همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

مبارزه با روند پيري

هيچوقت اجازه ندهيد روند افزايش سن شما را مغلوب كند و باعث شود در زندگي احساس ناتواني كنيد.

در اينجا دلايل مهمي براي كنار گذاشتن روزهايي كه در خواب به سر مي‌بريم آورده شده: در تحقيقي نشان داده شد كه ورزش مي‌تواند يكي از موثرترين راه‌ها براي مبارزه با پيري باشد.

لازم به ذكر نيست كه بگوييم ورزش به كاهش وزن، خواب بهتر، ظاهر بهتر و خيلي سوپرازورب سي چيزهاي ديگر كمك مي‌كند. يافته‌هاي اين تحقيق و راه‌هايي براي الهام گرفتن از بهار براي تناسب اندام!

مبارزه با روند پيري با ورزش كردن

بر هيچكس پوشيده نيست كه ورزش براي شما مفيد است، تحقيقي جديد نشان داده كه ورزش مي‌تواند روند پير شدن را آهسته‌تر نمايد. در دانشگاه مك مستر كانادا، محققان دريافتند كه ورزش استقامتي فرآيند پير شدن در موش‌ها را كند مي‌كند، در حالي كه آن‌ها براي سريع پير شدن طراحي شده‌اند.

پس از چند ماه ورزش روزانه‌ي پرزحمت، اين موش‌ها جوان‌تر از موش‌هاي نرمالي كه براي سريع‌تر پير شدن طراحي نشده بودند، به‌نظر مي‌رسيدند.

افزون بر اين، محققان دريافتند سوپرازورب پي كه پيروي از برنامه‌ي ورزشي منظم، تقريبا از پيري زودرس همه اعضاي بدن موش‌ها جلوگيري مي‌كند؛ در بعضي از موارد، آن عضو با ورزش كردن حتي بهتر عمل مي‌كرد.

به طور كلي، تحقيق نشان داد كه ورزش روزانه محافظي كامل در برابر ضعف و پيري مغز و عضله‌ها محسوب مي‌شود.

علاوه بر اين، بعد از پنج ماه ورزش منظم و سخت، موتورخانه‌‌ي سلول‌ها موسوم به mitochondriaدر موش‌ها از حالت آسيب‌ديده به جوان و سالم تغيير ‌يافت. بنابراين، ورزش كردن نه تنها مي‌تواند مانع از مرگ زودرس شود، بلكه مي‌تواند هرگونه فرآيندي كه شما را پيرتر مي‌كند به تاخير بياندازد!

هر روز فعال‌تر باشيد تا ظاهر و احساسي جوان‌تر داشته باشيد.

مديتيشن

مديتيشن پانسمان زخم حفره اي براي مبارزه با پيري

۴ ايده براي مبارزه با پير شدن

  1. هنر رزمي tai chi

هنر رزمي چين باستان به قرن دوازدهم چيني بر مي‌گردد و براي آموزش دفاع و ترويج سرزندگي استفاده مي‌شد. حركات آرام و مطبوع آن تركيبي از نفس‌هاي عميق و مدتيشن است كه آن را به ورزشي ايمن و مناسب براي هر سني بدل مي‌كند.

مطالعات اخير نشان مي‌دهد كه tai chi سطح انرژي را افزايش داده، ايمني بدن را بالا برده ، فشار خون را پايين مي‌آورد لوهمن روشه و موجب بهبود عملكرد شناختي در فرد مي‌شود.

  1. رقص

اين تمريني سرزنده و پوياست كه عضلات شكم را قوي، تعادل را افزايش، به سفت شدن اندام‌ها و تقويت روحيه كمك مي‌كند. با موزيك مورد علاقه‌تان در خانه برقصيد يا به كلاسي برويد و چند حركت جديد ياد بگيريد.

  1. پياده‌روي در هواي آزاد

بدن ما براي حركت آفريده شده نه براي نشستن پشت ميز در تمام طول روز! فعاليت‌هاي بدني ملايم اما موثر براي قلب مفيد خواهد بود، به بهبود گوارش كمك مي‌كند و انرژي و سوخت و ساز بدن را افزايش مي‌دهد.

  1. يوگا

تمرينات تنفس يكي از اجزاي اصلي پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل تمرينات يوگا مي‌باشد، كه نه تنها نفس و بدن را هماهنگ مي‌كند، بلكه استرس را كاهش مي‌دهد و آرامش دروني را پرورش مي‌دهد.

يوگا همچنين تركيبي از موقعيت‌ها و حالات مختلف بدن است كه به افزايش توانايي، قدرت عضلات، انعطاف پذيري و تسكين درد‌هاي مزمن و آرتروز كمك مي‌كند. سبك‌هاي مختلف يوگا و بهترين نوع كه مناسب شماست را تجربه كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده