همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
درباره معجزه روغن زيتون بيشتر بدانيد

چگونه با استفاده از روغن زيتون موي سالم و زيبا داشته باشيم…

روغن زيتون را مي توان معجزه اي براي مو ها دانست. روغن پانسمان زخم زيتون به دليل مواد مغذي و ويتامين هايي كه در خود دارد مي تواند به سلامت و شادابي و زيبايي موها كمك بسياري كند.

ماساژ با روغن زيتون…

اگر پوست سر و موهايتان خشك است، ماساژ روغن زيتون مي تواند نرمي و لطافت را به موهايتان باز گرداند. بهترين راه استفاده از روغن زيتون براي اين منظور اين است كه روغن را با حرارت بخار گرم كرده و از كف سر به سمت نوك موها شروع به ماساژ موها كنيد. براي حصول نتيجه بهتر بعد از آغشته شدن كرم رژودرم براي از بين بردن جاي زخم كل موها كلاه پلاستيكي روي سر بگذاريد و نيم ساعت صبر كنيد تا تمام مواد روغن جذب پوست و موها شود.

براي موهاي چرب…

كساني كه موي چرب دارند هم مي توانند از خواص تقويت كنندگي اين روغن استفاده كنند. براي اينكه چربي مو را متعادل كنيد، مي توانيد مقداري آب ليمو تازه در روغن بچكانيد و ماساژ را از ساقه مو شروع كرده و پوست سر را با روغن ماساژ ندهيد.

روغن قطره آهن فروزومال زيتون در تركيب با موادي مثل عسل ، سفيده تخم مرغ ، ليمو، حنا، گزنه يا هر ماده مقوي طبيعي ديگري مي تواند نقش يك ماسك مو عالي و ارزان قيمت را براي موهايتان بازي كند. اين روغن همزمان با تقويت پياز مو ، مانع ريزش آن شده، با آبرساني به پوست لطافت بيشتري به موها مي دهد و با كمك اسيدهاي چرب ي كه دارد موي شما را درخشان و نرم مي كند.

تقويت ابرو و مژه…

براي تقويت ابرو و مژه هم مي توانيد هيدروژل از اين روغن استفاده كنيد. پاك كردن آرايش چشم و آبرو با روغن زيتون و يا ماساژ روزانه با اين روغن ضمن محافظت از پوست اطراف چشم به تقويت پياز مو ها كمك مي كند. تركيب يك سيرحبه سير رنده شده، با روغن زيتون و ماليدن آن بر ابرو يكي از موثرترين تركيبات سنتي براي درمان ريزش و تقويت ابرو هاست.

ماساژ پوست سر بزسيله روغن زيتون…

يكي از عوامل شوره و ريزش موي سر آلودگي هاي محيطي و التهابي است كه در پوست ايجاد مي كنند. پماد سوختگي با ماساژ پوست سر به وسيله روغن زيتون همزمان با چرب كردن آن پوست را براي مقابله با آلودگي ها و دفع سموم كمك خواهيد كرد.

هر قدر مواد مغذي به پوست سر برسانيد، همانقدر پوست و موي سالم تري خواهيد داشت. نه تنها استفاده موضعي ، كه خوردن منظم روغن زيتون تاثير خود را بر روي سلامت موهايتان خواهد گذاشت.

منبع: سلامتي



منبع

تظرات ارسال شده