همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

ميوه تاماريلو چه خواصي دارد

تاماريلو ميوه اي است كه شبيه ميوه گل ساعتي بوده و با اين ميوه توصيف مي شود. برخي ادعا مي كنند كه اين ميوه به گوجه فرنگي شبيه است در حالي كه برخي ديگر معتقدند تاماريلو نسبت به گوجه فرنگي شيرين تر ، و داراي مزه تندي است.

اغلب از اين ميوه با عنوان گوجه فرنگي درختي ياد مي كنند. تاماريلو در خوشه هايي شبيه به گوجه فرنگي رشد مي كند، اما بيشتر مستطيلي يا تخم مرغ شكل است. بعضي از افراد شكل اين ميوه را به بادمجان تشبيه مي كنند، با اين حال ، برخلاف گوجه‌ فرنگي و يا بادمجان، پوست تاماريلو طعم تلخي دارد كه اغلب ناخوشايند است. بنابراين توصيه مي شود قبل از خوردن آن را پوست بگيريد.

تاماريلو يك افزودني شگفت انگيز براي چاشني ها، سالادها و ساندويچ ها به شمار مي رود. علاوه بر اين، از اين ميوه به عنوان راهي براي طعم دار كردن خوراكي هاي شيرين از جمله كلوچه، كيك و حتي بستني استفاده مي شود. اما همه چيز فقط به همين جا ختم نمي شود و اين ميوه مفيد مي تواند در سلامتي شما نيز نقشي موثر داشته باشد.

به نظر مي رسد كه اين ميوه منحصر به فرد براي كمك به قلب، پانسمان زخم حفره اي چشم ها، متابوليسم و… مفيد است.

۵ خاصيت تاماريلو براي بدن

  1. خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را كاهش مي دهد.
  2. فشار خون را تنظيم مي كند.
  3. به سلامت چشم كمك مي كند.
  4. ممكن است به طولاني شدن عمر نيز كمك كند.
  5. متابوليسم بدن را بهبود مي بخشد.

اجازه دهيد در ادامه خواص تاماريلو را بيشتر توضيح دهيم:

  1. تاماريلو به كاهش خطر بيماري هاي قلبي كمك مي كند.

همانطور كه تحقيقات آزمايشگاهي در مالزي نشان مي دهد، “تاماريلو” حاوي مقادير مناسب فيبر محلول، پروتئين، نشاسته، آنتوسيانين‌ها و كاروتنوئيدها است. آنتوسيانين‌ها و كاروتنوئيدها براي سلامت قلب بسيار مفيد هستند.

به عنوان مثال، كاروتنوئيد ها مي ‌توانند با كاهش فشار خون، كاهش سيتوكين هاي پيش التهابي (pro-inflammatory) و نشانگرهاي التهاب و بهبود حساسيت انسولين در عضلات، كبد، و بافت چربي به كاهش خطر بيماري‌هاي قلبي عروقي كمك كنند.

علاوه بر اين، مطالعات اپيدميولوژيك، رابطه مصرف مواد غذايي با آنتوسيانين ها و كاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي عروقي را نشان مي دهد. به عنوان مثال، تحقيقاتي كه در مجله تغذيه منتشر شده است نشان مي دهد كه مصرف غذاهاي سرشار از آنتوسيانين توانايي محافظت از قلب را در موش نشان مي دهد.

  1. تاماريلو جراحي پوست فشار خون را تنظيم مي كند.

گونه هاي مختلف گياه تاماريلو توسط محققاني در دانشگاه علوم كشاورزي سويد مورد مطالعه قرار گرفت.

محققان دپارتمان علوم غذايي دانشگاه دريافتند كه تاماريلو حاوي مقدار زيادي پتاسيم است و و در هر ۱۰۰ گرم تاماريلو حدود ۴۰۰ ميلي گرم پتاسيم موجود است.

از آنجا كه سازمان غذا و دارو توصيه مي‌ كند كه هر روز ۴،۷۰۰ ميلي ‌گرم پتاسيم از طريق ميوه‌ها و سبزيجات تازه مصرف كنيم، مصرف تاماريلو در اين رابطه بسيار سودمند است. از اين رو رژيمي كه با ميوه‌ ها و سبزيجات رنگارنگ پر شده باشد، ممكن است به كاهش فشار خون انقباضي در كساني كه با مشكلات فشار خون بالا سر و كار دارند، كمك كند.

  1. تاماريلو به سلامت چشم ها كمك مي كند.

از آنجا كه تاماريلو حاوي ويتامين A است، ممكن است در بينايي بيشتر چشم ها نقشي موثر داشته باشد. ويتامين A در جهت بينايي خوب، سيستم ايمني قوي و رشد سلولي مهم است. بتاكاروتن نوعي از ويتامين A است كه به طور خاص از گياهاني مانند تاماريلو به دست مي آيد.

بتا كاروتن يا ويتامين A يك آنتي اكسيدان است. مصرف اين آنتي اكسيدان مفيد، مي تواند به تقويت بدن و حفظ سلامتي كمك كند.

مقاله مرتبط: غذاهاي مفيد براي چشم
  1. تاماريلو پانسمان هيدروكلوئيد كامفيل ممكن است به شما كمك كند تا عمر طولاني داشته باشيد.

تاماريلو حاوي مقدار زيادي ويتامين C است و مصرف ويتامين C به عنوان راهي براي افزايش طول عمر مورد مطالعه قرار گرفته است. به طور خاص، مطالعه بر روي سندرم ورنر كه يك اختلال نسبتا غير معمول است كه منجر به ايجاد زودرس بيماري هاي مرتبط با سن مي شود، متمركز بود.

اين مطالعه نشان داد كه طول عمر در افراد مورد مطالعه ويتامين C افزايش يافته است. علاوه بر اين، ويتامين C نشان داده است كه طول عمر موش ها را افزايش مي دهد، و بررسي ۱۴ مطالعه بر روي ارگانيسم هاي مختلف، از جمله كرم ها، مگس ها و جوندگان، نشان مي دهد كه ويتامين C به مدت طول عمر تاثير مي گذارد، هرچند نتايج بسيار متفاوت است.

  1. تاماريلو متابوليسم بدن را افزايش مي دهد.

ويتامين B6 بخشي از گروه پيچيده ويتامين B است و در حالي كه صرفا به تنهايي انرژي زيادي را به عنوان بخشي از گروه B ارائه نمي دهد، كمك مي كند تا بدن، كالري را از طريق كربوهيدرات ها و پروتئين ها به انرژي مفيد تبديل كند.

تحقيقات منتشر شده در مجله چاقي، اثرات عصاره تاماريلو (Cyphomandra betacea) را در موش هاي چاق كه رژيم غذايي با چربي بالا را تغذيه كردند، مورد بررسي قرار دادند. حال مي خواهيم نتيجه اين مطالعه لوهمن روشه را بدانيم.

در كل، موش‌هاي چاق با القاي ويتامين سي درمان شدند. عصاره betacea پتانسيل خود را در حفظ وزن و اثر كاهش چربي بالا نشان داد و افزايش فعاليت آنتي‌اكسيدان sod، GPx و TAS و اثرات ضد التهابي را به دنبال داشت. بنابراين، مصرف C. betacea در رژيم روزانه يك اقدام يك مرحله اي براي پيشگيري از چاقي و مديريت وزن است.

ارزش غذايي تاماريلو در هر ۱۰۰ گرم

  • ۳۰ كالري
  • ۲۵ گرم كربوهيدرات
  • ۰۳ گرم پروتئين
  • ۰۳ گرم چربي
  • ۱ گرم فيبر
  • ۱،۶۳۷ واحد بين المللي ويتامين A (بيش از ۱۰۰ درصد DV)
  • ۵ ميلي گرم ويتامين C (50 درصد DV)
  • ۰۹ ميلي گرم ويتامين E (14 درصد DV)
  • ۸ ميلي گرم آهن (۸ درصد DV)
  • ۳۲۱ ميلي گرم پتاسيم (۷ درصد DV)
  • ۱۰ ميلي گرم كلسيم (۱ درصد DV)

علاوه بر موارد فوق، تاماريلو حاوي فولات، نياسين، تيامين، مس، منيزيم، منگنز، فسفر، سلنيوم و روي است.

هشدارها

مورد گزارش شده زيادي در مورد حساسيت تاماريلو وجود ندارد، اما يك مطالعه براي تعيين اينكه آيا حساسيت غذايي وجود دارد يا خير، انجام شده است. يك شركت كننده پس از ۱۲-۲۴ ساعت بعد از مصرف تاماريلو كهيرهايي را روي پوست خود مشاهده كرد. مانند همه مواد غذايي، اگر شما فكر مي كنيد كه شما ممكن است به آن حساسيت داشته باشيد، بلافاصله پس از ديدن نشانه ها به پزشك مراجعه كنيد.

سخن سوپرازورب پي نهايي:

تاماريلو (Tamarillo) علاوه بر مزاياي متعدد از جمله كاهش خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي، كمك به بينايي بهتر شما، كمك به عملكرد مناسب متابوليسم و منافع ويتامين C در طول عمر مي تواند يك چاشني خوشمزه غذا باشد. سعي كنيد تاماريلو را به عنوان عطر و طعم دهنده جديد براي وعده هاي غذايي مورد علاقه خود استفاده كنيد.



منبع

تظرات ارسال شده