همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
برداشتن آپانديس ريسك ابتلا به پاركينسون,اخبار پزشكي,خبرهاي پزشكي,تازه هاي پزشكي
طبق قيمت پماد زخم بستر نتايج يك تحقيق جديد، برداشتن آپانديس موجب كاهش ريسك بيماري پاركينسون مي شود.

به گزارش مهر، محققان موسسه تحقيقاتي وان آندل ميشيگان در اين مطالعه به بررسي نحوه تاثير جراحي آپانديس قطره فروزومال بر ريسك ابتلا به پاركيسنون در بين ۱.۶ ميليون سوئدي پرداختند.

 

محققان در اين مطالعه نتوانستند علت و معلول را اثبات كنند، اما دريافتند عمل جراحي آپانديس ريسك پاركينسون را تا حدود ۲۰ درصد كاهش مي دهد.

 

«ويويان لابري»، سرپرست پزشكي كودكان تيم تحقيق، در اين باره مي گويد: «اكثر افراد آپانديس را عضوي بيفايده مي دانند. اين عضو به روده بزرگ چسبيده و با يك عمل جراحي ساده برداشته مي شود.»

 

وي در ادامه مي افزايد: «يافته هاي جديد نشان مي دهد آپانديس ممكن است بافتي باشد كه بيماري پاركينسون چسب بخيه از آنجا آغاز مي شود.»

به گفته لابري، «پاتولوژي مشخص بيماري پاركينسون در مغز "اجسام لويي" است كه به شكل يك توده پروتئيني موسوم به " آلفا سينوكلين" است.»

 

وي عنوان مي كند: «توده هاي اين پروتئين در روده يافت مي شود و گاهي اوقات سالها قبل از بروز علائم پاركينسون، درمان سوختگي با آب جوش در همه ما وجود دارد.»

 

«ما معتقديم در مواقع نادر، اين توده هاي پروتئيني از آپانديس خارج شده و وارد مغز مي شوند كه مي تواند منجر به بيماري پاركينسون مي شود.»

 

پاركينسون به سيستم عصبي حمله كرده و منجر به از بين رفتن پيشرونده عملكرد حركتي و همچنين بسياري از عملكردهاي غيرحركتي مي شود.

 

 



منبع

تظرات ارسال شده