همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

صبح ها حتما تارزان شويد!

با اين راه ها به سادگي با خواب آلودگي اول صبح خداحافظي كنيد!

پس از اينكه بيدار مي شويد، به شدت احساس خواب آلودگي مي كنيد؟ در اين مطلب براي شما 41 راه حل آورده ايم كه به سرعت شما را سرحال مي آورد.

۱- موسيقي گوش كنيد. اين كار انسان را سرحال و زندگي را درخشان و موفقيت آميز مي‌كند.

۲- افزودني ها را دور بريزيد. رنگ هاي مصنوعي و طعم دهنده هاي مصنوعي انرژي بدن را كم مي‌كنند.

۳- با دهان باز خميازه بكشيد! اين كار اكسيژن بيشتري به بدن مي‌رساند و باعث سرحالي مغز مي‌شود. نفس عميق كشيدن نيز ميزان هوشياري شما را بالا مي‌برد.

۴- دوش آب گرم بگيريد و سپس يك ليوان آب خنك بنوشيد. اين كار شما را كاملا هوشيار و سرحال مي‌كند.

۵- دوشاخه ها را از پريز بكشيد! جريان هاي الكتريكي باعث ايجاد خلل در ريتم طبيعي بدن مي‌شود. قبل خواب دوشاخه وسايل برقي را از پريز بيرون بكشيد.

۶- آب خنك بنوشيد تا عضلات كم تحرك فعال شوند. كمي آب ميوه نيز مي‌توانيد به آب خنكتان اضافه كنيد تا انرژي بيشتري پيدا كنيد.

۷- سر و ته شويد! اين كار به افزايش حافظه و ميزان هوشياري كمك مي‌كند. اگر نميتوانيد كاملا روي سر خود بايستيد، بنشينيد و يك دقيقه سرتان را بين زانوهايتان قرار دهيد. سپس سر را به آرامي بالا بياوريد.

۸- كرم اسكار رژودرم مسواك بزنيد. با خميردنداني با رايحه پونه، سرحالي در صبح را احساس كنيد! با جويدن آدامسي با طعم پونه نيز ميتوانيد بخشي از مغز را كه مسئول هوشياري است، تحريك كنيد.

۹- سرتان را ماساژ دهيد. اين كار جريان خون به مغز را تحريك مي‌كند. از نوك انگشتانتان استفاده كنيد (نه ناخن)، از بالاي سر شروع كنيد، شقيقه ها و پيشاني را ماساژ دهيد و در يك حركت كمان شكل، اطراف گوش ها را نيز مورد لطف دستانتان قرار دهيد.

۱۰- موز بخوريد. اين ميوه حاوي فيبر و سه قند طبيعي ساكارز، گلوكز و فروكتوز است و منبع انرژي خوبي براي صبح ها محسوب مي‌شود.

۱۱- جدا بخوابيد. اگر همسرتان خروپف مي‌كند در اتاقي ديگر بخوابيد. البته راه حل اساسي براي حل اين مشكل را نيز بيابيد.

۱۲- مرتب باشيد. تميز و مرتب كردن وسايل خانه، لباس ها و حتي خودتان در ابتداي روز انرژي زيادي به شما مي‌بخشد.

۱۳- گريپ فروت بو كنيد! بو كردن اين ميوه هوشياري را افزايش مي‌دهد. از ديگر رايحه هاي انرژي زا ميتوان بوي ليمو، اكاليپتوس و پونه را نام برد.

۱۴- ميوه بخوريد. زردآلو، سيب و گلابي ميوه هايي هستند كه چه تازه و چه خشك شده آنها سرشار از انرژي است.

۱۵- سبز از سياه انرژي زا تر است! چاي سبز كافئين كمتري دارد، انرژي بيشتري به بدن مي‌دهد و باعث كاهش وزن مي‌شود.

۱۶- بپر بپر كنيد! طناب پماد آلفا براي جوش صورت زدن، پريدن و دويدن به مدت تنها يك دقيقه خواب را از سرتان مي‌پراند.

۱۷- سحرخيز باش تا كامروا شوي، حتي در روزهاي تعطيل!! با زياد خوابيدن در روزهاي تعطيل برنامه خواب روزانه تان را به هم نزنيد.

۱۸- معجزه ليمو! به محض بيدار شدن، يك ليوان آب ليمو شيرين بنوشيد تا سوخت و ساز و انرژي بدن افزايش پيدا كند.

۱۹- از غلات لذت ببريد. اين خوراكي سرشار از فيبر و كربوهيدرات است و انرژي بخش صبح هاي شما خواهد شد.

۲۰- يك اسپري آب در اتاق خود داشته باشيد. يك بار اسپري كردن آب روي صورت سرحالتان خواهد كرد.

۲۱- از كمر بچرخيد! چرخاندن بدن، فشار روي ستون فقرات را كاهش مي‌دهد و هضم غذا را آسان مي‌كند.

۲۲- شانه هايتان را بالا بيندازيد. شانه هاي انعطاف ناپذير مانع از گردش خون به مغز مي‌شود. شانه هايتان را تا نزديكي گوش ها بالا بياوريد، تا ده بشماريد و سپس با نفسي عميق شانه ها را پايين بياوريد.

۲۳- به اتاق نور بپاشيد! دوپامين، اندورفين و برخي مواد شيميايي مغز در صورتي آزاد مي‌شوند كه شما در معرض نور آفتاب قرار بگيريد. اين كار تا ۵ ساعت به شما انرژي مي‌دهد.

۲۴- به مدت يك دقيقه كف دستانتان را مالش دهيد و تصور كنيد كه تمام اضطراب و استرس هايتان از نوك انگشتانتان بيرون مي‌روند.

۲۵- قرمزته! پماد زخم بستر به چيزي قرمز رنگ خيره شويد. قرمز باعث افزايش ترشح آدرنالين، ضربان قلب و فشار خون مي‌شود.

۲۶- معجزه گل ها. زيبايي، رنگ و رايحه گل ها هركسي را به هيجان مي آورد. بوييدن يك گل شما را به سرعت سرحال مي‌كند.

۲۷- آواز بخوانيد. آواز خواندن نوعي افزايش دهنده انرژي كاملا طبيعي است. هرجا كه توانستيد آواز بخوانيد يا حداقل زير لب ترانه اي را زمزمه كنيد.

۲۸- مانند تارزان ها! پايين تر از استخوان ترقوه و درست بالاي قلبتان غده اي به نام تيموس وجود دارد. برخي از انرژي درمانگران اعتقاد دارند كه ضربه هاي آرام و متوالي روي غده تيموس به افزايش انرژي كمك مي‌كند.

۲۹- لامپ هاي اتاق را عوض كنيد. در اتاق نشيمن يا اتاق كارتان از لامپ هاي "طيف كامل” استفاده كنيد. اين نور ها بيشترين شباهت به نور خورشيد را دارند و در نتيجه چشم ها خسته نمي‌شوند.

۳۰- كشمش بخوريد. كشمش منبع خوبي از "بور” و آهن است؛ به همين دليل بدن را سرشار از انرژي مي‌كند.

۳۱- ميوه درخت كاج را بو كنيد. روغن خوشبوي موجود در ميوه هاي مخروطي كاج و صنوبر، باعث آزاد شدن آدرنالين در بدن مي‌شود كه به سرعت شما را سر حال مي آورد.

۳۲- معجزه آب سرد. يك تكه پارچه پنبه اي را در آب سرد فرو ببريد و سپس دست و صورت خود را با آن بپوشانيد. خواب به سرعت از شما دور مي‌شود!

۳۳- گوش هايتان را ماساژ دهيد. با سرانگشتان خود تمام قسمت هاي گوش را به مدت يك دقيقه ماساژ دهيد تا سوختگي با آب جوش گرم شدن آن، به نشانه جريان يافتن خون، را متوجه شويد. اين كار باعث هوشياري بيشتر شما مي‌شود.

۳۴- به خودتان انرژي مثبت بدهيد. صبح ها از تكرار جملات خسته كننده بپرهيزيد و به جاي آن از جملات دلگرم كننده استفاده كنيد: امروز من سرشار از انرژي هستم و ميخواهم در همه كارهايم موفق باشم.

۳۵- با تندتر راه رفتن به خود انرژي مضاعف دهيد. در ابتداي صبح با كمي دويدن و يا حتي افزايش سرعت راه رفتن ميتوانيد انرژي بيشتري كسب كنيد.

۳۶- ATP به بدن برسانيد. اين مولكول مسئول رساندن انرژي به سلول هاي شماست و در سبزيجات، غلات و به ويژه در تخمه كدو يافت مي‌شود.

۳۷- عينك آفتابي بزنيد زيرا نور شديد باعث آزار چشم ها مي‌شود و ايجاد خستگي مي كند.

۳۸- صبحانه را فراموش نكنيد. يكي از مهمترين نكات براي نشاط در تمام روز، خوردن صبحانه اي مقوي شامل غلات و پروتئين است.

۳۹- صبح تان نوراني! بلافاصله بعد از بيدار شدن لامپ ها را روشن كنيد و به هيچ وجه در تاريكي صبحانه نخوريد. اگر ممكن است، چراغ خوابتان را روي ساعت بيداري تنظيم كنيد تا به محض بيدار شدن با اتاقي نوراني مواجه شويد.

۴۰- قهوه بنوشيد. قهوه اي سرشار از پروتئين (مانند كافه لاته)، بنيه و نيروي شما را افزايش داده و باعث بهبود تمركزتان نيز مي‌شود.

۴۱- گريپ فروت بو كنيد! بو كردن اين ميوه هوشياري را افزايش خريد قطره آهن فروزومال مي‌دهد. از ديگر رايحه هاي انرژي زا ميتوان بوي ليمو، اكاليپتوس و پونه را نام برد.

منبع: عصر ايران

صبحانه اي كه باعث يبوست هر روزه تان مي شود

تظرات ارسال شده