همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خواص هل براي معده، ديابت و فشار خون

دارد؟ شايد با خود بگوييد هل چيست؟ هل كه در اغلب موارد به آن ملكه ادويه ها نيز گفته مي شود يكي از رايج ترين ادويه هايي است كه در خانه هندي ها يافت مي شود اما اين ادويه در ساير كشورهاي جهان نيز مورد استفاده قرار مي گيرد.

به گزارش : دانه هاي هل طعم گرم و بسيار خوشبويي دارند و همين امر باعث مي شود استفاده از آن ها طعم مطبوع، منحصر به فرد و شيريني را به مواد غذايي يا نوشيدني ها ببخشد.

اين ادويه به طور گسترده اي براي تسكين مشكلات گوارشي و كمك به هضم و بهبود بوي دهان مورد استفاده قرار مي گيرد. بيشتر زنان و مردان هندي براي حفظ تازگي بوي دهان خود از هل به جاي نعناع استفاده مي كنند.

خوب همانطور كه مي دانيد سه نوع هل در بازار به فروش مي رسد: هل سبز، هل سياه و هل ماداگاسكار.

بيشتر دستورات تهيه مواد غذايي از هل سبز استفاده مي كنند. به طور كلي اين گزينه گران تر از ساير ادويه هاست اما زياد نگران نباشيد شما مي توانيد از آن به خوبي استفاده كنيد. هل يكي از موادي است كه مواد شيميايي گياهي بسيار قدرتمندي در خود دارد و سرشار از منگنز است. منگنز قطره فروزومال يكي از مواد معدني است كه به بدن كمك مي كند بافت هاي همبند، استخوان ها و هورمون هاي جنسي را تشكيل دهد.

اين ماده همچنين براي عملكرد طبيعي اعصاب و مغز ضروري است و نقش مهمي در متابوليسم كربوهيدرات ها، متابوليسم چربي، جذب كلسيم و تنظيم سطح قند خون بازي مي كند. تنها يك قاشق غذاخوري از هل مي توانيد ۸۰ درصد از نياز روزانه بدن به منگنز را تامين نمايد.
[yektanet.com]

هل واقعا يكي از ادويه هاي شگفت انگيز پزشكي است و حتي مي تواند درمان طبيعي براي سرطان و ديابت باشد. شرط مي بندم بعد از خواندن اين مقاله هل را براي هميشه در سبد غذايي خود قرار خواهيد داد.
خواص هل براي بدن

خواص هل براي بدن
۷ مورد از خواص هل براي بدن:

هل مي تواند به درمان شرايط معمولي و نيز بيماري هاي حاد و جدي كمك كند. اين موارد عبارت است از:

بوي بد دهان:

هل يكي از درمان هاي خانگي موثر براي بهبود بوي بد دهان است. جويدن دانه هاي هل مي تواند هرگونه بوي بدي كه از دهان بيرون مي ايد را نابود كند. حتي بعضي از آدامس ها از هل براي بهبود بوي بد دهان استفاده مي كنند.

كرم خوردگي دندان ها:

هل نه تنها مي تواند باكتري هايي كه باعث ايجاد بوي بد در دهان شده اند را نابود سازد بلكه قادر است از توسعه كرم خوردگي دندان پيشگيري كند و حتي كرم خوردگي و تخريب دندان پزشكي كودكان ها را معكوس نمايد. اين ماده همه مزاياي پاك كنندگي آدامس را دارد و معايب آن همچون چسبندگي را در خود ندارد.

سرطان:

تحقيقات نشان مي دهد زماني كه صحبت از سرطان به ميان مي آيد هل پتانسل مبارزه با آن را دارد.

مطالعات حيواني نشان مي دهد هل به عنوان عامل پيشگيري عمل مي كند يا اينكه مي تواند براي به تاخير انداختن، مهار كردن يا برعكس نمودن تشكيل سرطان عمل كند.

به طور كلي مواد شيميايي گياهي موجود در هل همچون cineole و ليمونن مي تواند نقش محافظتي در برابر پيشرفت سرطان داشته باشد.

فشار خون:

هل مي تواند به كاهش فشار خون در افراد كه يك نكته كليدي براي حفظ سلامت قلب و كليه هاست كمك كند. يكي از مطالعات انجام شده حدود ۲۰ نفر از افرادي كه به تازگي با پرفشاري خون مرحله اول شناسايي شده بودند را مورد بررسي قرار داد. در اين مطالعه سه گرم از پودر هل هر روز در دوز تقسيم بندي شده براي ۱۲ هفته مورد استفاده قرار گرفت. نتايج حاصل از آن عالي بود. هل نه تنها به افراد كمك كرده بود فشار خون سيستوليك و دياستوليك و فشار خون ميانگين خود را كاهش دهند بلكه وضعيت آنتي اكسيدان ها را تا ۹۰ درصد بيشتر كرده بود.

ديابت:

همانطور كه در قسمت هاي قبلي مقاله نيز ذكر كرديم هل سرشار از منگنز است و همين امر باعث مي شود اين ماده يك انتخاب عالي براي افراد ديابتي چسب بخيه و افرادي كه با مشكلات مرتبط با قند خون دست و پنجه نرم مي كنند باشد.

تحقيقات انجام شده نشان مي دهد افرادي كه با ديابت شناسايي مي شوند معمولا سطح منگنز اندكي دارند. هنوز معلوم نيست وجود ديابت باعث كاهش سطح منگنز مي شود يا اينكه سطح پايين منگنز در چنين شرايطي دخيل است يا خير. به هر حال، اضافه كرد منگنز به رژيم غذايي ايده هوشمندانه اي براي ديابتي هاست به همين خاطر است كه شما بايد از اين ادويه به عنوان بخشي از رژيم غذايي ديابتي خود استفاده كنيد.

سيستم گوارش:

هل يك درمان سنتي در طب چيني و آئوردايي است كه مي توان از آن براي بهبود مشكلات گوارش همچون درد شكم استفاده كرد اما علم نيز از اين موضوع پشتيباني مي كند.

مطالعات نشان مي دهد هل زماني كه صحبت از كمك به حل مشكلات گوارشي به ميان مي آيد رتبه بالاتري نسبت به ساير ادويه ها خواهد داشت.

عصاره متانولي از ادويه ها يكي از مواردي است كه مي تواند در كنترل اختلالات معدي روده اي همچون اسيديته، گاز، گرفتگي شكمي و نفخ مفيد باشد.

مطالعات نشان مي دهد هل خاصيت محافظت كنندگي از معده را دارد و به بهبود زخم معده كمك مي كند.

آسم:

هل مي تواند افرادي كه با مشكلات تنفسي همچون آسم روبرو هستند را هم بهبود ببخشد.

يكي از مطالعات انجام شده بر روي مدل هاي حيواني نشان مي دهد ادويه ها مانع قيمت پماد زخم بستر از اثرات برونشيتي مي شوند. اين موضوع بدين معني است كه چنين موادي مي تواند مقاومت مسيرهاي هوايي را كاهش دهد و جريان هوا در ريه ها را بيشتر نمايد. اساسا، هل مي تواند نفس كشيدن را راحت تر كند. اين موضوع براي افرادي كه از آسم و ساير مشكلات تنفسي همچون تنگي نفس رنج مي برند بسيار مهم است.
مزاياي سلامتي هل

مزاياي سلامتي هل
ارزش تغذيه اي هل:

هل متعلق به خانواده زنجبيل هاست.يك قاشق غذاخوري از آن در برگيرنده موارد زير خواهد بود:

۱۸ كالري
۴ گرم كربوهيدرات
۶ گرم پروتئين
۴ گرم چربي
۶ گرم فيبر
۶ ميلي گرم منگنز
۸ ميلي گرم آهن
۱۳ ميلي گرم منيزيم(۳.۳ درصد از نياز روزانه بدن)
۴ ميلي گرم روي(۲.۷ درصد از نياز روزانه بدن)
۲۲ ميلي گرم كلسيم( ۲.۲ درصد از نياز روزانه بدن)
۶۵ ميلي گرم پتاسيم(۱.۹ درصد از نياز روزانه بدن)
۱۰ ميلي گرم فسفر( ۱ درصد از نياز روزانه بدن)

عوارض احتمالي و هشدارهايي در مورد هل:

هل زماني كه از طريق دهان در مقادير معمول مصرف مي شود مي تواند براي بيشتر افراد امن باشد.

عوارض جانبي رايج و خاصي براي اين ادويه زماني كه به طور طبيعي مصرف مي شود گزارش نشده است. اگر سنگ كيسه صفرا داريد، نبايد از هل به عنوان دارو استفاده كنيد. دانه هاي آن ممكن است درد درمان سوختگي با آب جوش را در اين شرايط بدتر كند. امنيت دارويي اين ادويه براي زنان باردار و شيرده هنوز مشخص نيست. اگر باردار هستيد يا به كودك خود شير مي دهيد بهتر است از مقادير كم هل در مواد غذايي استفاده كنيد.

سلامت



منبع

تظرات ارسال شده