همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 خوراكي هايي كه اگر آنها را ناشتا بخوريد، مثل سيانور هستند

به اندازه سلامت آنها مهم است، خوردن برخي مواد غذايي حتي سالم در وعده صبحانه تاثير مخربي به اندازه سيانور دارد.

به گزارش يك فنجان قهوه يا چاي و آب پرتقال تازه، اين چيزي است كه اكثر مردم هنگام فكر كردن به يك صبحانه عالي به آن مي رسند. اما بايد توجه داشته باشيم، خوراكي‌هايي كه هنگام صبح با معده خالي مصرف مي‌كنيم، نقش مهمي در سلامت دستگاه گوارش ما ايفا مي‌كنند.

همه ما تقريبا مواد غذايي مضر براي سلامتي را مي‌شناسيم، اما زمان درست مصرف خوراكي‌ها هم بسيار مهم است. خوردن برخي مواد غذايي حتي سالم در وعده صبحانه تاثير مخربي به اندازه سيانور دارد.
چاي و قهوه

نوشيدن قهوه و چاي با معده خالي باعث افزايش اسيديته معده مي‌شود كه به نوبه خود باعث سوزش چشم درد سر دل و سوء هاضمه در طول روز مي‌شود. نوشيدن چاي با معده خالي مي‌تواند صفرا و اسيد موجود در معده را كاهش دهد كه هضم كلي غذا و روند تنظيم كلسترول را مختل مي كند.
شيريني‌ها و غذاهاي فرآوري شده

همه ما مي‌دانيم كه مقدار زياد قند براي سلامتي مضر است. اما آيا مي‌دانيد قند اضافه شده به بيشتر غذا‌هاي فرآوري شده - از جمله شربت ذرت با فروكتوز بالا و ساير شيرين كننده ها- مانند نوشيدن زياد الكل بر روي كبد تأثير دارد؟ قندي كه به طور طبيعي در ميوه‌ها يافت مي‌شود با فيبر آن قابل جبران است، اما مقادير فراواني فروكتوز به ويژه در معده خالي منجر به آسيب به كبد شود. از طرفي غذا‌هاي حاوي مخمر باعث تخريب پوشش معده مي‌شوند و ممكن است باعث نفخ شوند.
گوجه فرنگي

گوجه فرنگي اگرچه مملو از مواد مغذي و مقادير زيادي ويتامين C است، اما همچنين حاوي مقادير زيادي اسيد تاننيك است كه باعث افزايش اسيديته در معده مي‌شود و مي‌تواند منجر به زخم معده شود. گوجه فرنگي‌ را براي سالاد شام مصرف كنيد.
ماست

هر چند نمايندگي b braun برخي كارشناسان ماست به همراه ميوه را صبحانه‌اي سالم مي دانند كه به كاهش وزن كمك مي‌كند، اما انواع ماست‌هاي آماده كه برچسب بدون چربي خورده‌اند، اغلب پُر از قندند تا نبود چربي را جبران كنند. علاوه بر اين، دليل اصلي خودداري از خوردن ماست با معده خالي اين است كه فوايد باكتري‌هاي اسيد لاكتيك موجود در ماست به دليل اسيديته زياد محيط معده در صبح بي اثر مي شود؛ بنابراين با مصرف ماست در صبح مزاياي بسيار كمي از ماست براي سلامتي را به دست مي‌آوريد.
موز

موز يكي از معروف‌ترين غذا‌هاي رژيمي است. اين ميوه برخي از بيماري هاي دستگاه گوارش را تسكين مي‌بخشد، در رفع يبوست كمك مي‌كند و از نظر برخي كارشناسان بهداشت يك غذاي فوق العاده محسوب مي‌شود. با اين حال، موز حاوي مقادير زيادي منيزيم و پتاسيم است كه در صورت خوردن آن با معده كاملاً خالي، مي‌تواند منجر به عدم تعادل منيزيم و پتاسيم خون شود. موز يك نمونه اصلي از خوردن غذاي مناسب در زمان اشتباه است.


اما در كنار موادغذايي مضري كه از آنها نام برديم، ژل پرونتوسان خوردن برخي از موادغذايي نه تنها با معده خالي مضر نيست بلكه بهترين زمان براي مصرف اين خوراكي ها درست زماني است كه ناشتا باشيد. اين خوراكي ها، فرآيند هضم را بهبود مي‌بخشد و انتخابي عالي براي صبحانه هستند.
ميوه تازه

ميوه يك گروه غذايي فوق العاده سالم و مملو از ويتامين‌ها، مواد مغذي، فيبر و آب است. تركيب مناسب ميوه در رژيم غذايي شما، به روش صحيح، به دستگاه گوارش شما اجازه مي‌دهد از طريق دريافت ويتامين و بهبود هضم، از مزاياي بيشتري بهره‌مند شود. شروع روز با ميوه به شما كمك مي‌كند تا سيستم بدني خود را سم زدايي كنيد. ميوه ها انرژي بدني زيادي را براي شما فراهم مي‌كنند، مي‌توانند به كاهش وزن كمك كنند و انرژي مورد نياز و تمركز را براي ساير فعاليت‌هاي زندگي فراهم كنند.

قند‌هاي ساده موجود در ميوه به زمان نياز دارند تا كاملاً جذب بدن شوند. هنگامي كه ميوه‌ها به تنهايي خورده مي‌شوند و معده شما خالي است، مي‌توان همه مواد مغذي، فيبر و قند‌هاي ساده موجود در آن را آسان‌تر فرآوري بي براوون كرد.
جو دو سر، گندم سياه و فرني ذرت

خوردن جو دو سر در صبح يا روي معده خالي چندين مزيت دارد. ابتدا اين كه پوشش روي معده را ضخيم مي‌كند كه از تحريك آن به طور طبيعي توسط اسيد هيدروكلريك (HCL) موجود در شيره جلوگيري مي‌كند. همچنين جو دوسر حاوي فيبر محلول است كه به هضم غذا كمك مي‌كند و كلسترول را كاهش مي‌دهد.

گندم سياه و فرني ذرت هم با كاهش فشار خون و كلسترول خون هضم غذا را تحريك مي‌كنند. آن‌ها سموم و فلزات سنگين را از روده خارج كرده و براي مدت زمان طولاني احساس سيري ايجاد مي‌كنند.
عسل

عسل به بيدار كردن سيستم ايمني و هضم بدن كمك مي‌كند. تحقيقات نشان داده است كه عسل به درمان "سندرم روده تنبل" و مشكلات معده كمك مي‌كند. همچنين با پاك كردن بدن از ويروس‌ها و باكتري‌هاي مضر به عنوان يك داروي ضد ويروس و يك آنتي بيوتيك طبيعي عمل مي‌كند.
تخم مرغ

تخم مرغ براي شما بسيار خوب است و هر زمان كه مصرف شود، فوايد بيشماري براي سلامتي به همراه دارد. چيزي كه باعث مي‌شود اين ماده غذايي مناسب براي ژل زخم پرونتوسان مصرف با معده خالي باشد، اين واقعيت است كه تخم مرغ باعث احساس سيري طولاني‌ مدت در فرد مي شود. مطالعات نشان داده است كه با خوردن تخم مرغ در صبح، كل كالري مصرفي روزانه كاهش مي‌يابد و اين ماده غذايي به كاهش چربي كمك مي‌كند.



منبع: باشگاه خبرنگاران



منبع

تظرات ارسال شده