همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
كشف آنتي‌بيوتيك جديد در جنگل‌هاي گرمسيري

كردند كه توسط باكتري‌هاي خاك در جنگل گرمسيري مكزيك توليد مي‌شود و زمينه را براي دسترسي به پروبيوتيك‌هاي گياهي و توليد آنتي‌بيوتيك‌هاي ديگر فراهم مي‌كند. نمايندگي b braun

به گزارش پروبيوتيك‌ها كه موجب تجمع باكتري‌هاي بي‌ضرر در بدن انسان شده و براي سلامت وي مفيد هستند، توانايي محافظت از گياهان را نيز دارند. اين آنتي‌بيوتيك جديد كه با عنوان فازوليسين شناخته مي‌شود، بي براوون مانع ورود باكتري‌هاي مضر به ريشه گياهان شده و موجب رشد بهتر آن‌ها مي‌شود.
باكتري توليدكننده فازوليسين يك گونه ناشناخته از باكتري ريزوبيوم است كه در ريشه نوعي لوبياي وحشي موسوم به Phaseolus vulgaris و خاك يك جنگل گرمسيري واقع در مكزيك شناسايي شد. اين باكتري، گره‌هايي را در ريشه گياه توليد كرده و نيتروژن مورد ژل پرونتوسان نياز آن را تامين مي‌كند و به اين ترتيب موجب رشد بيشتر و سريع‌تر آن مي‌شود. اين باكتري بر خلاف ساير انواع ريزوبيوم‌ها از گياه در برابر ساير باكتري‌هاي مضر محافظت مي‌كند.
محققان وجود فازوليسين را با استفاده از تحليل كامپيوتري اطلاعات زيستي پيش‌بيني كردند و سپس با بررسي‌هاي چشم درد آزمايشگاهي توانستند آن را شناسايي كنند. همچنين توانستند ساختار اتمي اين آنتي‌بيوتيك جديد را شناسايي كرده و نشان دادند كه قادر است نوعي پروتئين توليد شده در سلول‌هاي باكتري موسوم به ريبوزوم را هدف‌ بگيرد و به آن متصل شود.
مقاومت آنتي‌بيوتيكي يك مشكل بزرگ در پزشكي و كشاورزي محسوب مي‌شود و شناسايي ژل زخم پرونتوسان آنتي‌بيوتيك‌هاي جديد به منظور توليد داروهاي ضدباكتري، از اهميت زيادي برخوردار است.
گزارش كامل اين تحقيقات در نشريه Nature Communications‌ منتشر شده است.

منبع: ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده