همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
چندش آورترين غذا‌هاي محبوب مردم سراسر جهان! + تصاوير

مردم سراسر دنيا براي اين غذا‌هاي چندش آور سر و دست مي‌شكنند.

به گزارش : اولين تصور ذهني از غذا‌هاي عجيب و چندش‌آور، ممكن است خوردن حشرات يا موجودات دريائي لزجي باشد كه تا به حال ديده ايد. اما در برخي از كشور‌ها و فرهنگ ها، مردم چيزهائي را دوست دارند به عنوان غذا بخورند كه حتي فكر كردن در مورد آن هم تهوع آور است. در ادامه اين مطلب با برخي از اين غذا‌هاي چندش آور و رايج در سراسر جهان بيشتر آشنا مي‌شويد.
سوپ خفاش
خفاش‌ها بخش مرسوم از غذا‌هاي آسيايي هستند. سرآشپز‌ها يك خفاش كامل را درون يك كاسه سوپ گذاشته و آن را سرو مي‌كنند. گوشت خفاش از نظر مردم اين مناطق بسيار خوشمزه و داراي خواص عفونت جاي بخيه سزارين درماني است، اما در حقيقت اين موجودات مي‌توانند بيماري‌هاي خطرناكي داشته باشند.
ميوه آكي
آكي ميوه ملي جامائيكاست كه بسيار سمي و حاوي سموم هيپوگليسين A و B است كه خوردن آن در نهايت مي‌تواند باعث بيماري‌اي به نام سندروم استفراغ جامائيكايي (JVS) و در نهايت رفتن به كما شود.
سوپ خون خام
خون اردك يا غاز به طور گسترده‌اي در غذا‌هاي ويتنامي براي پخت و پز برخي سوپ‌ها استفاده مي‌شود. اعتقاد بر اين است كه هم سرآشپز و هم كسي كه سوپ مي‌خورد از آن قدرت مي‌گيرد. به دليل احتمال وجود ويروس آنفولانزاي مرغي و ساير بيماري‌ها خطرات ناشي از خوردن اين غذاي چندش آور كاملاً واضح است، اما دانستن اين زخم ساق پا حقيقت هم نمي‌تواند دوستداران اين سوپ را از خوردن آن منع كند.
پنير فاسد ايتاليايي
پنير سازان ايتاليايي، پنير پكورينو را بيرون در هواي آزاد نگه مي‌دارند تا مگس‌هاي خاصي روي آن بنشينند و تخم ريزي كنند. لارو‌هاي اين مگس از پنير تغذيه و روي آن رشد مي‌كنند. پيش از اين، اين پنير فقط در بازار سياه عرضه مي‌شد، اما در حال حاضر به عنوان يك پنير سنتي پرطرفدار تهيه و توليد مي‌شود. مصرف اين پنيرفاسد مي‌تواند باعث واكنش‌هاي آلرژيك، مسموميت غذايي و عفونت با لارو شود.
كارامبولا
كارامبولا يا ميوه ستاره‌اي كه در ايران به نام‌هاي اختري و كوكبي هم شناخته مي‌شود يكي از ميوه‌هاي عجيب استوايي و بومي نپال، هند، سريلانكا، مالزي و اندونزي است. در نگاه اول، لايتسيموس به نظر مي‌رسد كه اين ميوه بي ضرر و حتي براي سلامتي هم مفيد است، زيرا حاوي ويتامين C زيادي است.
با اين حال، افراد مبتلا به زخم معده بهتر است از خوردن اين ميوه زيبا خودداري مي‌كنند، زيرا اين ماده حاوي اسيد اگزاليك زيادي است و درنهايت باعث ايجاد مشكلات كليوي مي‌شود.
اختاپوس تازه‌ي كره‌اي
ساناكجي غذايي است كه از اختاپوس تازه تهيه شده است و براي تهيه آن اختاپوس را تكه تكه مي‌كنند و زماني كه هنوز دست و پاهايش تكان مي‌خورد و زنده است، آن را سرو مي‌كنند.
عنكبوت‌هاي سرخ شده
در كلمبيا، عنكبوت‌ها منبعي غني از پروتئين به حساب مي‌آيند كه هم ترد هستند و هم آن‌قدر خوشمزه اند كه نبايد از دستش بدهيد. بهترين رستوران‌هاي كلمبيا در طول هفته، صد‌ها بشقاب عنكبوت سرخ انواع زخم شده سرو مي‌كنند.
كرم حشره
مردم استراليا اين كرم‌ها را بصورت خام و يا پس از پختن با كمي خاكستر داغ، مصرف مي‌كنند.
پاي قورباغه
مردم فرانسه و جنوب شرقي آسيا قسمت انتهايي پا و پشت قورباغه را با روش‌هاي مختلف مي‌پزند كه در نتيجه ظاهري شبيه به گوشت مرغ پيدا مي‌كند و طعم آن هم كمي با ماهي شباهت دارد.
كيك كلاغ
در بعضي از مناطق ليتواني، خوردن گوشت پاي كلاغ چيز غير عادي نيست. هرچند تا مدت‌ها مقامات ليتواني به دليل موارد بهداشتي موثر در سلامت، سعي كردند مردم را از اين سنت غذايي منع كنند، اما با وجود موارد بسيار از بروز عفونت، كيك‌هاي سنتي گوشت كلاغ هنوز هم محبوب هستند.
بالوت
اين غذا در فيليپين از جنين اردكي كه در حال رشد در تخم است تهيه مي‌شود. جنين را زنده و درون تخم آب‌پز مي‌كنند. اين غذا محبوب مردم اين كشور است و در بسياري از خيابان‌هاي آن به فروش مي‌رسد.


منبع

تظرات ارسال شده