همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 اينگونه در فصل زمستان ريشه تبخال را بخشكانيد

عفونت بر روي لب، دهان و صورت ايجاد مي‌شود. اين نوع تبخال با مصرف غذا يا نوشيدني آلوده شده از ظرف غذا مثل بشقاب و يا ليوان منتقل مي‌شود.

به گزارش : بسياري از مردم با ظاهر شدن تبخال بر روي لب‌هايشان به خصوص سيكاكر در فصل زمستان مشكل دارند. تبخال توسط يك ويروس خاص ايجاد مي‌شود كه براي آن هيچ داروي قابل اعتمادي وجود ندارد، اما مي‌توانيد با بعضي راهكارهاي ساده از جمله كنترل رژيم غذايي سالم و شيوه زندگي مناسب از بروز آن جلوگيري كنيد.

تبديل ويروس به يك زگيل ناخوشايند
ويروس "هرپس سيمپلكس نوع يك" علت اصلي تبخال است كه با عفونت بر روي لب، دهان و صورت ايجاد مي‌شود. اين نوع تبخال با مصرف غذا يا نوشيدني آلوده شده از ظرف غذا مثل بشقاب پانسمان لوهمن روشه و يا ليوان منتقل مي‌شود.

همچنين در صورت بوسيدن و يا عطسه كسي كه قبلاً به اين ويروس آلوده شده، ويروس به انسان منتقل مي‌شود. البته اين بدين معنا نيست كه اين ويروس روي پوستتان به صورت آني ظاهر مي‌شود.

تنها 20 تا 40 درصد از افراد در معرض آلودگي، شاهد ايجاد تبخال در صورت يا لب خود هستند و كساني كه تجربه چنين اتفاقي را دارند، معمولاً آن‌هايي هستند كه از كاهش ايمني بدن، استرس عاطفي شديد و يا عدم تعادل هورموني رنج اسميت اند نفيو مي‌برند.

درمان‌هاي طبيعي و طب سنتي
در اينجا برخي از درمان‌هاي طبيعي كه به شما كمك خواهد كرد زخم را ضدعفوني كرده و از گسترش آن جلوگيري كنيد، پيشنهاد شده است.

يك حبه سير را نصف كرده و روي محل ماساژ دهيد. سير را براي يك دقيقه روي محل عفونت نگه داريد و اين كار را چندين بار در روز تكرار كنيد.

با اين‌وجود، سيستم ايمني قوي در بدن تنها راه‌حلي است كه به دفع عفونت و جلوگيري از زخم شدن كمك پيچش بيضه مي‌كند.

توصيه‌هاي مفيد براي افزايش سيستم ايمني بدن در مقابل اين ويروس
1. گرفتن آب از ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه كه حاوي مقدار زيادي ويتامين، مواد معدني و آنتي‌اكسيدان‌ها است و نوشيدن آن به صورت روزانه و از سوي ديگر، مصرف شكر تصفيه شده، الكل و مقادير زيادي نمك را كاملا قطع يا كم كنيد.

2. اطمينان حاصل كنيد كه در طول زمستان ورزش مي‌كنيد، حتي اگر هوا سرد است. فقط با انجام پياده‌روي به مدت نيم ساعت در روز مي‌توانيد اسپري اوپسايت بدن خود را بسيار قوي‌تر كنيد. خواب كافي به منظور به روز كردن و ايجاد تناسب بين بدن و ذهن نيز بسيار اهميت دارد.

3. از استرس بپرهيزيد و وقت خود را صرف انجام فعاليت‌هاي آرامش‌بخش مورد علاقه خود مانند مديتيشن و يا مطالعه كنيد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده