همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خواص آووكادو,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
نتايج
انواع زخم

يك تحقق نشان مي‌دهد تركيبي موجود در آووكادو خطر ابتلا به ديابت نوع دو را كاهش مي‌دهد.

بررسي انجام شده روي موش‌ها حاكي از آن است مولكول چربي موجود در آووكادو مي‌تواند حساسيت به انسولين را در آن‌ها افزايش و مقاومت اكتي كوت به انسولين را كاهش دهد.

محققان كانادايي اظهار داشتند: اين تركيب كه تنها در آووكادو وجود دارد از بروز علائم ديابت نوع دو در موش‌ها جلوگيري مي‌كند.

ديابت نوع دو مانع از آن مي‌شود تا بدن گلوكز زخم ساق پا يا مواد قندي را به درستي در خون تجزيه كند. در افراد غير ديابتي اين فرايند با كمك هورمون انسولين انجام مي‌شود. در مبتلايان به ديابت، بدن هورمون كافي توليد نمي‌كند يا قادر به استفاده صحيح از آن نيست.

محققان كانادايي با بيان اينكه لايتسيموس مولكول چربي موجود در آووكادو موسوم به AvoB است، اظهار داشتند: در اين مطالعه موش‌ها براي مدت زمان هشت هفته با رژيم غذايي پرچرب تغذيه شده تا چاقي و مقاومت به انسولين در آن‌ها افزايش پيدا كند. سپس تركيب AvoB براي مدت پنج هفته به رژيم عفونت جاي بخيه سزارين غذايي نيمي از اين موش‌ها اضافه شد.

به گزارش مديكال نيوز تودي، محققان پس از پايان ماه سيزدهم مشاهده كردند موش‌هاي دريافت كننده تركيب AvoB نسبت به ديگر موش‌ها با سرعت كمتري اضافه وزن پيدا كرده و حساسيت به انسولين در آن‌ها افزايش يافته‌ است.

isn​a.‎​ir


منبع

تظرات ارسال شده