همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
۷ علامت كه خبر از ابتلا به سرطان ريه مي دهد

كند، بلع او همراه با درد و با سختي خواهد بود. اين مورد دشواري بلع ناميده مي شود و مي تواند تاثيري اساسي بر كيفيت زندگي شخص بگذارد. مطالعه اي كه روي ۳۹۱ نفر از مبتلايان به سرطان ريه انجام شده نشان داده است آنهايي كه درد بيشتري را به هنگام بلع داشته اند، احتمال مرگ ناشي از بيماري بيش تراز ديگران بوده است.

به گزارش : مي گويند تشخيص زودهنگام بيماري نيمي از راه درمان را درمان سوختگي با آب جوش براي پزشكان و بيمار نشان مي دهد. بنابراين بايد نشانه هاي اوليه بيماري ها را شناخت و به درمان خود كمك كرد. دراين نوشتار ۷ نشانه ابتلا به سرطان ريه را بررسي مي كنيم. بدون ترديد وجود اين نشانه ها به طور قطع ابتلا به بيماري را اثبات نمي كند و فقط به ما هشدار مي دهد مراقب سلامتي خود باشيم.

خس خس سينه

يك صداي سوت مانند كه هنگام دم و بازدم در نفس كشيدن شخص وجود دارد. اين مورد مي تواند دليلي بر وجود مشكلات ريوي از جمله سرطان ريه باشد كه در افراد مبتلا به سرطان ريه، خس خس سينه به دليل وجود فشار تومور موجود پزشكي كودكان در ريه است.

دشواري در بلع

اگر سرطان ريه به لوله مري بيمار هجوم بياورد و آن را نيز درگير كند، بلع او همراه با درد و با سختي خواهد بود. اين مورد دشواري بلع ناميده مي شود و مي تواند تاثيري اساسي بر كيفيت زندگي شخص بگذارد. مطالعه اي كه روي ۳۹۱ نفر از مبتلايان به سرطان ريه انجام شده نشان داده است آنهايي كه درد بيشتري را به هنگام بلع داشته اند، احتمال مرگ ناشي از بيماري بيشتراز ديگران بوده است.

درد در ناحيه شانه ها و قسمت بالاي بازو

وقتي سرطان ريه به سلولهاي عصبي هجوم مي آورد، باعث ايجاد شرايطي خواهد شد كه سندروم پانكوست ناميده قطره فروزومال مي شود. اين سندروم نوعي از درد شانه است كه از ناحيه شانه ها شروع شده و تا بالاي بازوان بيمار گسترش مي يابد.

صداي گرفته و دورگه همراه با خس خس

از نشانه هاي سندروم پانكوست در سرطان ريه اين است كه روي سلسله اعصاب تارهاي صوتي تاثيرهم مي گذارد و در عملكرد آنها اختلال ايجاد مي كند يا آنها را فلج مي كند. اين مسئله باعث مي شود كه مبتلايان هنگام صحبت كردن، صداي دو رگه و همراه با خس خسي داشته باشندو

درد قفسه سينه

درحدود ۲۵ درصد از افراد مبتلا به سرطان ريه درد قفسه سينه وجود دارد. اين بيماران اغلب درد قفسه سينه اشان را قيمت پماد زخم بستر دردي خفيف اما مستمر توصيف مي كنند. اين درد مي تواند نواحي ديگري در اطراف ريه ها را نيز در بر بگيرد..

سرفه كردن

اگر سيگاري هستيد و به يكباره دچار سرفه شده ايد، يا قبلا سيگاري بوده ايد و ترك كرده ايد ولي ناگهان گرفتار سرفه هاي مكرر شده ايد، اين ربطي به سرما خوردگي يا ديگرعفونتهاي تنفسي ندارد و بايد حتما به پزشك‌ خود مراجعه كنيد، چرا كه اين وضعيت مي تواند نشانه اي از سرطان ريه باشد. همچنين سرفه هايي كه قطع نمي شوند و پس از شروع مدام شديدترو بدتر مي شوند، ممكن است نشانه اي از بيماري باشند و بايد تحت درمان و پيگيري قرار گيرند.

استفراغ چسب بخيه خون يا اخلاط و ترشحات خوني

سرفه هاي همراه با دفع خون را در اصطلاح پزشكي هموپتيسيز مي نامند كه يكي از متداول ترين نشانه هاي سرطان ريه است. كارشناسانه تر اينكه اگر سرفه هاي شما همراه با دفع خون است، حتي به ميزان خيلي كم، در اولين فرصت بايد به پزشك مراجعه كنيد.

منبع: سلامت نيوز



منبع

تظرات ارسال شده