همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
مصرف اين مواد غذايي در وعده صبحانه ممنوع

ماست بدون چربي: مصرف تنها يك فنجان ماست بدون چربي در هنگام صبح باعث احساس گرسنگي در اواسط روز مي شود. بسته به سطح فعاليت بدني و وزن، هر فردي بايد حداقل ۲۵۰ تا ۵۰۰ كالري در هنگام صبح دريافت كند. بنابراين مي توانيد از مصرف ماست بدون چربي به تنهايي اجتناب كرده و به آن بلغور جو كه يك وعده سوپرازورب سي غذايي كامل تر است و به انرژي شما اضافه مي كند، بيفزاييد.

يك ليوان آب ميوه: برخي از افراد قادر به هضم قند موجود در ميوه و سبزيجات نيستند و زماني كه اين قندها به صورت مايع نوشيده مي ‌شوند با سرعت بيشتري به روده مي ‌رسند. اين قندها كه فودمپ‌ ناميده مي ‎شوند، كربوهيدارت‌ هاي كوچكي هستند كه در برخي از مواد غذايي وجود دارند و باعث بروز علائم گوارشي مانند نفخ، درد معده، اسهال و يبوست مي ‌شوند. بعلاوه هيچ دليل منطقي يا سندي وجود ندارد كه نشان بدهد مايع كردن ميوه و سبزيجات از خوردن جامد آنها بهتر است.

قهوه شيرين: يكي از انتخاب هاي محبوب در ميان افرادي كه ميل به خوردن صبحانه كامل ندارند، قهوه است. اما بسياري از افزودني ها به قهوه از پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل جمله كربوهيدرات و قند، تنها به ميزان كالري دريافتي مي افزايد و بدون فيبر و پروتئين است. اين نوع قهوه اگرچه انرژي شما را به طور موقت افزايش مي دهد به همان ميزان نيز مي تواند آن را سركوب كند.

دونات: به خاطر داشته باشيد كه دونات ها مملو از قندهاي تصفيه شده، چربي هاي ترانس، روغن هيدروژنه و آرد سفيد فرآوري شده اند و فايده تغذيه اي ندارند.

نان شيريني حلقوي: از نشاسته سفيد و نان شيريني حلقوي اجتناب كنيد؛ چرا كه اين نوع شيريني ها با آرد گندم تصفيه شده كه حاوي هيچ مواد مغذي و فيبر نيستند، درست مي شوند. اكثر شيريني ها در حال حاضر حاوي مقادير بالايي از قند و سرشار از پنير خامه اي و كره و چربي هاي اشباع شده هستند و منجر پانسمان زخم حفره اي به افزايش قند و سطوح انسولين در بدن مي شوند.

بيكن و سوسيس: گوشت هاي فراوري شده مضرترين نوع گوشت هستند و متخصصان دانشگاه هاروارد اعلام كرده اند كه هر ۱,۸ اونس گوشت فراوري شده، خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را تا ۴۲ درصد بالا ميبرد. بعلاوه سديم بيش از حد موجود در اين گوشت ها مي تواند باعث يك افزايش ناگهاني در فشار خون شود و آن همچنين ممكن است احتمال سكته مغزي در افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزايش دهد.

پن كيك: پن كيك ها مواد غذايي محبوبي براي صبحانه محسوب مي شوند و امروزه با مخلوط هاي آماده در فروشگاه ها موجود هستند كه حتي راحت تر درست مي شوند. پن كيك ها غني از كربوهيدرات ها هستند كه بطور حتم معده شما را پر مي كند، لوهمن روشه اما به سرعت نيز ميل به خوردن غذا را به بعلت گرسنگي زودرس تشديد مي كند. به علاوه انتخاب چاشني هاي روي غذا، مانند شربت، پودر شكر و ... منجر به چاقي و اضافه وزن مي شود.

غلات بدون سبوس: اين نوع غلات داراي كربوهيدرات و قند فراوان است در حالي كه فيبر كمي دارد و باعث افزايش ناگهاني قند خون و افت ناگهاني آن مي شود. توصيه به انتخاب غلات صبحانه حاوي سبوس است كه حداقل ۳ گرم فيبر در هر وعده داشته باشد. شما مي توانيد فيبر اضافه را از طريق مصرف توت ها، جوانه گندم، دانه كتان يا بادام خرد شده در وعده صبحانه به دست بياوريد.

غلات شيرين شده: سازمان غذا و داروي آمريكا متذكر شده است كه رنگ هاي مواد غذايي مورد استفاده در اين غلات در كودكان منجر به بيش فعالي مي شود. اين سوپرازورب پي نوع مواد غذايي همچنين با شيرين كننده هاي مصنوعي و طعم دهنده هايي كه مي تواند باعث چاقي شود، بسته بندي شده است. اگر شما ترجيح مي دهيد كه اين نوع غلات را براي صبحانه بخوريد، سعي كنيد كه آنها را با فيبر بالا و قند كم امتحان كنيد و يا اين كه به آنها تركيبات پروتئين و چربي هاي سالم بيفزاييد.

نقل از برنا



منبع

تظرات ارسال شده