همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
اهميت آگاهي دختران از رعايت بهداشت فردي دوران بلوغ

گفت: آموزش مسائل بهداشتي دوران بلوغ و افزايش آگاهي دختران نوجوان، باعث كاهش هزينه هاي درمان مي شود.

به گزارش : محمد حسين قرباني افزود: آموزش مسائل بهداشتي دوران بلوغ و افزايش آگاهي دختران نوجوان در اين زمينه موجب پيكو اسميت اند نفيو كاهش هزينه‌هاي درمان مي‌شود، اما به دليل محدوديت‌هايي كه در سطح جامعه وجود دارد ما نمي‌توانيم تمام مسائل بهداشتي را از طريق كتب درسي و صدا و سيما ارائه كنيم. بنابراين بايد تلاش كنيم با تقويت آموزش‌هاي كارگاهي و تغيير زيرساخت‌ها اين نياز دختران نوجوان را پاسخ دهيم.

وي ادامه داد: جامعه ما در تمام ابعاد حوزه سلامت از جمله رعايت اصول بهداشتي و ايمني پانسمان نقره براي سوختگي دوران بلوغ، جلوگيري از بيماري‌هاي دوران بلوغ و...، نياز به آموزش دارند اما به دليل بافت سنتي جامعه اين فرصت ايجاد نشده است تا بتوانيم آموزش‌ها را از طريق صدا و سيما و كتب‌هاي درسي به مردم ارائه كنيم.

قرباني با تأكيد بر اينكه در حوزه آموزش بهداشت به خصوص بهداشت قبل و بعد از بلوغ همه دستگاه هاي مجري و نهادهاي سياست گذار وظيفه دارند، تصريح كرد: نبايد آموزش نمايندگي شركت لوهمن روشه در حوزه سلامت را صرفاً از يك ارگان مانند وزارت بهداشت، انتظار داشته باشيم بلكه همه دستگاه ها بايد وظايف خود را در اين زمينه انجام دهند و يا با همكاري يكديگر در اين راستا گام بردارند.

نايب رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس، يادآور شد: هر چه ما در زمينه آموزش بهداشت از جمله بهداشت فردي دوران بلوغ پيشرو باشيم قطعاً هزينه سنگين درمان كاهش مي‌يابد كه اين مسئله به اعصاب نفع كشور است، اما متأسفانه به دليل عدم توجه به آموزش به موقع اين مسائل در مدارس و برخي محدوديت‌هايي كه در اين زمينه وجود دارد، ما با مشكلات و بيماري‌هايي در سطح جامعه مواجه هستيم كه ناچاريم هزينه‌هاي سنگين درمان را بپردازيم.

وي با بيان اينكه تمام مسائل آموزشي را نمي‌توان در كتب درسي گنجاند، خاطرنشان كرد: با توجه به محدوديت‌هايي كه در جامعه وجود دارد ما مي‌توانيم با ارائه آموزش‌هاي كارگاهي پانسمان كل اكتيو در مدارس و تقويت زيرساخت‌ها نياز دختران نوجوان به آموزش‌هاي دوران بلوغ را تأمين كنيم. براي مثال در حوزه آموزش بهداشت فردي قبل و بعد از بلوغ بايد با كمك معلمان مسائل ديني و دروس مرتبط مانند زيست‌شناسي و مشاوران مدارس دوره هايي را به صورت كارگاهي براي دختران نوجوان برگزار و بهداشت دوران بلوغ را به آنها آموزش داد.

منبع: مهر



منبع

تظرات ارسال شده