همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
آنتي‌بيوتيك‌هاي سنسوردار,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
دانشمندان

به روش جديدي براي تشخيص عفونت‌هاي مقاوم به دارو مري انسان دست يافتند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آنتي بيوتيك‌هاي بتالاكتام (مانند پني‌سيلين) يكي از مهم‌ترين كلاس‌هاي آنتي بيوتيك‌ها هستند، اما مقاومت در برابر آنها به حدي افزايش يافته است كه پزشكان اغلب از تجويز آنها در برابر دارو‌هاي قوي‌تر خودداري مي‌كنند.

دانشمندان دانشگاه يورك آنتي بيوتيكي از خانواده بتا-لاكتام سوختگي با آب جوش را به گونه‌اي تغيير دادند تا بتوان آن را به يك سنسور متصل كرد و وجود باكتري‌هاي مقاوم در برابر درمان را تشخيص داد.

روش جديد مي‌تواند باعث شود پزشكان بتوانند به سرعت تشخيص دهند كه آيا عفونت با آنتي بيوتيك‌هاي متداول قابل درمان است يا خير تا گزينه‌هاي قوي‌تري براي بيماران حساس‌تر مبتلا پماد زخم بستر به نقص ايمني، جايگزين شود.

به گفته كالوم سيلور، دانشجوي دكتري گروه مهندسي الكترونيك و محقق اين طرح، اگر ما به همين شيوه‌اي كه در حال حاضر در پيش گرفته‌ايم، به استفاده از آنتي‌بيوتيك‌ها ادامه دهيم، ممكن است در آينده شرايطي قرار بگيريم كه ديگر نتوانيم از آنتي‌بيوتيك‌ها براي درمان بيماران استفاده كنيم و كرم رژودرم براي گوشت اضافه در نتيجه سالانه ميليون‌ها نفر جان خود را ازدست مي‌دهند.

بيشتر بخوانيد: واكسن طبيعي براي پيشگيري از سرطان پروستات

او مي‌گويد: اين مطالعه زمينه را براي آزمايش‌هايي فراهم مي‌كند كه اطلاعات مهمي از باكتري‌ها در اختيار پزشكان قرار دهد و مي‌تواند به شناسايي پماد آلفا براي جوش صورت و جداسازي باكتري‌هاي مقاوم كمك و از شيوع آن‌ها جلوگيري كند.

يكي از مهمترين راه‌هاي مقاومت در برابر باكتري‌ها در درمان، توليد آنزيمي است كه مي‌تواند آنتي بيوتيك‌هاي بتالاكتام را تجزيه و آن‌ها را بي‌اثر كند.

محققان با اتصال آنتي‌بيوتيك اصلاح شده به سطح حسگر توانستند وجود آنزيم‌هاي ايجادكننده اين مقاومت و عملكرد دارو را بررسي كنند.



منبع

تظرات ارسال شده