همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
ماشين‌هاي لباسشويي؛ پايگاهي براي باكتري‌هاي مقاوم

كردن البسه كثيف مورد استفاده قرار مي گيرند، اما يك بررسي جديد نشان مي‌دهد كه اين دستگاه‌ها پناهگاهي براي باكتري‌هاي مقاوم در برابر دارو هستند.

به پانسمان اكتي كوت گزارش به نقل از فارس در حالي كه تصور مي‌شود ماشين‌هاي لباسشويي بسيار تميز و پاكيزه بوده و ميكروبي در آنها يافت نمي‌شود، نتايج يك بررسي علمي نشان مي دهد بسياري از باكتري‌هاي مقاوم در برابر دارو و درمان در محيط داخلي ماشين هاي لباسشويي محصولات زخم بستر به حيات خود ادامه مي دهند.

تحقيق يادشده نشان مي دهد ماشين‌هاي لباسشويي در بسياري از موارد موجب انتشار باكتري‌هاي مقاوم در برابر درمان‌هاي دارويي شده‌اند، به عنوان مثال استفاده از اين دستگاه در بيمارستاني در كشور خريد پانسمان آلمان موجب آلودگي نوزادان تازه متولد شده به باكتري هاي خطرناك و مقاوم شده است.

پژوهشي كه در اين زمينه در آلمان صورت گرفته نشان مي دهد استفاده از ماشين لباسشويي‌هاي بزرگ و صنعتي در بيمارستان‌ها براي پاك كردن آلودگي‌هاي البسه عفونت بدن و پوشاك و ملحفه مورد استفاده بايد با دقت زياد صورت بگيرد و خود اين دستگاه ها بايد هر از چندگاهي پاكسازي و ضدعفوني شوند.

براساس همين تحقيق خطر يادشده در مورد ماشين لباسشويي‌هاي خانگي هم وجود دارد و اين دستگاه ها به علت مصرف آب در دمايي نحوه پانسمان هارتمن پايين‌تر از توانايي و قابليت كمتري براي از بين بردن باكتري هاي خطرناك برخوردارند و لذا ضدعفوني و شستشوي محيط داخلي اين دستگاه ها هم ضرورت دارد. در مجموع بايد توجه داشت كه ماشين‌هاي لباسشويي براي پاك كردن و خوشبو كردن البسه و نه براي استريل كردن آنها توليد مي‌شوند.



منبع

تظرات ارسال شده