همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
علائم ابتلا به اوتيسم از ديد يك روانشناس

مثل تاب خوردن مداوم مي‌تواند از علائم اوتيسم باشد.

به گزارش ، سارا محمدنژاد روانشناس كودك اظهار كرد: علائم و نشانه‌هاي اوتيسم بيشتر قبل از سن ۳ سالگي خود را نشان مي‌دهد؛ اوايل گاز عسل والدين كودك مبتلا به اوتيسم متوجه مي‌شوند كه كودكشان نمي‌تواند صحبت كند و مانند ساير كودكان هم سن خود رفتار كند اما ممكن است كودك مبتلا به اوتيسم مانند ساير كودكان و در سن آنها شروع به صحبت كند و در ادامه مهارت‌هاي كلامي خود را از دست دهد.

وي درباره علائم اوتيسم بيان كرد: اوتيسم را مي‌توان از علائم مختلف تشخيص داد؛ اين علائم شامل تاخير در يادگيري صحبت كردن ياصحبت نكردن است، در برخي مواقع كودك ممكن است ناشنوا سيكاكر به نظر برسد حتي اگر آزمايش شنوايي سنجي را طي كند و نتايج طبيعي باشد.

اوتيسم چه علائمي دارد؟
اين روانشناس كودك با اشاره به اينكه ابتلا به اوتيسم را مي‌توان با رفتارهاي مختلف كودك تشخيص داد، گفت: انواع رفتارها، علايق و بازي‌هاي تكراري مثل تاب خوردن مداوم، علاقه غيرطبيعي به بعضي از اشياء و ناراحت شدن در صورت تغيير برنامه روتين زندگي، ناتواني در گفتن اسم، برقراري ارتباط چشمي، اجتناب از نوازش شدن و بغل شدن و يا كمك نخواستن، پيچش بيضه ناتواني در شروع مكالمه و صحبت با ديگران و يا عدم توانايي در حفظ مكالمات از علائم اوتيسم است.

از ديگر علائم اوتيسم مي‌توان به حساس بودن به نور، صدا و يا لمس شدن و در عين حال بي توجهي به درد، عادات غذايي عجيب، همچون خوردن تعداد كمي از انواع غذا و يا خوردن مواد غيرخوراكي همچون گچ يا خاك، خودزني مثلا كوبيدن سر به زمين يا ديوار اشاره كرد.

اوتيسم درمان‌پذير است؟
وي با اشاره به اينكه هيچ دارويي براي درمان اختلال اسپري اوپسايت طيف اوتيسم وجود ندارد، گفت: برخي از داروها براي درمان اين بيماري تجويز مي‌شود اما دارو‌ها فقط نشانه‌هاي جانبي اين اختلال را كاهش مي‌دهند و نمي‌توان آن را به طور كامل درمان كرد؛ مي­‌توان گفت هرگونه اقدامي كه منجر به بهبودي و يا حتي پيشگيري از وخامت علائم و نشانه‌هاي كودك شود، به‌نوعي درمان به‌ حساب مي‌آيد.

اين روانشناس كودك يادآوري كرد: كودكان قبل از سه سالگي بايد همه جانبه مورد ارزيابي قرار گيرند و بعد پانسمان لوهمن روشه از تشخيص، گروه كاردرماني كار خود را براي درمان آغاز مي‌كند؛ اين كودكان نيازمند آموزش‌هاي لازم در زمينه­‌هاي رفتاردرماني، گفتاردرماني، كاردرماني، آموزش مهارت­‌هاي اجتماعي و آموزش و مشاوره با والدين و غيره هستند.




مرجع : باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده