همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

بسياري از افراد مخصوصا كساني كه پوست و موي چربي دارند، مجبورند هر روز موهاي خود را بشويند تا چرب و كثيف به نظر نرسند. شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد، چرب شدن بيش از اندازه موها گاهي اوقات به عادت هاي نادرست خودمان مربوط مي شود . يعني ممكن است كارهاي عادي و روزمره اي كه انجام مي دهيم، ميزان چرب شدن و از دست دادن حالت موهايمان را تا جايي افزايش بدهند كه نياز به شستن آنها پيدا كنيم. مجله راستينه ، شما را با ۸ عادت نادرستي كه باعث چرب شدن بيش از اندازه موها مي شوند، آشنا خواهد كرد.

۸ عادت نادرست و دليل چرب شدن بيش از اندازه موها :

عادت نادرست اول و چرب شدن بيش از اندازه موها در بازي كردن مداوم با موهاست . بعضي افراد عادت دارند هنگام صحبت كردن يا كار كردن، مدام با موهاي خودشان بازي كنند يا انگشتان خود را بين موها و پوست كف سر به حركت دربياورند. اين عادت نادرست باعث انتقال چربي از كف سر و ريشه موها به سمت ساقه موها مي شود و در نهايت منجر به چرب شدن و كثيف به نظر رسيدن موهاي شما خواهد شد.
راه حل عادت نادرست اول : براي ترك اين عادت مي توانيد هنگام صحبت كردن با كار كردن، دست آزاد خود را با يك مداد يا خودكار مشغول نگه داريد.

عادت نادرست دوم و چرب شدن بيش از اندازه موها در شستن بيش از حد پانسمان كربن فعال موهاست . برخي افراد گمان مي كنند بهترين راه براي رهايي از چربي موها، شستن مداوم آنهاست. اين در حالي است كه شامپو كردن مكرر موها، مخصوصا با شامپوهاي مخصوص موهاي چرب، باعث خشك شدن پوست كف سر مي شود. به همين دليل هم بدن به طور ناخودآگاه براي مبارزه با اين خشكي، چربي بيشتري در آن قسمت از بدن توليد مي كند تا كمبود چربي به وجود آمده در پوست كف سر را جبران كند. از اين رو، افرادي كه بيش از اندازه موهاي خودشان را با آب گرم و شامپوي مخصوص موهاي چرب مي شويند روزي يك بار)، بيشتر با چرب شدن موها مواجه خواهند شد.
راه حل عادت نادرست دوم : موهاي خود را حداكثر ۲ يا ۳ بار در هفته شامپو كرده و براي آب كشي موها، آب ولرم را جايگزين آب گرم يا آب داغ كنيد.

عادت نادرست سوم و چرب شدن بيش از اندازه موها در استفاده بيش از اندازه از نرم كننده هاست . يكي ديگر از عادت هاي نادرستي كه باعث چرب شدن بيش از حد موها مي شود، استفاده بيش از اندازه يا نادرست از نرم كننده هاست. افرادي كه نرم كننده را به كف سر خود مي زنند يا از نرم كننده هاي قوي همزمان با شامپوهاي حاوي نرم كننده استفاده مي كنند، زودتر از ديگران حالت موهاي خود را بعد از استحمام از دست مي دهند و موهايشان هم با سرعت بيشتري نسبت به ساير افراد چرب پانسمان كلاژن مي شود.
راه حل عادت نادرست سوم : اگر از شامپوهاي حاوي نرم كننده استفاده مي كنيد (شامپوهاي دو در يك يا سه در يك)، بهتر است به صورت جداگانه از نرم كننده استفاده نكنيد. نرم كننده را فقط به نوك موهاي خود بزنيد و از تماس آن با پوست كف سر جلوگيري كنيد.

 شانه كردن بيش از حد موها

عادت نادرست چهارم و چرب شدن بيش از اندازه موها در شانه كردن بيش از حد موهاست . شانه كردن بيش از اندازه موها مي تواند باعث تحريك توليد چربي در پوست كف سر شود. شايد در نگاه اول، موهاي شما با اين كار براق و زيبا به نظر برسند، اما در صورت تكرار موها حالت خود را از دست مي دهند و چرب و نامرتب مي شوند. ضمن اينكه شانه كردن بيش از حد موها در طول روز باعث انتقال چربي كف سر به ساقه موها نيز خواهد شد.
راه حل عادت نادرست چهارم : اگر موهاي شما در طول روز نياز به شانه كردن دارند، بهتر است شانه را از ميانه موها به سمت انتها بكشيد و از شانه زدن موها، از كف سر به پايين، خودداري كنيد.
با اين كار هم موهاي اعصاب مرتب و زيبايي خواهيد داشت و هم زمينه چرب شدن موها را فراهم نخواهيد كرد.

عادت نادرست پنجم و چرب شدن بيش از اندازه موها در تميز نكردن شانه است . خيلي از افراد گمان مي كنند برس يا شانه آنها نيازي به شستن و تميز كردن ندارد . اين درحالي است كه همين شانه هاي آلوده مي توانند زمينه چرب شدن موها را فراهم كنند. از اين رو، افرادي كه عادت به شستن مرتب برس خود ندارند، به احتمال زياد داراي موهاي چرب تري هستند.
راه حل عادت نادرست پنجم : سعي كنيد حداقل هر ۳ تا ۴ هفته يكبار، شانه يا برس خود را با آب ولرم و شامپو بشوييد.

عادت نادرست ششم و چرب شدن بيش از اندازه موها در استفاده از برس حاوي مو است . برخي افراد عادت ندارند بعد از شانه زدن، موهاي جداشده را از برس يا شانه خود خارج كنند. بعضي افراد هم به خارج كردن تمام موها از برس اهميت نمي دهند و ممكن است باقي ماندن چند تار مو را در بر خود ناديده بگيرند. اين درحالي است كه همين موهاي باقي مانده در برس، مخصوصا اگر چرب يا حاوي مواد حالت دهنده مو باشند، مي توانند در شانه زدن هاي بعدي باعث چرب شدن موي تميز شما شوند.
راه حل عادت نادرست ششم : بعد از هر بار شانه زدن موها، تمام موهاي باقي مانده در برس را خارج كنيد و اگر احساس كرديد برس يا شانه شما به دليل نمايندگي شركت لوهمن روشه استفاده از حالت دهنده هاي مو چرب يا چسبناك شده بلافاصله آن را بشوييد.

حالت دهنده

عادت نادرست هفتم و چرب شدن بيش از اندازه موها در استفاده از حالت دهنده هاي نامناسب است . انواع حالت دهنده هاي مو، ماسك هاي مو و سرم هاي مو، جزو محصولات زيبايي بسيار پرطرفداري هستند كه مي توانند به خودي خود باعث چرب شدن نامطلوب موها شوند. اگر شما ندانيد بر اساس جنس موي خود از چه نوع حالت دهنده اي استفاده كنيد، قطعا ۳-۲ ساعت پس از استحمام با موهاي چرب و بي حالت مواجه خواهيد شد.
راه حل عادت نادرست هفتم : براي پيشگيري از بروز چنين مشكلي بهتر است افراد داراي موهاي چرب از حالت دهنده هاي بر پايه آب يا رطوبت رسان استفاده كنند و حالت دهنده ها فقط روي ساقه موها اسپري يا مالش داده شوند. به علاوه، از تماس انواع حالت دهنده ها با پوست كف سر خودداري كنيد.

عادت نادرست هشتم و چرب شدن بيش از اندازه موها در حرارت دادن بيش از حد مي باشد . به موها برخي افراد عادت دارند بعد از هر بار استحمام، موهاي خودشان را با حرارت بالا سشوار يا اتو بكشند. گاهي هم گروهي از افراد ترجيح مي دهند بعد از استحمام موهايشان suprasorb a ag را با لوازم مخصوص برقي و پرحرارت فر كنند. تمامي اين كارها باعث افزايش ترشح چربي در ريشه موها مي شوند و شانس چرب شدن سريع تر موها را افزايش مي دهند.
راه حل عادت نادرست هشتم : استفاده از انواع حالت دهنده هاي حرارتي براي مو را تنها به جشن ها، مراسم و مهماني هاي خود محدود كنيد.

مقاله مرتبط : جاي جوش روي صورت



منبع

تظرات ارسال شده