همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
نوشيدني و سبزي كه مي‌توانند حافظه رفته را برگردانند

سبز و هويج كشف كردند كه مي‌تواند راهي براي درمان آلزايمر باشد.

به مري انسان گزارش به نقل از فارس، يكي از راه‌هايي كه دانشمندان از آن براي پي بردن به اسرار آلزايمر استفاده مي‌كنند، انجام آزمايشاتي بر روي موش‌هاي مبتلا به بيماري شناختي است.

براساس گزارش «نيواطلس»، در حال حاضر محققان پتانسيل‌هاي سوختگي با آب جوش محافظتي تركيبات موجود در چاي سبز و هويج را با اين روش مورد بررسي قرار دادند و نتايج اميدواركننده‌اي را در خصوص بهبود موش‌هاي مبتلا به آلزايمر اتخاذ كردند.

دانشمندان پزشكي دانشگاه «كاليفرنياي جنوبي» با انجام آزمايشاتي پماد زخم بستر دو تركيب به نام‌هاي «فروليك اسيد» و «اپي‌گالوكتشين گالات» را در هويج و چاي سبز يافتند كه مي‌توانند به گسترش درمان آلزايمر، حفاظت بهتر دندان‌ها، داروهاي سركوب سرطان و حتي جلوگيري از حملات قلبي كمك كنند.

«ترنس تون» نويسنده ارشد اين مطالعه گفت: ما پيش از اين پماد آلفا براي جوش صورت نشان داديم كه هر يك از اين تركيبات به نوبه خود مي‌تواند تغييرات آلزايمر در مغز موش‌هاي بيمار را كاهش دهد.

اين تيم تحقيقاتي، 32 موش مبتلا به آلزايمر را مورد بررسي قرار داد و اكنون به دنبال راهي براي انتقال اين نوع درمان به انسان است، اگرچه درمان خريد قطره آهن فروزومال قطعي آلزايمر به سادگي نوشيدن چاي و خوردن هويج نيست اما دانشمندان مي‌گويند كه داشتن يك رژيم غذايي سالم در شروع تاثير موثري دارد.

گفتني است؛ دانشمندان در حال حاضر مشغول بررسي تركيبات گياهي هستند كه مي‌توانند اميدي براي درمان موثر بيماري‌ها باشند.



منبع

تظرات ارسال شده