همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
با مسواك زدن قلب خود را سالم نگه داريد

محققان سرنخهاي جالب توجهي در مورد خطر سرطان لوزالمعده و مري در باكتريهاي دهان پماد مديكال هاني پيدا كرده اند و برخي از تحقيقات، بهداشت ضعيف دهان و دندان را با مشكلات تنفسي مرتبط كرده است.

به گزارش به نقل از شفقنا، شواهد در حال تقويت همچنين تقويت ارتباط بين سلامت دهان و دندان و سلامت قلب و عروق است.

به عنوان مثال، برخي مطالعات باكتريهاي دهاني را در لخته هاي خون افرادي كه تحت درمان اضطراري سكته مغزي قرار گرفته اند، پيدا كرده اند و متخصصان بيماري پزشكي كودكان شديد لثه را با خطر قابل توجهي بالاتر از فشار خون بالا ارتباط داده اند.

در مقابل، از بين بردن باكتريهاي دهاني كه به حفظ ميكروبيوم دهان سالم و متعادل كمك مي كند، مي تواند باعث اختلال در فشار خون شود و همچنين منجر به فشار خون در افراد شود.

بنابراين به نظر مي رسد حفظ سلامت دهان و دندان براي سلامت قلب و عروق مهم است.

يك مطالعه جديد نشان مي دهد كه مسواك زدن منظم ممكن خريد قطره فروزومال است نارسايي قلبي و فيبريلاسيون دهليزي (A-fib)- نوعي آريتمي – را حفظ كند.

بهداشت ضعيف دهان و دندان مي تواند باكتري زودگذر و التهاب سيستميك را ايجاد كند، واسطه اي براي فيبريلاسيون دهليزي و نارسايي قلبي باشد.

فيبريلاسيون دهليزي بيماري است كه حداقل ۲.۷ ميليون نفر در ايالات متحده به آن مبتلا هستند. در افراد مبتلا به اين بيماري ، قلب نمي تواند به طور مؤثر خون را به قسمت قيمت پماد زخم بستر ديگر بدن برساند زيرا به طور منظم ضرب نمي شود.

قلب همچنين در افرادي كه نارسايي قلبي دارند، خون را آنطور كه بايد پمپ نمي كند. اين ناكارآمدي منجر به خستگي و بعضاً ايجاد مشكل در تنفس مي شود، زيرا اكسيژن كافي به ساير اندامهاي بدن نمي رسد.

مسواك زدن خطر نارسايي قلبي را ۱۲٪ كاهش مي دهد.

مسواك زدن دندانها سه بار يا بيشتر در روز با ۱۰٪ كاهش احتمال ابتلا به A-fib انواع پانسمان نقره و ۱۲٪ كاهش خطر نارسايي قلبي مرتبط است.

مراقبت هاي بهداشتي بهبود يافته با كاهش خطر لرزش دهليزي و نارسايي قلبي همراه است. بهداشت سالم دهان با مسواك زدن مكرر و تميز كردن دندان هاي حرفه اي ممكن است خطر ابتلا به لرزش دهليزي و نارسايي قلبي را كاهش دهد.

منبع: www.medicalnewstoday.com



منبع

تظرات ارسال شده