همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
روش هايي ساده ضد عفوني كردن حوله

در خانه شما به چه اندازه تميز هستند؟

به گزارش به نقل از زندگي آنلاين، اگر هر دو سه روز يكبار حوله ها را در آب داغ و با استفاده از مواد سفيدكننده بشوييد و آنها را در نور خورشيد آويزان كنيد تا خشك شوند، مي توان گفت بهداشت را به خوبي رعايت كرده ايد. بر اساس يكي از مطالعاتي كه اخيرا انجام شده است، اگر روش خشك كردن حوله در خانه شما غير از اين باشد، اين حوله ها با باكتري پوشيده شده اند. در ادامه مطلب با ما همراه باشيد تا اطلاعات بيشتري در اين مورد دريافت كنيد و براي شستن حوله در خانه سريعا دست به كار شويد.

يك محلول پرونتوسان ميكروبيولوژيست در دانشگاه آريزونا اخيرا اعلام كرده است ۹۰ درصد حوله هاي حمام، آلوده به باكتري كوليفورم است و ۱۴ درصد هم باكتري اي كولاي دارند. بر اساس مطالعات ديگري كه اين فرد انجام داده است، اين باكتري در حوله دستي آشپزخانه هم وجود دارد. ميزان انتشار باكتري بستگي به نحوه شستشوي حوله دارد. يكي از دلايل مهم وجود باكتري در حوله اين است كه بسياري از افراد دستان خود را كامل و به طور صحيح نمي شويند و به همين دليل زماني كه دستان خود را خشك مي كنند، باكتري ها را روي سطحي مي مالند كه پتانسيل خوبي براي رشد هم دارد.

ميزان انتشار باكتري بستگي به نحوه شستشوي حوله دارد
متاسفانه بايد گفت اگر بعد از دو روز صورت خود را با حوله دستي خشك كنيد، باكتري هاي بيشتري نسبت به زماني كه صورت خود را در ژل پرونتوسان كاسه توالت فرو ببريد، دريافت مي كنيد!

حوله و يا اسفنج هاي تجزيه پذير و سلولزي قابل كمپوست به دليل اينكه با دوستدار محيط زيست بوده و از نظر بهداشتي قابل تميزكردن هستند، نسبت به انواع ديگر حوله ها ارجح اند. نكته مهمي كه از اين مطلب و تحقيق مي توان دريافت كرد، اين است كه حوله هاي خود را چه از نوع دستي و يا حوله هاي حمام را بيرون از حمام قرار دهيد تا خشك شوند، آنها را در فضايي قرار دهيد كه رطوبت نداشته باشد و نور خورشيد بر آنها بتابد.

اگر امكان استفاده از نور خورشيد را نداريد، هر دو سه روز يكبار حوله ها را در آب داغ بشوييد و از شستشو دهنده هاي اكسيژن رسان هم استفاده كنيد.

حوله ها را تا خشك شوند، در فضايي قرار دهيد كه رطوبت نداشته باشد و نور خورشيد بر آنها بتابد
در ادامه اين نكات بايد گفت ما انسانيم اسپري پرونتوسان و در بدن خود اين توانايي را به طور طبيعي داريم كه با انواع ميكروب بجنگيم، همچنين در رابطه با محصولات تميز كننده آنتي باكتريالي كه مورد استفاده قرار مي دهيم، بايد احتياط كرد. يكي از دانشمندان آمريكايي مي گويد اغلب ما به جاي اينكه كار مفيد و درستي انجام دهيم، به سراغ كار مضر مي رويم. ما بطور ناخواسته در بسياري از فعاليت ها در روند افزايش و انتشار باكتري و ويروس ها نقش داريم. البته مي توان سطح انتشار باكتري هاي مضر را به اين طريق كنترل كرد كه آنها را از دور دهان و صورت خود دور نگهداريم.

حوله در روند افزايش و انتشار باكتري و ويروس ها نقش دارد
در مورد استفاده از حوله پيشنهاد مي شوند براي مصارف گوناگون حوله هاي مختلف را در نظر بگيريد. در اين صورت است كه آلودگي متقابل باكتري ها از سرويس بهداشتي به آشپزخانه اسپري لينوورا كاهش مي يابد. باكتري هايي كه در گوشت خام به بخش ديگري از خانه راه پيدا نكنند.پيشنهاد مي شوند براي مصارف گوناگون حوله هاي مختلف را در نظر بگيريد

جا حوله اي
براي اينكه در دكوراسيون آشپزخانه يا سرويس بهداشتي از حوله استفاده كنيد، قطعا به جاحوله اي نياز داريد. مي توانيد انوع جا حوله اي ها را ببينيد كه برحسب نياز و كارايي خود مي توانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد.
براي اينكه از حوله استفاده كنيد، قطعا به جاحوله اي نياز داريد

حوله خشك كن
براي اينكه در حمام حوله ها را خشك كنيد، مي توانيد از انواع حوله خشك كن استفاده كنيد. اين حوله خشك كن مانند رادياتور عمل مي كند و گرما را براي از بين بردن رطوبت به حوله ها مي رساند. البته فراموش نكميد كه طبق توصيه هاي بالا نور آفتاب هم براي حوله ها ضروري است.

حوله مشكل عروقي دستي
مي توانيد انواع حوله دستي براي صورت و خشك كردن دست را كه در آشپزخانه و دستشويي كاربرد دارد را ببينيد و بر حسب سليقه خود پيش برويد، البته كيفيت را هم فراموش نكنيد.

حوله تن پوش
براي مصارف حمام حوله تن پوش بهترين انتخاب است. حوله تن پوش بهترين انتخاب براي مصارف حمام است.



منبع

تظرات ارسال شده