همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
تست سلامت گلبول‌هاي سفيد خون,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
دانشمندان

تراشه‌اي اسپري linovera ساختند كه به آن‌ها براي تجزيه و تحليل سلامت گلبول‌هاي سفيد خوني كمك مي‌كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، تيمي از دانشمندان دانشگاه فني نانيانگ سنگاپور (NTU) يك سيستم آزمايشگاهي را روي تراشه ايجاد كرده اند كه مي‌تواند جنبه‌هاي سلامتي سيستم ايمني فرد را با استفاده از يك قطره خون در عرض ژل زخم پرونتوسان چند دقيقه تشخيص دهد.

اين تراشه با استفاده از تركيبي از قطعات ميكروسكوپي و كانال‌هاي ميكروسكوپي ريز مي‌تواند گلبول‌هاي سفيد خون را از خون و حسگر‌هاي الكتريكي جدا كند و قادر به تشخيص تفاوت آنها با استفاده از خصوصيات الكتريكي گلبول‌هاي سفيد گرفته نمايندگي b braun شده از بيماران سالم و ديابتي است.

اين دستگاه ممكن است روزي به پزشكان كمك كند تا به سرعت شرايط سيستم ايمني بدن فرد را بسنجند و علائم اوليه التهاب و عفونت را كه مي‌تواند نياز به آزمايش‌هاي عميق ديگر داشته باشد كشف كنند.

طراحي و ساخت اين دستگاه، توسط محققان دانشكده مهندسي ژل پرونتوسان مكانيك و هوافضا انجام شد و اختراع آن‌ها در صورت موفقيت در ارزيابي‌هاي آزمايشگاهي و باليني بيشتر، مي‌تواند وسيله‌اي قابل حمل مناسب براي كلينيك‌هاي خانوادگي و پلي كلينيك باشد.

از آنجا كه سلامت سيستم ايمني بدن اغلب در بيماري‌هاي قلبي عروقي نقش دارد، دانشمندان بي براوون مي‌گويند كه دستگاه آن‌ها به طور بالقوه مي‌تواند يك ابزار غربالگري ديگري باشد كه پزشكان براي تشخيص زودهنگام بيماري‌هاي قلبي از آن استفاده مي‌كنند.

در سنگاپور، بيماري‌هاي قلبي و عروقي ۳۰.۱ درصد از كل مرگ و مير‌ها را  تشكيل مي‌دهد در حالي كه ديابت يك مشكل جدي بهداشتي است كه حدود ۱۰ درصد از جمعيت جهان را درگير مي‌كند.



منبع

تظرات ارسال شده