همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
بهترين رژيم غذايي  ضد افسردگي را بشناسيد

رژيم براي مبارزه با انواع سرطان، سكته مغزي، بيماري هاي قلبي، نارسايي قلبي، سنگ كليه، ديابت و كاهش وزن انتخاب مي‌شود، در پيشگيري نمايندگي شركت لوهمن روشه از بروز افسردگي نيز بسيار موثر است.

به گزارش به نقل از برنا، از پايگاه خبري مديكال ساينس، محققان مركز پزشكي راش در شيكاگو با بررسي حدود 964 شركت‌كننده پانسمان suprasorb با ميانگين سني 81 سال دريافتند رژيم غذايي DASH علاوه بر كاهش احتمال سكته و بيماري هاي قلبي، در حالات روحي نيز بسيار موثر است و نقش بسزايي در كاهش احتمال ابتلا به افسردگي دارد.
رژيم غذايي DASH يك رويكرد مادام العمر براي مصرف غذاي سالم است كه تمركز عمده پانسمان كل اكتيو آن روي پيشگيري و درمان فشار خون بالاست. اين برنامه غذايي افراد را به كاهش مصرف سديم تشويق مي كند و در آن مواد غذايي حاوي پتاسيم، كلسيم و منيزيم گنجانده شده است. رژيم غذايي DASH، احتمال بروز انواع سرطان، سكته مغزي، بيماري هاي پانسمان نقره براي سوختگي قلبي، نارسايي قلبي، سنگ كليه و ديابت را كاهش مي دهد و يك راه موثر براي كاهش وزن است.
اين رژيم غذايي براي چند سال پياپي از طرف پايگاه خبري U.S. News به عنوان بهترين رژيم غذايي اين پايگاه انتخاب مي‌شود.
يكي از مهمترين مزيت هاي اين روش، اعصاب انعطاف پذيري آن است و اينكه از هيچ دستور پيچيده اي تبعيت نمي كند. توصيه محققان در رژيم غذايي DASH، مصرف مقدار زيادي ميوه، سبزيجات، غلات سبوس دار، محصولات لبني كم چرب، روغن سبزيجات و حبوبات است و مصرف نوشيدني هاي شيرين و چربي هاي اشباع شده را ممنوع مي كند.
نتايج اين مطالعه در هفتادمين نشست سالانه آكادمي اعصاب آمريكا در لس آنجلس ارايه خواهد شد.



منبع

تظرات ارسال شده