همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 سونوگرافي‌هاي طولاني مدت ممنوع

ضربان قلب جنين با استفاده از دستگاه سونوگرافي را دارند كه به گفته يك پزشك متخصص راديولوژي به هيچ عنوان به ويژه در سه ماه نخست بارداري بي براوون انجام اين سونوگرافي توصيه نمي‌شود.

به گزارش : ميناسادات مهاجرزاده، پزشك متخصص راديولوژي و عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي با اعلام اين مطلب گفت: سونوگرافي‌هايي كه انجام آنها بيش از ۴۰ و ۶۰ دقيقه طول مي‌كشد، مي‌تواند باعث افزايش اسپري linovera دماي بدن و عوارض شنوايي مي‌شود.

وي افزود: سونوگرافي هاي طولاني مدت در دوران بارداري زمينه عوارض و مشكلات شنوايي در جنين را به وجود مي آورد.

دكتر مهاجرزاده با اشاره به اينكه انجام دو بار سونوگرافي در ماه‌هاي نخست بارداري ضروري است؛ گفت: به منظور غربالگري در هفته‌هاي ژل زخم پرونتوسان بين ۱۱ تا ۱۴ و بين هفته‌هاي ۱۶ تا ۲۰ بارداري و يك مرتبه در انتهاي بارداري براي بررسي وضعيت قرارگيري جنين توصيه مي‌شود.

وي تصريح كرد: سونوگرافي در ابتداي بارداري فقط براي بيماران پرخطر و افرادي كه سابقه بارداري خارج رحمي دارند، ضروري است .

عضو نمايندگي b braun هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي توضيح داد: بسياري از زنان كه نخستين تجربه بارداري را دارند، تمايل بسياري به شنيدن صداي ضربان قلب جنين با استفاده از دستگاه سونوگرافي را دارند كه به هيچ‌عنوان به ويژه در سه ماه نخست بارداري توصيه نمي‌شود، زيرا در آن از تكنيك اسپكترال چشم درد داپلر استفاده شده كه سبب افزايش دماي بدن جنين مي‌شود و خطر ابتلا به آنومالي‌ها و ناهنجاري‌ها افزايش مي‌يابد.

دكتر مهاجرزاده خاطرنشان كرد: شنيدن صداي ضربان قلب با استفاده از دستگاه‌هاي مخصوص مامايي بي‌ضرر است و ممنوعيت ندارد.

منبع: سلامانه



منبع

تظرات ارسال شده