همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 عامل زوال عقل در برخي ميانسالان چيست؟

محققان مري انسان اظهار داشتند: يافته‌هاي بدست آمده حائز اهميت است زيرا مي‌تواند به پيشگيري از تشخيص اشتباه بيماري آلزايمر كه پيامدهاي مخربي براي بيمار و خانواده به همراه دارد كمك كند. نتايج يك تحقيق نشان مي‌دهد در ۲۱ درصد از ميانسالاني كه دچار زوال عقل هستند بيماري آلزايمر به اشتباه تشخيص داده مي‌شود.

تشخيص اشتباه بيماري نه تنها موجب مي‌شود بيمار درمان مناسب را دريافت چسب زخم بستر نكند بلكه مانع از آن مي‌شود كه بيماران در آزمايشات باليني كه در نهايت به بهبود وضعيت جسمي منجر مي‌شود شركت داشته باشند.

در اين بررسي ۶۸ بيمار كه دچار ضربه مغزي و سپس مشكلات حافظه شدند مورد مطالعه قرار گرفتند.

محققان اظهار داشتند: اين موضوع مشخص است كه با انجام MRI مي‌توان در بيماران مبتلا به اختلالات عصب شناختي از قبيل آلزايمر ناهنجاري‌ها را به پماد زخم بستر طور دقيق تشخيص داد. هدف از اين مطالعه ارزيابي آن است كه آيا MRI مي‌تواند ناهنجاري‌هاي متفاوتي را كه مربوط به آسيب مغزي مي‌شود نيز نشان دهد. همچنين درصورتيكه بتوان چنين الگويي را تشخيص داد امكان تشخيص از دست دادن حافظه ناشي از ضربه مغزي با ديگر عوامل زوال عقل بوجود مي‌آيد.

بررسي‌ MRI نشان مي‌دهد ضربه مغزي موجب مي‌شود بيشترين آسيب به بخشي از مغز موسوم درمان تاول سوختگي با آب جوش به مغز ميانجي وارد شود و كمترين ميزان تحليل رفتن در هيپوكمپوس اتفاق مي‌افتد.

مغز ميانجي با موضوعاتي همچون يادگيري و احساسات مرتبط است درحاليكه هيپوكمپوس با حافظه و احساسات ارتباط دارد. همچنين هيپوكمپوس بخشي از مغز است كه بيشترين آسيب را بر اثر بيماري آلزايمر متحمل مي‌شود.

طبق اعلام انجمن آلزايمر آمريكا كرم رژودرم براي گوشت اضافه بيش از ۴۰ درصد از موارد زوال عقل از بيماري‌ها و عواملي غير از بيماري آلزايمر ناشي مي‌شود.

يافته‌هاي بدست آمده حاكي از آن است كه تمامي موارد از دست دادن حافظه از بيماري آلزايمر ناشي نمي‌شود و مي‌توان اين عارضه را به آسيب و ضربه مغزي نيز نسبت داد.

منبع: ايسنا



منبع

تظرات ارسال شده