همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 انسولين ساز‌هاي طبيعي را بيشتر بشناسيد

بدن كمك كنيد.

به گزارش پانكراس بخش مهمي از دستگاه گوارش ما است. اين عضو نه تنها غذاي اسيدي دريافت شده از معده ما را خنثي مي‌كند، بلكه آنزيم‌هاي ترشح شده از آن به هضم كربوهيدرات ها، پروتئين‌ها و چربي‌ها كمك مي‌كنند. پانكراس مسئول تنظيم قند خون و عملكرد پزشكي كودكان بهتر دستگاه گوارش در بدن است. در ادامه اين متن با مواد غذايي كه به عملكرد بهتر اين عضو كمك مي‌كند آشنا شويد.

زردچوبه

زردچوبه اغلب به عنوان يك ماده ضد التهابي طبيعي شناخته مي‌شود كه به كاهش درد ناشي از احساس سوزش در پانكراس كمك مي‌كند. بعلاوه، باعث توليد انسولين در اين عضو شده و سطح قند خون را تنظيم مي‌كند و از ديابت هم جلوگيري مي‌كند.
سير

سير يك آنتي بيوتيك طبيعي است. اين ماده غذايي با ترميم بافت‌هاي اندام‌هاي مختلف داخلي از جمله پانكراس باعث افزايش ايمني شما خريد قطره فروزومال مي‌شوند.


اسفناج

اسفناج به دليل بالابودن مقادير بالاي ويتامين B و آهن، نياز‌هاي اساسي پانكراس را برآورده مي‌كند. آهن به جلوگيري از التهاب كمك مي‌كند و ويتامين B براي عملكرد پانكراس نياز است. اسفناج غني از يك ماده ضد سرطان به نام MGDG (مونوگالاكتوزيل دي گليسرول) است كه مي‌تواند احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده را كاهش دهد.


كلم بروكلي

كلم بروكلي و ساير سبزيجات مانند كلم و گل كلم براي سلامت پانكراس مفيدند و به دليل دارابودن مواد مغذي قيمت پماد زخم بستر قابل جذب و فلاونوئيد‌ها به تقويت مكانيسم سم زدايي بدن كمك مي‌كند.

انگور قرمز

انگور قرمز حاوي يك ماده فنوليك به نام رسوراترول است كه به عنوان يك آنتي اكسيدان قدرتمند در نظر گرفته مي‌شود و به كاهش التهاب لوزالمعده كمك مي‌كند و سلول‌هاي سرطاني آن را از بين مي‌برد.

سيب زميني شيرين

آيا شما به اين تئوري اعتقاد داريد كه اگر يك ماده غذايي شبيه يك عضو موجود در بدن ما به نظر برسد، به پرورش آن عضو خاص كمك مي‌كند؟ مانند گردو براي مغز، كرفس براي استخوان و گوجه درمان خانگي سوختگي با آب جوش فرنگي براي قلب، جالب است بدانيد كه شباهت زيادي بين سيب زميني شيرين و پانكراس وجود دارد و اين ماده غذايي خطر ابتلا به سرطان لوزالمعده را تا ۵۰ درصد كاهش مي‌دهد. همچنين با آزاد كردن قند به تدريج در جريان خون، سطح قند خون را تثبيت مي‌كند.

قاصدك

چاي قاصدك در سم زدايي از كبد و پانكراس موثر است و باعث ترميم بافت‌هاي آسيب ديده پانكراس و افزايش توليد صفرا مي‌شود. افرادي كه به التهاب پانكراس يا پانكراتيت حاد هستند فقط بايد حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد پماد مديكال هاني كالري را از چربي و فقط از منابع طبيعي دريافت كنند و از مصرف هر نوع مواد غذايي فرآوري شده و كربوهيدرات تصفيه شده خودداري كنند. نوشيدن مقدار زيادي آب براي جلوگيري از هرگونه بيماري مرتبط با پانكراس حائز اهميت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده