همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
خواص شگفت انگيز نهفته در نخودسبز را از دست ندهيد

مس، ويتامين C، فسفر، و فولات است.

به گزارش به نقل از مهر، نخود سبز داراي فوايد متعددي است كه بهتر است در رژيم غذايي گنجانده شود.

تقويت سيستم ايمني بدن
نخود هيدروژل سبز مملو از آنتي اكسيدان هاي است كه مي‌تواند به پيشگيري از واكنش‌هاي بدن كه ممكن است منجر به بيماري شود كمك كند. همچنين نخود سبز حاوي آهن، كلسيم، روي، مس و منگنز است كه مي‌تواند به بهبود سيستم ايمني كمك كند.

بهبود روند هضم
ميزان بالا فيبر موجود در نخود سبز مي‌تواند به روند تسهيل هضم غذا كمك كند. فيبر با افزايش حجم مدفوع، به تسهيل حركت روده كمك مي‌كند. از اينرو محققان توصيه پماد سوختگي مي‌كنند نخود سبز را به سالاد و غذايتان بگنجانيد چراكه مي‌تواند با يبوست مقابله كند.

بهبود سلامت قلب
نخود سبز به خاطر داشتن ميزان بالا فيبر نامحلول مي‌تواند به از بين بردن ريسك بيماري قلبي و سكته كمك كند.

كاهش وزن
نخود سبز حاوي ميزان كم چربي و كالري است. ميزان بالا فيبر موجود در آن، نقش مهمي در كمك به كاهش وزن دارد. نخود با كمك به ايجاد حس سيري موجب دوري شما از كرم رژودرم براي جاي سوختگي زياده روي در خوردن مي‌شود.

بهبود سلامت چشم
نخود سبز حاوي مقدار زياد رنگدانه كاروتنوئيد موسوم به "لوتئين" است. لوتئين به كاهش ريسك دژنراسيون ماكولا يا از بين رفتن بينايي در سن پيري كمك مي‌كند. از اينرو با مصرف منظم نخود سبز مي‌توانيد قوه بينايي تان را سالم حفظ كنيد.

مقابله با التهاب
نخود سبز سرشار از مواد مغذي شامل ويتامين پانسمان زخم B6، ويتامين C و فولات (اسيد فوليك) براي حفظ سلامت پوست است. اين مواد مغذي به كاهش التهاب و آسيب ناشي از راديكال‌هاي آزاد كمك كرده و با حفظ ذخاير طبيعي كلاژن و پروتئين‌هاي الاستين پوست، موجب سفتي آن شده و از افتادگي پوست جلوگيري مي‌كند. بعلاوه به دليل وجود اسيدهاي فنوليك و فلاوانول ها داراي خاصيت ضداكسايشي و ضدالتهابي است.

بهبود سلامت استخوان‌ها
نخود سبز سرشار از ويتامين K است كه مي‌تواند به حفظ كلسيم لوزالمعده درون استخوان‌ها كمك كند. از اينرو موجب افزايش تراكم مواد معدني استخوان‌ها مي‌شود.

تنظيم ميزان كلسترول
نخود سبز مملو از نياسين بوده كه مي‌تواند به كاهش توليد تري گليسيريدها كمك كند. همچنين موجب افزايش كلسترول خوب HDL و كاهش كلسترول بد LDL مي‌شود.



منبع

تظرات ارسال شده