همه چيز در مورد پزشكي

جدید ترین مطالب
بخش بایگانی

آيا چاي سبز حاوي كافئين است؟ جواب مثبت است.
اما قبل از آنكه دست خود را بسمت نوشيدني ديگر دراز كنيد و آن را انتخاب كنيد ، اجازه بدهيد بيشتر در مورد اين مسئله صحبت كنيم: اختلاف جزئي بين انواع چاي سبز وجود دارد كه ممكن است شما به آن آگاه نباشيد. چاي سبز معمولي بين ۲۴ و ۴۵ ميلي گرم كافئين دارد.
در حاليكه چاي سياه ( كه از يك گياه يكسان بدست مي ايد: تفاوت آن اين است كه برگ هاي آن طي مراحلي سياه مي شود) حاوي ۱۴ تا ۷۰ ميلي گرم كافئين مي باشد.قهوه شامل ۹۵ تا ۲۰۰ ميلي گرم كافئين ميباشد.

چاي سبز

كافئين كمتر

اگر هدف شما مصرف كافئين كمتر است ، در اينصورت چاي سبز بهترين راه است. ميتوانيد آن را گرم و يا سرد ، شيرين و يا تلخ بنوشيد.اگر بجاي يك فنجان قهوه يك فنجان چاي سبز مصرف كنيد ، مصرف كافئين را تا دو سوم كاهش ميدهيد.

تنفس بهتر

علاوه بر كافئين ، چاي سبز حاوي دو آلكالوئيد بنام تئوبرومين و تئوفيلين ميباشد كه از نظر ساختار مولكولي و تاثير چشمگير آن شبيه كافئين ميباشند. تئوبررومين تحريك كننده قلب و ادرار آور است. محرك موجود در آن بطور طبيعي در نارگيل يافت ميشود.
تئوبرون كاهنده موثر سرفه ميباشد چراكه ماهيچه هاي دستگاه تنفسي را نرم ميكند.تئوفيلين همچنين عضلات ريه را شل كرده و تنفس را راحت تر ميكند.

عملكرد شناختي را بهتر ميكند.

اسيد آمينه لتيانين در مورد چاي منحصر به فرد است و ثابت شده تاثير مهمي در هوشياري و آگاهي دارد . اين آمينو اسيد سروتونين و دوپامين ( پيام رسان عصبي خوشحالي ) مغز را افزايش ميدهد ، وهمچنين حفاظت و افزايش حافظه ، يادگيري و شناخت را افزايش ميدهد.
ال تيانين تركيب شده با كافئين تاثيري دو برابر خواهد گذاشت : ال تيانين خستگي روحي و افتادگي ناشي از كافئين را تعديل ميدهد و كافئين نيز آگاهي و هوشياري روحي رواني ال تيانين را برجسته تر ميكند.

كافئين

عدم عصبانيت ناشي از قهوه

بعضي افراد نسبت به كافئين حساسند ، مانند هر مواد غذايي حساسيت زا . در كافئين فوايد فيزيكي زيادي وجود دارد كه چاي سبز ميتواند آن را همراه با مواد مغذي به بدن شما وارد كند و تاثيرات نامطلوب كافئين را خنثي ميكند.
كاهش مصرف كافئين بهتر از مصرف نكردن آن است ، مخصوصا اگر چاي سبز باشد.تركيب آنتي اكسيدان بالا و اين چاي سبز كه حاوي كافئين كم است ميتواند محرك خوبي، بدون تاثير عصبانيت كه قهوه برشما ميكذارد ، باشد .

فوايد بسيار قدرتمند

چاي سبز يك آنتي باكتري طبيعي است و كلروفيلي پماد سوختگي كه موجب رنگ سبز آن ميشود يك خوشبوكننده طبيعي ميباشد.محرك هاي ملايم موجود در چاي سبز متابوليسم را تقويت كرده و به كاهش وزن كمك ميكنند . آنتي اكسيدان آن ضد التهاب است كه ثابت شده خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را كاهش ميدهد.اين چاي هر چه كمتر پردازش شده باشد بهتر است. چاي سبز ژاپني معمولا با فلورايد عمل مي ايد و ما آن را دوست نداريم. چاي سبز با كيفيت پماد زخم بستر بالا و بدون مواد شيميايي را دم كنيد .نظرات مختلفي در مورد زمان و حرارت دم كردن چاي سبز وجود دارد : طبق يك نظر اجمالي ،چاي را در زمان كمي ( يك دقيقه ) در آبي كه جوشيده ميريزيم وسه دقيقه به آن اجازه ميدهيم تا خنك شود و طعم ملايمي بدهد ، در حاليكه در زمان طولاني تر در آب در حال جوش بيشتر پلي فنل ( آنتي اكسيدان ) موجود در چاي رها ميشود پانسمان زخم و شما مواد مغذي بيشتري از چاي ميگيريد. در هر دو صورت راه اشتباه نميرويد و چاي سبز در هر دو روش مفيد است.

چاي سبز بدون كافئين

چاي پماد زخم سبز بدون كافئين

اگر تصميم داريد بطور كامل از مصرف كافئين صرف نظركنيد ، انواع مختلف چاي سبز بدون كافئين موجوداست. اگرچه ، هوشيار باشيد كه بيشتر چاي هاي عاري از كافئين بوسيله اتيل استات عمل مي آيند.
ساير چاي هاي كه عاري از كافئين ميشوند بوسيله عملياتي كه “گاز دار يا جوش دار ” ناميده ميشود بدست مي آيند در پماد آلفا براي جوش اين مرحله برگ هاي چاي با دي اكسيد كربن و آب اشباع ميشوند تا كافئين از آن خارج شود.
بهترين جايگزين اين است كه به آساني چاي سبز را براي مدت ۳ دقيقه بجوشانيد ، با اين اقدام ۸۰ تا ۸۵ درصد از كافئين از برگها رها ميشود.توجه داشته باشيد گرفتن كافئين موجود در چاي سبز سبب كاهش مواد مغذي آن ميشود.
چاي سبز بطور قطع دوست شماست . اگر بتوانيد پماد آلفا براي آفتاب سوختگي مواد كافئين دار آن كه بسيار كم است را مصرف كنيد ، ميتوانيد از فوايد آن براي سلامتي بهره مند شويد.



منبع

برچسب ها

تظرات ارسال شده