همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی
 كليد طلايي پيشگيري از سرطان را در اين دمنوش ها بيابيد

به شما كمك مي كند تا از ابتلا به تومور هاي سرطاني در امان بمانيد.

به گزارش : گياهان دارويي سال‌هاي متمادي در فرهنگ ايران و ايراني نقش دارد و تقريبا بخشي از اين گياهان همواره در آشپزخانه يا گنج‍ه‌هاي اكثر ايراني‌ها وجود داشته كه مردم براساس آموزه‌هاي قديمي از خواص مفيد آنها استفاده مي كنند.
اما نمايندگي محصولات هارتمن حالا چند سالي مي‌شود كه برچسب دمنوش به دم كرده و عصاره اين گياهان زده شده و شكل مدرني به خود گرفته است.
دمنوش‌ها همان جوشانده‌هاي مادربزرگ‌ها است كه هركدام براي يك درد يا بيماري خوب هستند، امروز در بسته‌بندي‌ها و فرم‌هاي كيسه‌اي يا باز در فروشگاه‌ها عرضه مي‌شوند.
صرف نظر از شكل و نام آنها، بايد گفت كه دمنوش‌ها لذت بي مانندي دارند و علاوه بر رفع مشكلات جسمي، روح آدم را تازه مي‌كنند.
پس براي آشنايي با روش تهيه انواع مختلف آن‌ها با ما همراه باشيد.
سرطان جزو بيماري هاي پيچيده و پيشرونده وريدي اي است كه در همه رده هاي سني، با هر ميزان تحصيلات و درآمد ديده مي شود و افزون بر پيامدهاي ناگوار، بار مالي سنگيني را بر خانواده ها، دولت و نظام سلامت تحميل مي كند به همين دليل، بررسي جامع و ارائه راهكارهاي مناسب براي پيشگيري و درمان اين بيماري ضروري است، از طرفي به نظر مي رسد كه پيشگيري از بيماري سرطان به مراتب راحت تر و كم هزينه تر از درمان آن است به همين دليل چند نوع از چاي ها و دمنوش هايي كه ضد سرطان هستند را در اين قسمت براي شما ارائه مي كنيم.
چاي رويبوس
چاي رويبوس و جينسينگ نيز نقش مهمي در مبارزه با سرطان ايفا مي كنند، چاي رويبوس حاوي مواد آنتي اكسيداني است كه از آسيب آكسيداتيوي به سلول ها جلوگيري مي كند.
چاي جينسينگ نيز احتمال ابتلا به سرطان را كاهش مي دهد و سرعت پيشرفت سرطان را پايين مي آورد.
چاي هاي گياهي بسياري وجود دارند كه در درمان سرطان كاربرد دارند، برخي از آنها عبارت اند از شاه توت، بابا آدم، اسياك، رازيانه، علف ليمو، ريشه انگور اورگان، گل تلفوني و گلرنگ كه اين چاي ها دستگاه ايمني بدن را نيز تقويت مي كنند و احتمال ابتلا به سرطان را در افراد كاهش مي دهند.
چاي جينسينگ
چاي هايي كه از گياه كامليا سينسيس گرفته شده اند و حاوي كافئين هستند، هوشياري ذهني را افزايش مي دهند و زماني كه احساس خستگي مي كنيد، براي شما مفيد خواهند بود.
چاي هاي گياهي داراي خواص مخصوص به خود هستند، به عنوان نمونه، چاي بابا آدم براي كليه ها، كبد و بيماري روماتيسم مفيد است، چاي رازيانه به برطرف شدن مشكلات پماد زخم گوارشي (نفخ، يبوست، سوء هاضمه، گاز معده) كمك مي كند، چاي علف ليمو سطح كلسترول خون را پايين مي آورد و به كاهش علائم اضطراب و عصبانيت كمك مي كند همچنين چاي گلتلفوني به كاهش قند و فشار خون كمك مي كند و جريان خون را نيز بهبود مي بخشد.
برخي از اين چاي ها را مي توان به صورت موضعي نيز مصرف كرد، مي توان از آن ها براي توقف خونريزي، تميز كردن و درمان جراحت ها استفاده كرد.
دمنوش برگ به ليمو
برگ درخت به ليمو، به علت داشتن مواد موثر جزو بهترين داروهاي سم زدا، آرام بخش و تقويت كننده حافظه است، براي اينكه دمنوش خوش رنگ شود مي توان كمي چاي ترش هم به آن افزود و همراه كمي عسل روزي ۲بار مصرف كرد.
به ازاي هر پنج گرم به ليمو به ۲ گرم پماد آلفا براي سوختگي پاي نوزاد چاي ترش نياز است؛ چون چاي ترش فشار خون را پايين مي آورد، اين دمنوش مناسب سالمندان است و اگر كسي فشارخون پايين دارد مي تواند عسل بيشتري مصرف كند.
خبرنگاران جوان


منبع

تظرات ارسال شده