همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

25 ماسك معجزه آسا براي زخم و جوش هاي پوست (بخش اول )


با “ماسك جاي جوش” صورت را از روي پوستتان محو كنيد. بهترين و سريعترين روش از بين بردن جاي جوش صورت، طب سنتي و روش هاي گياهي هستند كه با 25 ماسك صورت عالي قابل درمان و پاك شدن هستند.


ماسك جاي جوش صورت

آب ليمو براي پاك سازي جاي جوش

شما براي استفاده از اين ماسك به گلوله هاي پنبه و ليمو نياز داريد. مقداري آب ليمو روي پنبه بريزيد و آن را روي جاي جوش بزنيد، مدتي روي پوست نگاه داريد و در انتها با آب ولرم بشوييد.ماسك جاي جوش

ماسك جاي جوش

درمان جاي جوش گلاب و روغن چوب صندل

گلاب خاصيت تغذيه پوست و از بين بردن باكتري دارد و به گزارش پرشين وي چوب صندل نيز با خاصيت خنك سازي موجب كاهش التهابات پوست مي شود. براي اين ماسك نياز به روغن چوب صندل و گلاب داريد. آن دو را مخلوط كنيد تا شبيه يك خمير شود سپس آن را روي جاي جوش زده و يك شب تا صبح آن را نگاه داريد. سپس صبح روز بعد با آب خنك بشوييد.

روغن زيتون براي پاك سازي جاي جوش

روغن زيتون خواص متعددي از جمله قابليت پاك سازي جاي جوش را دارد و به عنوان يك آنتي اكسيدان و لوسيون طبيعي روي پوست عمل مي كند. شما بايد صورت خود را با آب ولرم شسته و سپس آن را خشك كنيد. مقداري روغن زيتون روي دست ريخته و سپس به آرامي روي جاي جوش ها را ماساژ دهيد و سپس به مدت 2 ساعت صبر كنيد. سپس صورت را با يك مايع شستشوي صورت حاوي گليسيرين بشوييد. اين فرآيند را بايد تكرار كنيد تا شاهد نتايج آن شويد.

درمان جاي جوش صورت با ماسكهاي طبيعي و طب سنتي

رفع جاي جوش باماسك تخم مرغ و روغن زيتون

بهترين و موثرترين ماسك براي از بين بردن جاي جوش، زرده تخم مرغ به همراه يك قاشق غذاخوري روغن زيتون و همين ميزان عسل است. اين ماسك را به مدت 20 دققيه، يك روز در ميان و براي حداقل 2 ماه استفاده كنيد. و آن را با آب ولرم بشوييد.



رفع جاي جوش با آب خيار

ماسك هاي صورت با خيار يك روش مراقب از پوست است كه به طور وسيعي از اين روش استفاده مي شود. براي درمان آكنه، جلوگيري از چين و چروك و حفظ رطوبت پوست مي توان از ماسك خيار استفاده كرد. براي آنكه جاي جوش را از پوست پاك كنيد ، بايد آب تازه خيار را به مدت 15 الي 20 دقيقه بر روي پوست بزنيد. اين كار را روزانه انجام دهيد و سپس با آب سرد صورت را بشوييد تا منافذ باز بسته شوند.



درمان جاي جوش با ماسك برگ كلم

برگ گل كلم را بهمراه برگ ترب خرد كرده و روي پوست تان قرار دهيد. و بعد از نيم ساعت آن را بشوييد.


درمان جاي جوش با چاي سبز

داروهاي طبيعي مي تواند به درمان التهاب هاي پوست بر اثر استفاده از مواد آرايشي كمك كند.مي توانيد از چاي سبز به عنوان يك آنتي اكسيدان براي پوستي نرم و عاري از لك استفاده كنيد. تمام كاري كه بايد انجام دهيد جوشاندن يك قوري چاي سبز است و بگذاريد خنك شده و سپس با يك گلوله پنبه به روي ناحيه لك دار بر اثر جاي جوش بزنيد ، نيازي به آبكشي نيست و مي توانيد آن را در سراسر شب و به طور مرتب روزانه از اين روش استفاده كنيد.



منبع :

نمناك

تظرات ارسال شده