همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
نقش ميكروب‌ هاي روده در تنظيم توده عضلاني

ميكروب‌ هاي روده در تنظيم عملكرد و حجم توده عضلاني نقش دارند.

به گزارش : به مرور زمان و با افزايش سن، حجم و قدرت عضلات كاهش مي‌يابد. پماد هارتمن استحكام عضلات يكي از مهمترين نشانه‌هاي بدن سالم است. با تضعيف عضلات، اندام هاي داخلي بدن و به ويژه استخوان‌ها آسيب پذير مي‌شوند. معمولا توده عضلاني پس از ۵۰ سالگي، حدود ۱.۵ درصد در سال كاهش مي‌يابد، اين ميزان پس از ۶۰ سالگي به ۳ درصد در سال مي‌رسد.

محققان دانشگاه نانيانگ در سنگاپور تحقيقات گسترده‌اي را در خريد پانسمان زمينه كاهش توده عضلاني مرتبط با سن آغاز كردند. اين مطالعات با بررسي مدل‌هاي حيواني نشان مي ‌دهد ميكروبيوم روده نقش بسيار مهمي در تنظيم توده عضلاني و عملكرد آن دارند. اين مطالعه نشان مي‌دهد جوندگان بدون باكتري روده، عضلات ضعيف ‌تري دارند.

اين مطالعه اطلاعات ارزشمندي را نه تنها در مورد عملكرد و رشد عضلات، بلكه اكتيكوت در مورد نحوه تعامل آن با سلول‌هاي عصبي كنترل‌كننده عضلات در اختيار قرار مي‌دهد.

به اين منظور دو گروه از موش‌هاي آزمايشگاهي مورد بررسي قرار گرفتند. گروه اول فاقد باكتري روده و گروه دوم نرمال بودند. نتايج نشان مي‌دهد موش‌هاي فاقد باكتري روده ماهيچه‌هاي ضعيف‌تري داشتند و به طور كلي انرژي هارتمن كمتري توليد مي‌كردند. در ادامه محققان باكتري‌هاي روده موش‌هاي عادي را به موش‌هاي فاقد باكتري پيوند زدند و مشاهده كردند عملكرد و رشد عضلات موش‌ها پس از پيوند به ميزان قابل ملاحظه‌اي بهبود يافت.

ميكروب‌ هاي روده در بسياري از بيماري‌ ها از جمله ديابت، بيماري‌ هاي كبد، سرطان و بيماري‌ هاي مغزي نقش دارند و اين مطالعه قيمت پانسمان هارتمن مي‌تواند منجر به توسعه راهكاري براي درمان كاهش توده عضلاني مرتبط با سن باشد.

از دست دادن توده عضلات علاوه بر كاهش توانايي و قدرت انجام فعاليت‌هاي روزانه، احتمال شكستگي استخوان‌ها را نيز پس از زمين خوردن افزايش مي‌دهد.

منبع: ايرنا



منبع

تظرات ارسال شده