همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 رشد موها چطور سريعتر و بيشتر مي‌شود؟

غذاهاي حاوي ويتامين B نظير موز، سيب زميني، جودوسر و اسفناج موها را هنگام بلند شدن سالم نگاه مي‌دارد.

به گزارش : رشد سريع موها و بلند شدن قد موهاي سر بستگي به عوامل داخلي بدن و عوامل خارجي دارد كه همان مراقبت‌هاي بهداشتي و آرايشي از موها است كه در اين بخش به اصلي ترين راههاي مراقبت از مو و افزايش رشد موها اشاره مي‌كنيم.

تغذيه مناسب براي رشد و پرپشت شدن موها

-گوشت بخوريد

مو نمايندگي محصولات هارتمن بيشتر از كراتين ساخته شده كه پروتئين است. بنابراين به منظور رشد مو بهتر است پروتئين بيشتري بخوريد. گوشت، ماهي، تخم مرغ، خشكبار، سويا و لوبيا را در وعده‌هاي غذايي خود بگنجانيد تا به اندازه كافي پروتئين به بدن برسد.

- موها را ببافيد نه اينكه بسوزانيد!

از دم اسبي كردم محكم در بالاي سر، فر كردن زياد يا سشوار كشيدن اجتناب كنيد. گرما بيشترين آسيب را در طول زمان به موها وارد كرده و مي‌تواند رشد مو را كم كند. در صورت امكان بگذاريد موها به صورت طبيعي خشك شوند و يا آنكه خنك‌ترين درجه سشوار را انتخاب كنيد. بهتر است در عين حال كه مراقب بلند شدن موها ي خود هستيد به رنگ موي طبيعي خودتان پايبند باشيد.

ويتامين پانسمان زخم بستر لازم براي رشد مو مصرف كنيد، به ويژه ويتامين B

كمبود ريبوفلاوين و بيوتين مي‌تواند منجر به ريزش مو شود. بنابراين غذاهاي حاوي ويتامين B نظير موز، سيب زميني، جودوسر و اسفناج موها را هنگام بلند شدن سالم نگاه مي‌دارد.

- از روبالشتي ابريشمي استفاده كنيد

نه تنها احساس يك شاهزاده خانم به شما دست مي‌دهد بلكه روبالشتي هاي ابريشمي براي مو خوب است. پرشين وي نوشت ابريشم منجر به اصطكاك نمي‌شود در صورتي كه پارچه‌هاي كتان اين مشكل را دارند. فيبرها به ساقه‌هاي مو برخورد كرده و همچنان كه در خواب تكان مي‌خوريد موجب شكستگي و مو خوره مي‌شود.

از پماد زخم شستشوي مداوم موها بپرهيزيد

شستشوي هر روز مو روغن‌هاي طبيعي لازم براي رشد مو را از بين مي‌برد بنابراين بهتر است از شستشوي زياد آنها دست برداريد تا موهاي سالمي داشته باشيد.

نوك موها را قيچي كنيد

شايد در وهله اول به نظر برسد كه موهايي كه مي‌خواهيد بلند شود را كوتاه مي‌كنيد ولي كوتاه كردن مرتب نوك موها از موخوره و آسيب موها جلوگيري مي‌كند. بهتر است به آرايشگر خود نيز گوشزد كنيد كه در نظر داريد موهايتان را بلند كنيد تا او با آزادي تمام قيچي را به كار نبرد!

صبور باشيد

انتظار وريدي نداشته باشيد كه يك شبه موهايتان بلند شود. ممكن است چند سال طول بكشد تا موهايي به راستي بلند داشته باشيد.

دست از استرس برداريد

اين عامل شايد يكي از سخت‌ترين بخش رعايت اين نكات باشد ولي استرس از رشد مو جلوگيري مي‌كند (البته ديگر به افتادن چين و چروك ناخواسته بر روي پيشاني اشاره نمي‌كنيم!) بنابراين آرام بوده و استراحت كافي نيز داشته باشيد.

پوست سر را ماساژ دهيد

ماساژ روزانه پوست سر جريان خون را تحريك كرده و سلول‌هاي مرده پوست در ريشه‌ها را پاك مي‌كند و به موهاي جديدتر اجازه رشد مي‌دهد. با نوك پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد انگشتان دست با كمي فشار ماساژ دهيد (البته مراقب باشيد آنقدر شديد نباشد كه خراش ايجاد كند وگرنه جز ساقه موهاي شكسته نتيجه‌اي در بر نخواهد داشت!)

منبع: نمناك



منبع

تظرات ارسال شده