همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
نوشيدن منظم آبليمو و عسل چه تاثيري روي سلامتيتان دارد؟

نوشيدن آبليمو و عسل يكي از بهترين راه‌هاي طبيعي موجود براي داشتن پوستي شفاف، بدون استفاده از لوازم آرايشي است. ليمو ويتامين C. مورد نياز را براي توليد كلاژن فراهم مي‌كند، كلاژن نوعي بافت پيوندي مهم است كه به استحكام و جوان ماندن پوست كمك مي‌كند. بسياري از تركيبات موجود در عسل نيز به شادابي پوست كمك مي‌كنند. در نتيجه شما پوستي سالم، جوان و شفاف خواهيد داشت.

به گزارش : داشتن زندگي سالم و سلامتي يكي از دغدغه‌هاي همه‌ي ما است، اما با داشتن روز‌هاي شلوغ و پرمشغله پيدا كردن زمان خالي براي ورزش كردن سخت پيدا مي‌شود. يكي از راه‌هايي كه مي‌توانيد با آن سلامتي خود را تضمين كنيد نوشيدن آبليمو و عسل قبل از صبحانه مي‌باشد. در اين مقاله ما شما را با فوايد آبليمو و عسل آشنا مي‌كنيم. از دانستن فوايد سرشار اين نوشيدني ساده، شگفت‌زده خواهيد شد.

به احتمال زياد شما هم مانند اكثر مردم مايل هستيد بيشتر از خودتان مراقبت كنيد، اما زمان كافي نداريد. پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد با احتساب ساعات كاري، رفت‌وآمد‌هاي وقت‌گير، كار‌هاي منزل و مراقبت از فرزندان، مراقبت از خودتان معمولا در اولويت آخر قرار مي‌گيرد. خبر خوب اين است كه با وجود همه‌ي اينها، راه‌هاي سريع و آساني براي بهبود سلامتي‌تان وجود دارد، حتي اگر زمان زيادي نداشته باشيد.

نوشيدن منظم آبليمو و عسل فوايد زير را براي‌تان به دنبال دارد:

براي پوست بسيار مفيد است

‌مي‌خواهيد پوستي شفاف داشته باشيد؟ نوشيدن آبليمو و عسل يكي از بهترين راه‌هاي طبيعي موجود براي داشتن پوستي شفاف، بدون استفاده از لوازم آرايشي است. ليمو ويتامين C. مورد نياز را براي توليد كلاژن فراهم مي‌كند، كلاژن نوعي بافت پيوندي مهم است كه به استحكام و جوان ماندن پوست كمك مي‌كند. بسياري از تركيبات موجود در عسل نيز به شادابي پوست كمك مي‌كنند. در نتيجه شما پوستي سالم، جوان و شفاف خواهيد داشت.

به گوارش كمك مي‌كند

مشكلات گوارشي مانند نفخ، گاز معده، سوزش معده و يبوست، براي بسياري از مردم مشكلات مزمني هستند كه مي‌توانند زندگي روزمره‌شان را دگرگون كنند. يكي از ساده‌ترين راه‌هاي بهبود اين مشكلات گوارشي، نوشيدن وريدي روزانه‌ي آبليمو و عسل است. ليمو سرشار از پكتين است كه براي روده مانند صابون عمل مي‌كند، عمل دفع را آسان‌تر مي‌كند، سموم بدن را تخليه مي‌كند و كل فرايند گوارش را بهبود مي‌بخشد.

سلامت قلب‌تان را افزايش مي‌دهد

بيماري‌هاي قلبي همواره افرادي را در سراسر دنيا به سوي مرگ مي‌كشاند و تهديدي بزرگ براي سلامتي انسان محسوب مي‌شود. اما آبليمو و عسل مي‌تواند احتمال بروز اين بيماري‌هاي خطرناك را كاهش دهد. آبليمو و عسل هر دو سرشار از پتاسيم هستند. مشاهده شده پتاسيم، فشارخون را كه از عوامل مهم حملات قلبي است، كاهش مي‌دهد. همچنين خواص آنتي‌اكسيدان و ضدالتهاب اين نوشيدني، از قلب در برابر التهاب‌هاي عضلاني و ديگر فشار‌ها محافظت مي‌كند.

به كاهش وزن كمك مي‌كند

رهايي از اضافه وزن سخت است. اگر دنبال روش‌هاي طبيعي كاهش وزن هستيد، اين نوشيدني مي‌تواند براي‌تان بهترين گزينه باشد. آب و فيبر موجود در ليمو، اشتهاي شما را كاهش مي‌دهد و به شما كمك مي‌كند بدون احساس گرسنگي، از حجم غذاي مصرفي‌تان بكاهيد. همچنين اسيدسيتريك موجود در ليمو، در چرخه‌ي زيستي نقش مهمي ايفا مي‌كند و بازده‌ي فرايند تبديل غذا به انرژي را افزايش ژل هارتمن مي‌دهد.

احتمال وقوع بيماري‌هاي مزمن را كاهش مي‌دهد

در سال‌هاي اخير روي رابطه‌ي بين اسيديته‌ي بدن و رشد بيماري‌هاي مزمن، از جمله بيماري‌هاي قلبي، ديابت، مشكلات مفصلي و حتي بعضي سرطان‌ها، آزمايش‌هاي بسياري انجام شده‌است. ليمو، pH بدن را افزايش مي‌دهد و محيط آن را قليايي مي‌كند. ليمو با وجود اسيدي بودنش، حاوي مواد معدني فراواني است كه اسيديته‌ي بدن را خنثي مي‌كنند.

سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند

كمبود خواب، استرس و رژيم غذايي بد، سيستم ايمني بدن را مختل مي‌كند و ضعف سيستم ايمني با بروز انواع سرماخوردگي و آنفولانزا خودش را نشان مي‌دهد. خبر خوب اين است كه با نوشيدن آبليمو و عسل مي‌توانيد آسيب‌هاي وارده را ترميم كنيد. ويتامين C. ليمو و مواد معدنيِ عسل، سيستم ايمني بدن‌تان را تقويت كرده و مبارزه با باكتري‌ها، ويروس‌ها و ديگر ميكروب‌هايي را كه موجب بيماري مي‌شوند، آسان‌تر مي‌كند. همچنين عسل شامل ضدميكروب‌هاي طبيعي است كه سلامتي شما را حفظ مي‌كند.

احتمال بروز عفونت‌هاي ادرار را كاهش مي‌دهد

عفونت ادرار دردناك است و در صورت پيشرفت مي‌تواند بسيار خطرناك باشد. به‌خصوص پماد زخم براي زنان، عفونت ادرار مي‌تواند مزمن شود و در صورت بدشانسي، براي رهايي از اين عفونت لازم است آنتي‌بيوتيك‌هاي فراوان مصرف شود. مصرف منظمآبليمو و عسل، براي اين مشكل يك راه حل طبيعي است. عسل حاوي ضدباكتري‌هاي طبيعي است و آبليمو با افزايش اسيديته‌ي ادرار، امكان رشد باكتري‌ها را در محيط ادرار كاهش مي‌دهد.

بدن را سم‌زدايي مي‌كند

هوايي كه در آن نفس مي‌كشيم، نوشيدني‌هايي كه مي‌نوشيم و غذا‌هايي كه ميخوريم، ما را در معرض مواد شيميايي و سموم گوناگوني قرار مي‌دهند. گرچه بدن مان طبعا از ما در برابر اين تهديد‌ها محافظت مي‌كند، بد نيست ما هم با راهكار‌هاي طبيعي اين حفاظ را تقويت كنيم. آبليمو و عسل در اين راه به ما كمك مي‌كند. ليمو عملكرد سم‌زدايي كبد را افزايش مي‌دهد؛ عسل نيز، همانطور كه گفته شد، يك ضدميكروب و ضدعفوني‌كننده‌ي طبيعي است.

چگونه در منزل آبليمو و عسل تهيه كنيم؟

يكي از بهترين ويژگي‌هاي آبليمو و عسل اين است كه راحت درست مي‌شود. كافي است نصف ليمو را آب‌گرفته و همراه با يك قاشق‌چايي‌خوري عسل، به يك ليوان آب گرم اضافه كنيد؛ هم بزنيد و بنوشيد. اگر آن را صبح و قبل از صبحانه بنوشيد بيشترين نمايندگي محصولات هارتمن تأثير را دارد.

كار‌هاي بسياري هستند كه حتي با وجود مشغله‌هاي فراوان، مي‌توانيد در مدت زمان كوتاهي، براي بهبود سلامتي‌تان انجام دهيد. يكي از آنها، نوشيدن منظم آبليمو و عسل است، كه فوايد گفته‌شده را براي‌تان به دنبال دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده