همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

زرد چوبه ضد عفوني كننده زخم ها و محافظ كبد

اين زردچوبه پرخاصيت، از سلامت كبد تا ضد عفوني زخم

دستتان را مي‌بريد و يا زخم جزئي بر مي‌داريد. بعد از اينكه به خوبي جاي زخم يا بريدگي را ضدعفوني كرديد مقداري پودر زردچوبه روي آن بريزيد. اين ادويه اجازه نمي‌دهد كه زخم شما عفوني شود. از اين گذشته زردچوبه باعث مي‌شود خيلي زود جاي زخم خوب شود.

زردچوبه علاوه بر اينكه طعم خوبي به غذا مي‌دهد و آن را خوشرنگ مي‌كند خواص درماني زيادي هم دارد.تا حالا با دقت به نيمرويي كه زردچوبه روي آن پاشيده شده است نگاه كرده‌ايد؟ درست مانند يك تابلوي نقاشي است.

اين زيبايي و طعم مديون ادويه‌اي است كه در هر آشپزخانه پيدا مي‌شود. حتما شما هم از اين ادويه در بسياري از خورش‌ها و غذاهايتان استفاده مي‌كنيد. زردچوبه علاوه بر اينكه طعم خوبي به غذا مي‌دهد و آن را خوشرنگ مي‌كند خواص درماني هم دارد. در ادامه با خواص درماني اين ادويه پرطرفدار بيشتر آشنا مي‌شويد.

بدرود سرطان

همين زردچوبه خودمان داراي تركيباتي است كه خواص آنتي اكسيدانيِ بسيار قوي دارد. قدرت آنتي اكسيداني زردچوبه نيز تمام قد در برابر سرطان مي‌ايستد. محققان مطالعات زيادي روي زردچوبه انجام داده و مي‌دهند. نتايج يكي از اين پژوهش‌ها كه روي موش‌هاي آزمايشگاهي مبتلا به سرطان روده انجام شد نشان مي‌دهد تومورهاي موش‌هايي كه زردچوبه مصرف كرده‌اند بررسي‌هايي كه روي انسان‌ها انجام شد نيز خوشبختانه نتايج اميدواركننده‌اي داشته است. پس براي پيشگيري از سرطان و سلامت بدنتان به تمام غذاهايتان زردچوبه اضافه كنيد.

كنترل كلسترول بالا

برگه آزمايش خون را به دستتان مي‌دهند: كلسترول خونتان بالاست! به همين سادگي خيلي از غذاها را نمي‌توانيد با خيال راحت ميل كنيد. مدام بايد حواستان باشد چرب، شور و شيرين نخوريد. حتي مجبور مي‌شويد سيگار را ترك كنيد. در اين مواقع زردچوبه به دادتان مي‌رسد. مصرف اين ادويه خوش رنگ ميزان كلسترول خون را پايين مي‌آورد و شما را از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي عروقي حفظ مي‌كند. البته باز حواستان باشد زردچوبه به تنهايي نمي‌تواند معجزه كند. همين طور كه از خواص آن بهره مي‌بريد سيگار را ترك كنيد، هر روز نيم ساعت پياده روي داشته باشيد، غذاهاي سالم و كم چرب ميل كنيد. خلاصه اينكه حواستان به سلامت قلب نازنينتان باشد.

زخم جراحت

دستتان را مي‌بريد و يا زخم جزئي بر مي‌داريد. بعد از اينكه به خوبي جاي زخم يا بريدگي را ضدعفوني كرديد مقداري پودر زردچوبه روي آن بريزيد. اين ادويه اجازه نمي‌دهد كه زخم شما عفوني شود. از اين گذشته زردچوبه باعث مي‌شود خيلي زود جاي زخم خوب شود. البته حواستان باشد اگر خداي نكرده تقريبا يك بند انگشت را بريديد و يا زخمتان عميق است بايد اورژانس خبر كنيد و حتما خودتان را به بيمارستان برسانيد. در اين گونه مواقع كار از زردچوبه و غيره گذشته است و حتي اگر انگشتتان را در ظرف زردچوبه هم فرو كنيد تاثيري نخواهد داشت!

سلامت كبد

اگر داروهاي آنالژزيك (بي حسي) مصرف مي‌كنيد براي مراقبت از كبدتان حتما زردچوبه را دريابيد. البته حواستان باشد براي سالم بودن صرفا نمي‌توان به يك ماده غذايي يا يك داروي خاص اعتماد كرد.

در جوار ادويه‌هاي ديگر

توصيه مي‌كنيم به غذاهايتان زردچوبه به همراه كمي روغن و فلفل سياه اضافه كنيد. حتما در قفسه‌هاي آشپزخانه ادويه‌هاي ديگري هم داريد مثل دارچين، ميخك، خردل، زنجبيل، پاپريكا. در اين صورت به تمام غذاهايتان از اين ادويه‌ها اضافه كنيد. خاصيت زردچوبه در جوار ادويه‌هاي ديگر بيشتر و بيشتر مي‌شود. از هر موقعيت و غذايي براي استفاده از اين ادويه‌ها استفاده كنيد. خلاقيتتان را به كار بگيريد. بدنتان از شما ممنون خواهد شد.اگر از طرفداران نوشيدني‌هاي تهيه شده از سويا هستيد به آن يك قاشق چاي‌خوري پودر زردچوبه اضافه كنيد. حتي مي‌توانيد به شير معمولي كه مي‌خوريد نيز زردچوبه بزنيد. در اين صورت يك نوشيدني فوق‌العاده ميل كرده‌ايد. مي‌توانيد به اندازه ۲ سانتي متر زنجبيل تازه را به مدت ۶ تا ۷ دقيقه با يك قاشق چاي‌خوري زردچوبه دم كنيد.

هر روز يك مرتبه از اين نوشيدني معجزه گر ميل كنيد. سالم بودن خيلي هم سخت و پرهيزينه نيست. مهم اين است كه بدانيد چه مي‌خوريد و چه مي‌نوشيد. دور نوشيدني‌هاي گازدار، انرژي زا و الكلي را خط قرمز بكشيد تا بدن و كبدتان سالم بماند. به جاي آن از اين نوشيدني‌هاي كه گفتيم و يا چاي دارچيني، زعفراني و عرقيجات گياهي استفاده كنيد. به همه غذاهايتان نيز مقداري زردچوبه افزوده و خودتان را از ابتلا به خيلي از بيماري‌ها مصون كنيد.

منبع: سلامت آنلاين

تظرات ارسال شده