همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

cucumbers

از خواص خيار هرچه بگوييم كم است اين گياه پرخاصيت كه طبعي خنك دارد درمانگر بسياري از بيماري هاست و مي تواند در زمينه هاي زيادي برايتان چاره ساز باشد آن را در برنامه غذايي تان جايگزين كنيد و در سبد روزانه تان قرار دهيد

 اگر به دنبال اين هستيد كه با اضافه كردن يك ميوه يا سبزي به رژيم غذايي سالم تري داشته باشيد، ما به شما خيار را پيشنهاد مي كنيم. گياهي خوش طعم، خوش عطر با خواصي شگفت انگيز كه آن را به يكي از بي نظيرترين خوراكي ها بدل مرده است. اگر جز< علاقه مندان خيار نيستيد، اين گزارش را دنبال كنيد تا خيار به بخش جدايي ناپذير سبد غذاييتان بدل شود.

كمك به حفظ آب بدن

خيار گياهي است كه 95 درصد آن از آب تشكيل شده است، در واقع مصرف يك عدد خيار در هر روز حدود 150 ميلي ليتر آب به بدن شما مي رساند. اين مسأله زماني اهميت پيدا مي كند كه بدانيد 26 درصد آب مورد نياز انسان از طريق خوراكي ها تأمين مي شود.

ضامن پماد مدي هاني سلامت قلب

پتاسيم يكي از مواد اصلي موجود در گياه است، ماده اي كه ضمن پايين نگه داشتن فشار خون خطر سكته و ديگر مشكلات قلبي را تا حد قابل توجهي كاهش مي دهد.

كمك به حفظ كاركردهاي مغز

يكي از مهم ترين تركيبات خيار فيستين نام دارد، ماده اي كه خاصيت ضد التهابي فوق العاده اي دارد. علاوه بر اين به تازگي دانشمندان دريافته اند، اين تركيب شيميايي نقش قابل توجهي در سلامت و حفظ كاركردهاي شناختي مغز ايفا مي كند. بنابراين، خيار منبع غذايي خوب براي پيشگيري از ابتلا به آلزايمر و زوال عقل است.

جلوگيري از پيري پوست

شايد حالا دليل اصلي استفاده از خيار در اغلب محصولات پوست را متوجه شده باشيد؛ خيار ماده اي است با خاصيت بالقوه اي در كاهش چين و چروك هاي پوست و به همين دليل از پير شدن پوست جلوگيري مي كند.

كاهش دهنده خطر ابتلا به سرطان

يكي از ويژه ترين مزاياي خيار، نقش آن در كاهش خطر بيماري خطرناك هم چون سرطان است. در واقع، پلي فنل موجود در اين گياه سبز رنگ مانع آسيب ديدن و نابودي سلول ها در بخش هاي مشخصي از بدن مي پانسمان هيدروتك شوند.

كاهش دهنده درد

فلاونوئيدها، نوعي منبع ضد التهابي هستند، از همين رو تانن موجود در خيار علاوه بر كاهش ميزان راديكال هاي ازاد ترشح شده در خون موجب كم شدن درد هم مي شود. بنا بر تحقيقات انجام شده، خيار مي تواند تدثير شگرفي در درمان سر درد داشته باشد.

رفع بوي بد دهان

بوي بد دهان يا نفس انسان اغلب از باكتري هاي روي زبان ناشي مي شود؛ اما فيبر و آب درون گياه هايي مثل خيار با شستن و از بين بردن باكتري هاي زبان بوي بد دهان و تنفس را هم رفع مي كنند.

محافظت از استخوان ها

خيار منبعي بي نظير براي تأمين ويتامين K بدن است؛ ويتاميني كه نقشي حياتي در حفظ سلامت و استقامت استخوان ها ايفا مي كند. كمبود اين ماده در بدن احتمال شكستگي استخوان را تا حد زيادي افزايش مي دهد و موجب افزايش كلسيم در بدن مي شود.

جلوگيري از ابتلا به يبوست

همان طور كه پيش از اين گفته شد، بخش اعظم خيار از آب تشكيل شده است و پوست آن حاوي مقادير قابل توجهي فيبر نامحلول است. هر دو اين ماده به هضم سريع و آسان غذا كمك مي كنند و قيمت تندروت پلاس مانع از ابتلا به يبوست مي شوند.

كمك به حفظ تناسب اندام

مقدار ناچيز كالري موجود در خيار به علاوه مقادير قابل توجهي فيبر در پوست اين گياه به حفظ تناسب اندام كمك مي كند و مانع افزايش وزن مي شود. بنابراين، شما با خيال راحت مي توانيد در طول روز خيار را در سالاد، به صورت ترشي يا حتي به صورت آب ميوه بخوريد و نگران افزايش وزنتان نباشيد.

منبع huffingtonpost

انتهاي پيام



منبع

تظرات ارسال شده