در محصولات تازه، پيش بيني ميشود كه دانش ساخت نانوساختارها در مقياس صنعتي در آينده بخش قابل ملاحظه اي از پتنت هاي به ثبت رسيده را به خود انحصار دهد.



منبع

تظرات ارسال شده